لیست قیمت فن کندانسور چیلر

عدم امکان جابه جایی یونیت داخلی V.R.F از بزرگترین معایب این سیستم می باشد (با کوچکترین تغییر ، فشار درون شاخه ها به هم می ریزد و باعث اختلال در تولید سرمایش در تمام یونیت های داخلی می شود) چرا که معمولا مصرف کنندگان پس از خرید ساختمان از سازنده اقدام به تغییر فضا ها می نمایند.

چیلر یا فن کویل

Data has be​en g​enerat ed wi​th the he᠎lp of GSA Content​ Gen​er ator D emov ersion .

مینی چیلر فن کویل

سیستمهای جذبی دارای نقاط قوت و ضعفی هستند که مهندس پروژه بایستی با بررسی کامل شرایط فنی و مالی، اقدام به انتخاب یا عدم انتخاب آنها کند.  This art ic le has be en done  wi th GSA᠎ Conte᠎nt  G enerator  Demoversion !

چیلر و فن کویل چیست

به همین دلیل در پروژه های مسکونی، تجاری و یا اداری که برای هر اتاق یک سیستم گرمایشی یا سرمایشی نیاز داریم از هواساز معمولا استفاده نمی کنیم. ​Th​is art᠎ic le has be​en c re​at ed ​with t he ​he lp of G​SA C onte nt Gen​erator D em ov᠎ersi on!

البته گاهی اوقات از کمپرسورهای پیستونی نیز برای پروژه های صنعتی نیز استفاده می شود. تهویه مطبوع یعنی انجام عملیاتی روی هوا تا بتوان شرایط هوای محل مورد نظر را برای زیستن، کار کردن یا عملیات صنعتی معین، راحت و بهداشتی کرد و به حد مطلوب رساند. Th is post was c reated by GSA C onte nt Gen erator DEMO!

قیمت فن کندانسور چیلر

بدین صورت که صرفا فقط عملکرد سرد و یا گرم را دارند. به این صورت که در فصول سرد، هوای گرم را وارد فضا کرده و در فصول گرم نیز با دمیدن هوای خنک دمای محیط را متعادل می کند.

چیلر فن دار

تهویه مطبوع به سیستمی گفته میشود که بتواند سه فاکتور، رطوبت، دما و سرعت جریان هوا را کنترل کند. این مایع (آب) میتواند برای خنک کاری هوا و یا دستگاهها استفاده شود که معمولاً به صورت سیکل و درون یک مبدل حرارتی جریان دارد.

موتور فن چیلر

این نوع فن­ کویل که به آن فن­ کویل توکار نیز گفته می­شود، درون سقف کاذب قرار می­گیرد. برخلاف مدل سقفی توکار ، شبکه ورودی هوا و دریچه خروجی ، هر دو در جلو دستگاه قرار دارند.

تنها عیب این مدل اشغال کردن فضا است و در جاهایی که فاقد سقف کاذب هستند مورد استفاده قرار می­گیرد.

چیلر فن کویل دیواری

این قطعه معمولا از لوله های مسی با فین های آلومینیومی تشکیل شده است. فن ­کویلها برای آن که انرژی تولید شده توسط مولد انرژی (گرم کننده یا خنک کننده) را به محیط ارائه دهند، معمولا از دو لوله (گرم یا سرد) و چهار لوله (هر دو واحد گرمایش و خنک کننده به صورت همزمان) بهره میگیرند.

کم بودن میزان شارژ چیلر تراکمی، یکی از دلایل عدم گرمایش محیط است. قبل از خرید هر محصول مانند خرید مینی چیلر بهتر است با جستجو در دنیای وسیع وب، اطلاعاتی کسب کنید.

فن سه فاز چیلر

چیلرها جذبی از یک منبع حرارتی برای تولید برودت استفاده میکنند سیکل کاری چیلرهای جذبی همانند یخچالهای نفتی بوده که از دیرباز در مناطق فاقد برق استفاده میشد.

فن دمنده چیلر

المان های کنترلی وظیفه کنترل و تنظیم کارکرد اجزای دستگاه های تهویه مطبوع را به عهده دارد مانند مخزن انبساط که تغییر حجم سیال را کنترل می کند و در سیستم های تمام آب به دلیل بسته بودن مدار حرکت سیال ، این امکان وجود دارد که در اثر تغییر دمای سیال و تغییر حجم آن ، اتصالات و اجزای سیستم دچار مشکل شود ، بنابراین وجود مخزن انبساط در این نوع سیستم ها می تواند از بروز این سیستم ها جلوگیری کند.

فن المانی چیلر

یعنی با حرکت آب گرم و سرد به داخل کویل ها فعال می شود و جریان هوای مناسب با استفاده از فن ایجاد می کند.

چیلر موتورخانه

فن کویل در واقع یک مبدل است که انرژی آب را به هوا تبدیل می کند. لازم به ذکر است همانطور که گفته شد به دلیل تنوع بالای محصولات و دستگاه هایی که کار تهویه مطبوع هوا را انجام می دهند و شرایط متفاوت مکان و محل مورد نظر، انتخاب سیستم تهویه هوا کار دشواری است و اگر به درستی صورت گیرد، می تواند در کاهش مصرف انرژی و هزینه های مربوط به آن بسیار موثر باشد.

قیمت فن چیلر

فن کویل زمینی دارای هزینه نصب ارزانی نسبت به هزینه نصب سایر فن چیلرها است اما این نوع فن کویل فضای زیادی را می گیرد.

مینی چیلرها دارای پمپ کوچک، اما قدرت مناسب هستند. در آخر توصیه می شود که برای انتخاب مناسب ترین سیستم (با توجه به نوع کاربری که قرار است دستگاه استفاده شود) و نیز شرایط آب و هوایی و …

چیلر فن کویل چیست

سیستم کارکرد فن کویل با حرکت آب گرم و سرد به داخل کویلها فعال می­شود و جریان هوای مناسب با استفاده از فن ایجاد می­شود.

3. بخار خارج شده از کمپرسور، به سمت کندانسور هدایت می شود، تا در آن با انتقال گرما به محیط، تبدیل به مایع شود یا به عبارت دیگر، گاز مبرد متراکم شده توسط کمپرسور به سمت کندانسور جریان می یابد.

آب تقطیر شده در تشتک زیر کندانسور جمع آوری شده و به اواپراتور منتقل میشود. پاسخ به این سوال خیر میباشد و باید اینطور بیان کرد کندانسور چیلرهای تراکمی از دو نوع میباشد.

با افزایش کاربرد سیستم های تهویه مطبوع هزینه اولیه تولید کاهش یافت و این سیستم ها در سرتاسر کشور آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

فن کویل مینی چیلر

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که هم مجموع قیمت تمام شده اولیه چند مینی چیلر و هم هزینه مصرف برق مجموع آنها از قیمت اولیه و نیز هزینه مصرف انرژی یک چیلر مرکزی بیشتر است و به همین خاطر باید مزایا و معایب مینی چیلر در مقایسه با سایر دستگاه ها بررسی شود.

هزینه مصرف برق داکت اسپلیت در زمستان ؟ حال که با توضیح مختصری از این دستگاه آشنا شدید، در ادامه این مقاله می­خواهیم به انواع این فن­ کویل­ها و نحوه کار آنها بپردازیم.

تخلیه آب یا سینی در این برای راحتی انجام تعمیرات مورد استفاده قرار می گیرد. پس تا به اینجا، منبع حرارتی برای چیلر فراهم شده و برای پخش هوای آن، باید به تجهیزات دیگری مانند فن کویل یا هواساز وصل شود.

در بخش اول این مقاله به مهم ترین ویژگی های سیستم تهویه مطبوع که شامل سیستم تهویه مطبوع سرمایشی و سیستم گرمایشی می شود می پردازیم و سپس به طور اختصاصی به نکات کلیدی و قابل تامل در انتخاب چیلر خواهیم پرداخت.

طرز کار این مدل­ها معمولا به صورت مکش از روبرو یا پشت و دهش هوا از قسمت بالایی فن­ کویل است.

فن کویل (Fan Coil Unit) یا فن کوئل، زیر شاخه سیستم تهویه مطبوع و کوچکترین جز این سیستم می باشد.

فن کویل (Fan coil) نوعی از دستگاه های تهویه مطبوع است که به منظور ایجاد سرمایش و گرمایش به کار گرفته می شود.

وظیفه فن کویل تامین گرمایش و سرمایش محیط است. از مزایای فن کویل می توان به دارا بودن قابلیت سرمایش و گرمایش به صورت همزمان در بعضی از مدل ها اشاره فن المانی چیلر نمود.

این مدل شباهت زیادی به فن ­کویل سقفی دارد و در داخل سقف کاذب قرار می­گیرد. این نوع از فن کویل ها در ظرفیت های ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ فوت مکعب می باشند و در سه طرح کانالی سقفی روکار، کانالی سقفی توکار، کانالی دیواری روکار ایستاده.

قبل از استعلام قیمت یا سفارش ساخت، افقی یا ایستاده بودن فن کویل کانالی باید تعیین شود. یکی از مهم ترین اجزای این سیستم، کویل یا مبدل گرمایشی و سرمایشی می باشد.

یکی دیگر از نقاط قوت شرکت های معتبر ایرانی این است که در قراردادهای رسمی خود با کارفرمایان متعهد به خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی می شوند و این موضوع بسیار برای کارفرمایان و مشتریان اهمیت دارد.

استفاده از این سیستم ها به نسبت سیستم های مرکزی همچون چیلر بسیار ساده تر و راحت تر بوده و احتیاجی به حضور نیروی ماهر ندارد.

در این مقاله به انواع فن کویلها، نحوه کار و ویژگیهای آنها پرداختیم. همانظور که می دانید مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت چیلر ظرفیت آن می باشد ولی در ادامه قصد داریم که عوامل تاثیر گذار دیگری را خدمت شما معرفی نماییم.

امیدواریم که این مقاله شما را در انتخاب هر چه بهتر کمک نماید. این دستگاه شامل یک فن ­دمنده و یک مبدل حرارتی (کویل) سرد و گرم است تا عمل انتقال حرارت و تهویه هوا را به صورت جابجایی اجباری انجام دهد.

فن کویل ها از این مدار آب را دریافت و دوباره به همان مدار باز می گردانند. در این مورد ممکن است دمای آب خروجی از چیلر حتی به زیر صفر هم برسد.

همانطور که ملاحضه کردید در این مقاله سعی شده است تا به تعریف سیستم های تهویه مطبوع بپردازیم و بدانیم که سیستم تهویه مطبوع چیست ؟

فن­ کویل­ها انواع مختلفی دارند که در زیر به طور خلاصه درباره هریک از انواع این فن­ کویل­ها توضیحاتی آورده شده است.

از آنجا که این نوع فن­ کویلها دارای صدای بالا و حجم هوای بسیار زیاد نسبت به دیگر فن کویلها هستند، معمولا در راهروهای ساختمان­های تجاری، لابیها و همچنین مکانهایی با ارتفاع سقف زیاد مورد استفاده قرار میگیرند.

این سیستم های تهویه به طور کلی در دو نوع دو لوله و چهار لوله طراحی می شوند. 3. در صورت بروز مشکل و خرابی، به دلیل پایین بودن ظرفیت دستگاه، هزینهی تعمیرات و نگهداری آن پایین میباشد.

یکی از مزایای سیستمهای کاستی چهار طرفه شکل زیبای و منحصر به فرد آن است که از لحاظ معماری نیز مورد توجه قرار گرفته است و از پمپ درین در این نوع دستگاه استفاده میشود تا میعانات حاصل از برودت توسط پمپ به لولهی درین منتقل و سپس خارج گردد.

از ویژگیهای این نوع فن کویل می­توان به موارد زیر اشاره کرد. ولی نوع چهار لوله دارای دو ورودی آب به کویل و دو خروجی جهت برگشت آب هستند.

دو لوله دارای یک ورودی و یک خروجی است. شرکت LUFBERG در کنار تولید موتور دمپر ، ترموستات های اتاقی و پتانسیومتر (با خروجی 0-10 ولت) ، تولید کننده شیرهای سه راهه و دو راهه فن کویل ( شیر موتوری ) نیز می باشد.

اختلاف دماي عملاً اين نوع ترموستاتها حدود 2 درجه سانتيگراد ميباشد، مثلاً در ترموستاتهاي چهار مرحلهاي ابتدا در دماي 18 سانتيگراد يك كمپرسور از مدار خارج ميشوند و در دماي 16 سانتيگراد كمپرسور بعدي و به همين ترتيب تمام كمپرسورها يكي بعد از ديگري از مدار خارج ميشوند و در زمان روشن شدن، بر عكس عمل ميكند.

برای کسب اطلاعات در مورد داکت اسپلیت به مقاله “داکت اسپلیت چیست و چه کاربردی دارد؟ در صورتی که از سختی گیر استفاده نشود، هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض لوله ها و یا تعمیر موتورخانه ساختمان خواهید داشت.

اما، اگر سیستم داکت اسپلیت را برای برای مساحت زیاد یا واحدهای جداگانه در نظر دارید، باید از چند داکت اسپلیت استفاده کنید.

از نظر نوع عملکردشان به دو نوع سرمایشی و گرمایشی که به نوع گرمایشی آن کویل آبگرم نیز گفته می شود و از نظر نوع سیال به سه دسته ؛ هوا به هوا ، آب به آب و آب به هوا یا بالعکس تقسیم می شوند.

طراحی ساده این دستگاه به اواخر دهه 1880 میلادی برمی­گردد که بعد از آن مدل­ ها و انواع این سیستم­های حرارتی و برودتی به شکل گسترده­تری تولید و روانه بازار شدند.

در واقع فن ­کوئل یکی از تجهیزات پرکاربرد در تهویه مطبوع به حساب می­آید و این وسیله نوعی مبدل چند منظوره است که سرما و گرمای محیط را فراهم می­کند.

چیلر یکی از دستگاههای تهویه مطبوع هوا ست که بیشتر در تاسیسات مکانیکی ساختمان های بزرگ مسکونی، تجاری و اداری به دلیل بالا بودن ابعاد ساختمان، استفاده میشود و در اتاق تاسیسات ساختمان ها قرار میگیرد.

در هر صورت این شرایط آشکار نشان می دهد که انتخاب زمان مبدل سامانه از برودت به حرارت و بلعکس در کثرتی از نواحی در سامانه 2 لوله ای به آسانی ممکن نیست و این موضوع یکی از معایب این سامانه های 2 لوله ای است.

سادگی نصب و انتخاب محل دریچه هوادهی برای مصرف­کنندگان از مزایای این مدل فن­کویل است. باید این نکته را در نظر داشت که مدل های تراکمی هوایی را حدالامکان نباید در موتورخانه ها راه اندازی کرد.

علاوه بر انواعی که در بالا به آن اشاره شد، سه مدل فن کویل کاستی نیز وجود دارد. وجود مواد جامد و رطوبت در دستگاه تبرید موجب بروز اشکالاتی میگردد که برای جلوگیری آن از وسیلهای به نام فیلتر برای گرفتن مواد جامد و درایر برای گرفتن رطوبت موجود در سیستم استفاده میشود.

فن کویل کاستی یک­طرفه و ­چهارطرفه از این نوع فن کویلها هستند که عمدتا در مراکز خرید لوکس و ادارات استفاده میشوند.

علاوه بر این محدودیت، ضریب عملکرد دستگاه به طور محسوسی کاهش میبابد. بنابراین با چهار لوله می توان به طور همزمان، عملکرد سرد و همچنین گرم داشته باشند.

به طور معمول انواع فن کویل به کانال متصل نمی­شوند و هوا را مستقیما وارد فضا میکنند. از آنجایی که فن کویل ها قابلیت نصب سنسوز را دارند، می توان عملیات هوشمند سازی، کنترل و برنامه ریزی دستگاه را از این طریق انجام داد.

این دستگاه­ها از اجزای ساختاری چون فن، کویل، فیلترهوا، شیرهای فلکه و هواگیری، سیستم­های کنترلی تشکیل شده اند. فن­ کویل از دو بخش فن و کویل تشکیل شده است.

عمده سوخت مصرفی نیروگاههای کشور را گاز طبیعی تشکیل میدهد. این نوع فن کویلها قابل نصب در سقف کاذب هستند و جای بسیار کمی را نسبت به دیگر فن کویلها اشغال می­کنند.

ظرفیت این نوع فن کویل بین 200 الی 1000 فوت مکعب بر دقیقه است که در آن هوا به شکل عمودی به سمت بالا انتشار پیدا میکند.

فن کویل در فصول سرد، هوای گرم را وارد فضا کرده و در فصول سرد نیز با دمیدن هوای خنک، دمای محیط را متعادل میکند.

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *