نگرانی از انتشار بیماری در دورهمی‌های یلدا

[ad_1]

ایسنا/خوزستان دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به خطر انتشار اُمیکرون خواستار خودداری از برگزاری دورهمی‌های یلدا شد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ورود اُمیکرون به کشور، اظهار کرد: در برخی مقالات عنوان شده که این سوش ۵۰ جهش داشته و عمر این سوش کوتاه‌تر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سوش اُمیکرون، سیر علائم ابتلا به بیماری شدیدتر است یعنی اگر فردی در تماس با فرد مثبت قرار بگیرد، در مدت زمان کوتاهی دچار علائم می‌شود.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: علائم اولیه ابتلا به این سوش تب خفیف، بدن درد و علائم شبه آنفلوآنزا است؛ در سوش اُمیکرون باید علائم سایر سوش‌ها در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: با توجه به ارتباطات از راه‌های مختلف، هیچ سوشی از بیماری در یک مرز نمی‌ماند و امکان جابه‌جایی سوش‌ها وجود دارد. توصیه می‌شود شهروندانی که در این شرایط هنوز واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند یا تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند یا در دریافت دوز دوم تاخیر دارند، هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

احمدی بلوطکی گفت: افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند و اکنون نوبت سوم واکسن‌شان فرا رسیده، هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند زیرا احتمال مقاومت در برابر بیماری در افرادی که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند، بالای ۷۰ درصد است و تقریبا ایمنی لازم را دارند.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر کرونا تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون ممکن است، افزود: در این روزها که شرایط آبی داریم، تمام تلاش برای کامل شدن واکسیناسیون است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: هنوز ۲۵ درصد افراد بنا به هر دلیلی از جمله عادی‌انگاری، واکسن مرحله دوم را دریافت نکرده‌اند که امیدواریم این افراد در این روزها برای دریافت واکسن خود اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه کاهش یافته و به حدود ۶۰ درصد رسیده است. با توجه به در پیش بودن شب یلدا در صورت برگزاری دورهمی‌های یلدایی نگرانی ما شدت و حدت بیشتری پیدا می‌کند.

احمدی بلوطکی گفت: از مردم می‌خواهیم مراسم شب یلدا را برگزار نکنند یا با حداقل جمعیت، با رعایت فاصله‌گذاری و در محیط باز برگزار کنند یا می‌توان این دورهمی را به صورت مجازی برگزار کرد.  

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای اقتصادی

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *