چرا نام «کشتی» در یونیورسیاد چین دیده‌ نمی‌شود؟

[ad_1]

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اینکه برابر قوانین و مقررات فیزو، رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی جزو رشته‌های اصلی یونیورسیاد نیستند و تنها در مسابقات جهانی دانشجویان شرکت خواهند کرد، گفت: در صورت مشخص شدن میزبان مسابقات کشتی، شاهد اعزام کشتی‌گیران ایرانی خواهیم بود.

هادی بشیریان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت اعزام رشته‌های ورزشی کاروان ایران به سی یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی جهان، اظهار کرد: تاکنون حضور ۵ رشته ورزشی ووشو، تکواندو، تیراندازی با کمان، تیراندازی و شمشیربازی از ایران در سی‌ویکمین دوره یونیورسیاد تابستانی جهان قطعی شده است و در رابطه با دو رشته دوومیدانی و قایقرانی هنوز تکلیف نهایی مشخص نیست.

اعزام ۳ رشته‌ ورزشی از ایران در دست بررسی

وی ادامه داد: قرار بر این است که همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رشته دو و میدانی اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری، ‌ رکوردگیری مدنظر قرار گیرد؛ به طور حتم اگر ورزشکاری نتواند رکورد قابل توجهی را ثبت کند امکان اعزام میسر نیست.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی همچنین با اشاره به اینکه در رشته ژیمناستیک نیز درخواست اعزام به سی‌ویکمین دوره یونیورسیاد تابستانی جهان را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در رابطه با رشته‌های ژیمناستیک و دو و میدانی در حال بررسی هستیم و هنوز تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته است.

بشیریان در رابطه با اینکه به چه علت نام رشته کشتی در سی‌ویکمین دوره یونیورسیاد تابستانی جهان دیده نمی‌شود، گفت: برابر قوانین و مقررات فیزو رشته‌های کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کاراته، بوکس، ووشو، سامبو و موی‌تای در مسابقات جهانی به صورت دانشگاهی حضور خواهند داشت. در عین حال باید خاطرنشان کرد در این دوره به دلیل اینکه چینی‌ها رشته ووشو را به عنوان یکی از سه رشته مدنظر میزبان به مسابقات اضافه کرده‌اند، مسابقات ووشو علاوه بر حضور در یونیورسیاد در مسابقات جهانی نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود مسابقات جهانی در رشته‌های فوق به میزبانی کشور روسیه برگزار شود که فدراسیون جهانی ورزش دانشجویان در صدد تعیین میزبان جدید برای برگزاری مسابقات در کشور دیگری است.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه سی و یکمین یونیورسیاد تابستانی جهانی در ۱۸ رشته ورزشی تیراندازی با کمان، بدمینتون، دوومیدانی، بسکتبال، شیرجه، شمشیربازی، جودو، ژیمناستیک ریتمیک، ژیمناستیک هنری، قایقرانی، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، تنیس، والیبال، واترپلو، ووشو از تاریخ ۲۵ ژوئن تا ۷ جولای ۲۰۲۲ (۴ تا ۱۶ تیر) در شهر چنگدو کشور چین برگزار شود، بیان کرد: حضور ۱۵ رشته در مسابقات اجباری است و ۳ رشته ورزشی را نیز میزبان درخواست می‌کند که در این دوره چینی‌ها رشته‌های ووشو، قایقرانی و تیراندازی را تقاضا کرده اند.

انتهای پیام

[ad_2]
sorece

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *