اطلاعات کامل درمورد هیتر کمربندی کمپرسور

هیترهای هلیکویدال این نوع هیتر مناسب ماهیچه ها و سیلندرهای حرارتی است که, در عین کم قطر بودن, خرید هیتر کمربندی می تواند قدرت گرمایی بالایی تولید کرده دما را به طور یکنواخت در سطح کار تا 360 درجه سلسیوس توزیع کند.

هیتر کمربندی کمپرسور

از ورق فولاد و یا این که گالوانیزه ساخته شده بدین ترتیب با طول قدمت بالایی است. مبدل حرارتی هیتر و کوره های هوای گرم: این مبدل ها معمولا از جنس استیل یا ورق های فولادی فرم دار آتش خوار ساخته میشوند.

هیتر فن دار کم مصرف

سیم المنت از جنس کروم نیکل بوده و براساس سایز بندی تا دمایی بالغ بر 1250 درجه سانتیگراد را پوشش می دهد .

قیمت هیتر کمربندی

کمپرسور هوا برای ۵۱۸ acfm در ۱۱۰ psig رتبه بندی شده بود. در حالی که درایر اختصاصی آن برای ۵۰۰ scfm در شرایط ورودی ۳۸ درجه سانتی گراد (۱۰۰ درجه فارنهایت) و ۱۰۰ psig رتبه بندی شده بود.

خرید هیتر کمربندی

و اقدامات انجام شده برای اصلاح وضعیت و بهبود کیفیت هوای فشرده را مورد بحث قرار می دهد. بهترین وضعیت برای چیلرهای بالای صفر ورودی ۱۲ درجه سیلسیوس و خروجی ۷ درجه سیلسیوس می باشد و در دمای ۴ درجه سیلسیوس آب شروع به افزایش حجم می کند، دمای آنتی فریز روی عدد ۵ درجه ی سیلسیوس تنظیم می شود.

شما بعنوان بیننده، حق دارید که اندازه درایر را با توجه به مشخص بودن یک تخلیه خودکار برای فیلتر پس از درایر زیر سوال ببرید!

و هوای آن را به اتمسفر تخلیه کرد، اما PDP همچنان بهبود نیافت؛ بنابراین تصمیم گرفت که درایر جایگزین شود!

هیتر کمربندی با ترموستات

و تصمیم گرفت یک پیش فیلتر و گیج تفاضلی جدید سفارش دهد. برای سفارش مقالات می توانید اینجا کلیک کنید !

این هیتر بیشتر برای سیلندرها، ماشین آلات تزریق پلاستیک، دستگاه قالب گیری تزریقی، دستگاه غلطک و ماشین اکستروژن مورد استفاده قرار میگیرد.

عملکرد هیتر المنت به این صورت است که باید مراحلی به صورت چرخه تکرار شوند تا یخچال شروع به خنک کردن کند و برفک و یخ موجود در اواپراتور دستگاه را ذوب کند.

یکی از پرکاربردترین انواع المنت است. سازنده انواع المنت های حرارتی و هیتر های صنعتی ، این کارگاه با سابقه در خشان در امور ساخت و تولید با انجام پروژه های متعدد آماده همکاری با شما را دارد .

مشخصات پروژه مستلزم این بود که درایر، هوای فشرده را در نقطه شبنم فشار منفی ۴۰ درجه سانتی گراد (-۴۰ درجه فارنهایت) تحویل دهد.

سه هفته پس از راه اندازی، درایر نقطه شبنم فشار یا PDPرا در منفی ۴۰ درجه سانتی گراد حفظ نمی کرد.

درایر جذبی بدون هیتر نقطه شبنم فشار را حفظ نمی کند! و تخلیه خودکار بدون اتلاف هوا بر روی گیرنده هوا و فیلترهای پیش و پس از درایر نصب شد.

صدای ناشی از انقباض و انبساط سریع فولاد در مدل های جدید هیتر و کوره هوای گرم به دلیل نصب ترموستات fan limite control تا حدود زیادی از بین رفته است.

در دستگاه چیلر به تعداد هر دستگاه کمپرسور و هر آنلودر یک مرحله ترموستات لحاظ می گردد. در نظر داشته باشید به دلیل طراحی استاندارد این مدل از المنت ها گرمایش محیط با سرعت بیشتری انجام میگیرد و همچنین با کلید تعبیه شده در روی دستگاه این امکان وجود دارد که تعداد روشن بودن المنت ها کاملا به صورت سفارشی شود.

در هوای سرد یعنی دمای زیر 5 درجه ، ویسکوزیته روغن کمپرسور بالا رفته و اندک آب که رد روغن معلق است یخ زده و موجب سفت شدن روغن میگردد که این امر در ابتدای روشن شدن دستگاه انرژی زیادی برده و موجب پریدین بیمتال میگردد ، در ین موارد میبایست محیط دستگاه را به دمای 10 الی 15 رساند .

• موقع روشن بودن کمپرسور روغن درون آن باعث خنک شدن قطعات سیستم می شود. این روغن میتواند اصطکاک بین قطعات مختلف دستگاه را به طور جدی کاهش دهد.

به هر دلیلی به طور مثال اگر ترموستات خراب باشد یا کالیبره نباشد و … در این نوع ترموستات ها مجموع عضو حس کننده و پلاتین داخل کاور ترموستات می باشد.

ترموستاتها از طریق حس کردن دمای محفظه یا محصول به سیستم تبرید چیلر فرمان ادامهی کار یا خاموش شدن می دهند.

کمپرسورهای سیلندر پیستونی دانفوس با نام تجاری منیروپ (Maneurop) در بازار تبرید عرضه میشوند. همه کمپرسورهای هوا، کمپرسورهای هوای روتاری اسکرو لوبریکت خنک شونده با هوا بودند که هوای گرم خود را به اتاق کمپرسور هوا تخلیه می کردند.

در این مقاله عیب یابی درایر جذبی بدون هیتر برای فشرده سازی هوا در کمپرسورهای هوا را بررسی خواهیم کرد.

یک مهندس کارخانه فکر می کرد که دمای ورودی درایر ممکن است برای عملکرد صحیح درایر بسیار پایین باشد. بنابراین، سرویسدهنده این نظریه را مطرح کرد که PDP پاییندست ممکن است بر خواندن PDP درایر تأثیر بگذارد.

زیرا این قطعه در پاییندست پیشفیلتر وصل بود. هیتر کارتر کمپرسور یک قطعه مهم در چرخه سرمایش و کمپرسور دستگاه های سرمایشی است و معمولا در قسمت پایین کمپرسورها تعبیه شده است.

این المنت مخصوص دستگاه پلاستیک با روکش استیل میباشد. بعدها حلقههای المنت کمربندی یا این که تسمهای در حدود 25 در 25 و یا 50 در 100 میلی متر میباشد.

ساختار المنتهاي فشنگي ( كاتريج ) ساختار المنت فوق به اين شكل است كه سيم كروم نيكل پيچيده شده در اكسيد منيزيم در جاي ويژه خود و در لايه اي بين واير و سطح بيروني فشرده شده است .

ساختار اصلی المنت استخری مانند بسیاری از المنت های دیگر المنت میله ای می باشد و شباهت بسیاری زیادی به المنت های فلنج دار دارد.

در غیر اینصورت دو فنر المنت به هم می چسبند و حرارت بسیار زیاد باعث ذوب شدن و سوختن سیم داخلی هیتر می شود.

همچنین این عایق ها حرارت ایجاد شده توسط المنت های فنری را جذب کرده و اجازه نمی دهند اطراف این هیتر ها آسیب ببینند.

کاربری ترموستات به عنوان کنترل خط ولتاژ برای سیستم بزرگ تر بوده (مثل چیلر) که ترموستات نمی تواند تمام جریان عبوری از کمپرسور را تحمل نماید.

به عبارتی عمده کنترلرهای مذبور بهراحتی جامپر می شود حتی اگر منطقی نداشته باشد، در صورتیکه در کنترلر با PLC این امر به راحتی صورت نمی پذیرد و بحث اعمال سلیقه اپراتورها در این روش حذف می گردد.

آنتی فریز با کاهش دمای آب و رسیدن آن به دمای ۵ درجه سیلسیوس، فرمان قطع چیلر را صادر می کند.

ترموستات های اتاقی در داخل اتاق و یا محلی که لازم است دمای آن کنترل گردد نصب می شود و به همین علت معمولاً این ترموستات ها با ظاهری لوکس و زیبا به بازار عرضه می شوند.

لازم به ذکر است که هر زمان که زهکشی خودکار (auto drain) نصب می شود، زهکش های شناور باید برداشته شوند.

مشاوران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند. اگرچه امروزه انواع مختلفی از محصولات گرمایشی برقی در بازار موجود هستند.

از بهترین المنت های موجود در بازار ایران المنت تسمه ای است که شرکت هیتر هدف با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان و با رعایت استاندارد های جهانی تولید میکند.

5 المنت تسمه ای مربعی یا این که مستعطیلی: این المنتها نظیر مدلهای گذشته دایرهای رخ نبوده و به صورت مربع یا مستطیل وجود دارد.

این المنت تسمهای مربعی یا مستطیلی به شکل دو تکه ساخته میشود. برد هم دستور ذوب شدن برفک ها را به المنت داده و المنت شروع به برفک زدایی از لوله های اواپراتور می کند.

در چنین مواقعی کمپرسور شروع به کار میکند و گرمای به وجود آمده را میگیرد و تولید سرما میکند و گرما تبدیل به برفک میشود.

این روش نصب در سیستم های کوچک نظیر یخچال های خانگی به کار برده میشود. این کنترل کننده دارای حباب حساسی است که در زیر اواپراتورهای چیلر آبی در قسمت خروج نصب میگردد و وظیفه ی جلوگیری از یخ زدن آب در اواپراتور است.

همانطور که مشاهده میکنید، بر روی بدنه فن هیتر مایدیا دو دکمه ولومی قرار گرفته است که یکی از آنها جهت کنترل دما و دیگری جهت کنترل میزان توان باد مورد استفاده قرار میگیرد. Post was gener​at᠎ed by G SA Con​te᠎nt ​Gene​rator  DEMO!

یکی از رضایتبخشترین بخشهای نظارت بر سیستم تولید هوای فشرده، حل مسائل مربوط به قابلیت اطمینان سیستم هوای فشرده است.

کمپرسورها در هنگام راهاندازی احتیاج به گشتاور و آمپر بیشتری دارند، از این لحاظ ابتدا کمپرسور به وسیله تایمر به صورت ستاره راه اندازی میشود و بعد از چند ثانیه به حالت مثلث در میآید.

در حالت استاندارد مقاومت هیتر یخچال باید در بازه 100 تا 500 اهم باشد. داستان چالشی سخت ولی موفقیت آمیز؛ عیب یابی درایر جذبی بدون هیتر!

سرویس دهنده، نه روز بعد برای عیب یابی درایر جذبی برگشت و پیش فیلتر و گیج اختلاف فشار را تعویض کرد.

درایر که با کمپرسور هوای فشرده بالادست خود کار می کرد، خاموش شد. توزیع کننده به سرعت پاسخ داد و متوجه شد که صدا خفه کن ها یک قطره با ۸ psig در پیش-فیلتر دارند.

امکان نسب نمایشگر برای PLC موجود بوده و میتوان درصورت نیاز نمایشگر را به فاصله دورتری از دستگاه قرار داد و پارامترهای مقتضی (از قیبل دما، فشار و …) را رویت نمود؛ بنابراین در این روش نیاز کمتر به حضور و بازدید اپراتور می باشد.

سرویس دهنده برای بررسی کیفیت هوای فشرده نه روز بعد دوباره برگشت. برسهای مخصوص گردگیری جاروبرقی را برای تمیز کردن شبکهی خروج هوای گرم فن هیتر استفاده کنید.

کمپرسور هوای گرم همراه نیز جهت بلند کردن قطعه کاربرد دارد. که طبق توضیحات گفته شده مبرد از اواپراتور به کمپرسور مهاجرت میکند که این امر در اثر سردتر بودن این قطعه از اواپراتور اتفاق میافتد و در نهایت در اثر اختلاف فشار و جذب شدن مبرد توسط روغن وارد محفظهی کارتر میشود که هیتر کارتر وظیفه جلوگیری از این واکنش را برعهده دارد.

در هنگام خرید کمپرسور اسکرال دانفوس به موارد متعددی میبایست توجه شود که به مهمترین آنها در جدول زیر اشاره شده است.

بطور کلی افراد به دنبال خرید المنت میله ای صاف و با ظاهر استاندارد هستند اما در برخی مواقع نیاز است تا فرم ظاهری آن را تغییر داد.

در این حالت، عملکرد PDP رو به بهبود بود، اما هرگز به PDP در نقطه منفی ۴۰ درجه سانتی گراد نرسید!

اما دستکاری خاصی روی تخلیه شناور در محفظه پیش فیلتر انجام نداد. PDP سیستم فقط در دمای منفی ۲۲ درجه سانتی گراد یا -۷ درجه فارنهایت است.

در دستگاه چیلر این وسیله عامل کنترل کننده دمای آب ورودی به اواپراتور می باشد. هر چه تعداد المنتهای تعبیه شده در دستگاه بیشتر باشد گرمای بیشتری تولید میشود.

بطور مثال در چیلری که شامل چهار کمپرسور که هر کدام یک آنلودر دارند باید از یک ترموستات هشت مرحله ای استفاده کرد.

در این شرایط ترموستات با یک بوبین کوچک دارای جریان کم سری نصب میشود و از طریق ولتاژ خط قدرت را کنترل میکند.

ترموستات های کانالی اصولاً بالب دار هستند و این بالب در داخل محلی که قرار است دمای آن کنترل گردد، نصب می شود.

هر دو رنج قابل تنظیم بوده و میتوان ترموستات را برای هر نوع دمای وصل و قطع مورد نظر تنظیم کرد.

کنترل کننده هایی نظیر ترموستات که دارای اتصالات الکتریکی هستند باید مجهز به وسیله ای برای باز و بسته شدن سریع پلاتین تا از قوس الکتریکی که باعث سوختن و به هم جوش شدن پلاتین میشود جلوگیری شود.

کنترل کننده ها معمولاً به مکانیزم ضامن دار به عنوان وسیله ای برای باز و بسته شدن سریع اتصالات مجهز هستند.

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *