بایرن مونیخ – دورتموند/ دهمین قهرمانی پیاپی در راه است؟

[ad_1]

مهاجمان ستاره روبرت لواندوفسکی و ارلینگ هالند برای آخرین بار در بوندسلیگا در دیدار روز شنبه بین بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند به مصاف هم می‌روند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیلد، پیروزی خانگی مقابل دورتموند رده دومی در آلیانتس آرنا مونیخ، دهمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا را برای بایرن قبل از سه بازی باقی مانده تضمین می‌کند. لواندوفسکی همچنین می‌تواند برای دهمین بار جام بوندسلیگا را بالای سر ببرد. در هر یک از هشت فصل حضورش در بایرن، به علاوه دو بار با باشگاه سابق دورتموند این قهرمانی ها رقم خورده است. 

هالند ۲۱ ساله و لواندوفسکی ۳۳ ساله در ۶ مسابقه اخیر  که همگی را بایرن برد نقش های کلیدی ایفا کرده اند و لواندوفسکی ۸ گل در مقایسه با ۵ گل هالند به ثمر رسانده است. هانس یواخیم واتزکه، مدیرعامل دورتموند به اسپورت بیلد گفت: آنها دو ستاره مطلق جهان هستند که از بقیه ستاره های بوندسلیگا برتری دارند” و محبوب ترین بازیکنان بوندسلیگایی در خارج از کشور هستند. این زوج اخیراً در یک تبلیغ تلویزیونی انگلیسی زبان برای بوندسلیگا ظاهر شدند.  ارلینگ هالند همچنان که پیش بینی می‌شد در تابستان پیش رو دورتموند را ترک خواهد کرد. با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شد که این بازیکن راهی لالیگا شود اما منچسترسیتی پیشنهاد بهتری ارائه داد و او شاگرد گواردیولا خواهد شد.

روزنامه دیلی میل توافق منچسترسیتی با ارلینگ هالند را رسما اعلام و تاکید کرد که قرارداد با این بازیکن نروژی ۵ ساله خواهد بود. باشگاه منچسترسیتی رقم فسخ قرارداد هالند را که ۶۳ میلیون پوند است باید پرداخت کند. هالند نمایشی درخشان در بوروسیا دورتموند داشت و بسیاری براین باور هستند که او به زودی می‌تواند توپ طلای فوتبال جهان را به دست آورد، البته یک نگرانی بزرگ درباره این بازیکن وجود دارد و آن آسیب دیدگی‌های زیاد او است که در فصل جاری حسابی دورتموندی ها را اذیت کرد.

دورتموند که در سال‌های اخیر شاهد خروج پیر امریک اوبامیانگ، جیدون سانچو و کریستین پولیشیچ برای پیوستن به باشگاه‌های برتر انگلیسی است، آماده از دست دادن هالند نیز شده است.

در طرف مقابل لواندوفسکی تا سال ۲۰۲۳ به بایرن پیوسته است، اما با ادامه مذاکرات برای تمدید قرارداد، گمانه زنی هایی وجود دارد که او ممکن است جدا شود. بارسلونا به عنوان یکی از مقاصد احتمالی این بازیکن معرفی شده است و شایعات  انتقالات پس از انتشار پستی که همسرش آنا در اینستاگرام منتشر کرد مبنی بر اینکه در حال یادگیری اسپانیایی است، بیشتر شد. از دست دادن لواندوفسکی یا هالند برای تجارت  بوندسلیگا بد خواهد بود. 

واتزکه تاکید کرد: از دست دادن ستاره ها خطر بزرگی برای بوندسلیگا است. او گت: ما باید مراقب باشیم و سعی کنیم بسیاری از ستاره هایی را که هنوز در اختیار داریم حفظ کنیم که او اذعان می کند که با توجه به فشار مالی زیاد انگلیس دشوار است. کان اعتراف کرد که حتی بایرن ثروتمندترین باشگاه آلمان نمی تواند به رقابت برای جذب هالند بپیوندد زیرا مبالغ هنگفتی که برای جذب او لازم است بسیار دور از تصور ماست.

چهره احتمالی هفته 

امیل فورسبرگ بازیساز سوئدی روز چهارشنبه مقابل یونیون برلین در نیمه نهایی جام حذفی آلمان در ۲۱ ماه مه مقابل فرایبورگ از روی نیمکت به میدان آمد تا گل برتری را به ثمر برساند.  لایپزیگ روز شنبه میزبان یونیون در لیگ است تا قبل از بازی نیمه نهایی خود در لیگ اروپا آماده شود.

آمارهای کلیدی

۵۱ – برد برای بایرن، به ۲۵ پیروزی دورتموند، در ۱۰۶ بازی بوندسلیگا بین دو تیم اشاره دارد.

۲۶ – گل هایی که لواندوفسکی در ۲۵ بازی برای بایرن مقابل تیم سابقش به ثمر رسانده است، از جمله دو هت تریک. او در دسامبر گذشته زمانی که بایرن در زمین دورتموند ۳-۲ پیروز شد، دو گل زد.

۷ – شکست های متوالی برای دورتموند برابر بایرن مونیخ.

برنامه بازی‌های این هفته از رقابت‌ها:

جمعه

ولفسبورگ – ماینس 

شنبه

لایپزیگ – یونیون برلین

اینتراخت فرانکفورت – هوفنهایم

فرایبورگ – مونشن گلادباخ

کلن – آرمینیا بیله‌فلد

گروتر فوئرت – بایر لورکوزن

بایرن مونیخ – دورتموند

یکشنبه

بوخوم – آگسبورگ

هرتابرلین – اشتوتگارت

انتهای پیام

[ad_2]
sorece

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *