شیو صورت چیست؟ مزایا و معایب شیو صورت خانم ها

شیو صورت یعنی چه + روشهای شیو صورت

شیو صورت روشی سریع و آسان برای از بین بدن موهای صورت خانم هاست و کمک میکند بدون احساس درد در کمترین زمان ممکن پوست صاف و نرم تر داشته باشند.

شیو صورت چیست؟

شیو صورت یک راه راحت و بدون درد برای حذف موهای زائد صورت است ولی اغلب خانم ها در مورد مزایا و معایب شیو صورت سوالات زیادی دارند. شیو صورت به دلیل این که روشی سریع و آسان برای از بین بدن موهای صورت خانم هاست و کمک میکند بدون احساس درد در کمترین زمان ممکن پوست صاف و نرم تر داشته باشند، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

معنی لغوی شیو صورت چیست ؟ شیو کردن از اصطلاح انگلیسی shaving به معنی تراشیدن گرفته شده است بنابراین تراشیدن مو از روی پوست با هر وسیله ای از جمله تیغ ، ژیلت یا اپیلیدی به اصطلاح شیو کردن گفته می شود. در شیو کردن صورت بر خلاف بند انداختن موها از ریشه کشیده نمی شود بلکه فقط از روی پوست تراشیده می شود. به جز استفاده از وسایل تیز می توانید از روش شیو صورت با پودر موبر هم استفاده کنید.

روش صحیح شیو صورت با تیغ یا ژیلت

شیو صورت با تیغ

هرگز پوست آلوده و آرایش شده را شیو نکنید. همیشه قبل از اصلاح صورت با تیغ ابتدا پوست را از آلودگی و مواد آرایشی با یک پاک کننده ملایم، پاکسازی کنید. بهترین زمان و مکان برای شیو کردن صورت همزمان با حمام رفتن است که آلودگی های پوست کاملا شسته شده باشند.

برای شیو صورت با ژیلت حتما باید از محصولی استفاده کنید که پوستتان را لغزنده کند تا ژیلت بدون آسیب و به راحتی روی پوست حرکت کند. شیو صورت با ژیلت به صورت خشک می تواند آسیب جدی به پوست رسانده و باعث التهاب پوستی شود. انواع محصولات بهداشتی از جمله کرم های غیر فومی و ژل مخصوص شیو صورت میتواند به شما کمک کند. از انواع شیر پاک کن یا کرم های دیگر موجود در خانه که بدون چربی هستند هم می توانید به عنوان کرم شیو استفاده کنید.

برای شیو صورت با تیغ در صورتی که مهارت کافی دارید بهتر است از تیغ مخصوص اصلاح صورت یا تیغ ابرو که یک تیغ دارد استفاده کنید. دسته مخصوص این تیغ ها برای این کار طراحی شده تا کنترل بهتری بر روی تیغ داشته باشید. تیغ را در جهت رشد موهای صورت با فشار ملایم روی پوست بکشید. ولی در صورتی که مهارت کافی ندارید ژیلت های دو تیغه می تواند گزینه امن تر و مناسب تری برای شما باشد بهتر است از ژیلت های مردانه که 3 تیغ یا بیشتر دارند استفاده نکنید.

شیو کردن باید به صورت آهسته و پیوسته انجام شود. اگر در شیو کردن صورت خود عجله کنید بدون شک صورتتان را زخمی می کنید. در صورتی که صورت خود را زخمی کردید بلافاصله با دست روی آن فشار بیاورید و صبر کنید تا خونریزی متوقف شود.

شیو صورت با اپیلیدی

شیو صورت با اپیلیدی

اغلب اپیلاتورها سری شیو جداگانه دارند که میتوانید از آن برای شیو صورت استفاده کنید البته این سری شیو مخصوص بدن است بنابراین برای بخش های باریک صورت مثلا بالای لب یا کنار بینی کاربردی ندارد و فقط در کناره های صورت میتوانید از آن استفاده کنید. برای شیو صورت با اپیلیدی دستگاه های مخصوص اپیلاسیون صورت به بازار آمده اند که سری باریکی دارند و به راحتی و بسیار امن میتوانید تمام زوایای صورت را به سرعت شیو  کنید.

شیو صورت با پودر موبر

 اگر موهایی ضخیم دارید و حس می کنید شیو کردن آن ها با تیغ باعث تیز تر شدن موها می شود و احساس خوبی هنگام لمسشان ندارید می توانید از کرم های موبر صورت استفاده کنید. این کرم ها کمی به عمق پوست نفوذ می کنند بنابراین رشد موها مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید و احساس تیزی هنگام لمس صورت نخواهید داشت. بعد از شیو صورت با پودر موبر حتما باید از کرم های آبرسان و مرطوب کننده قوی استفاده کنید که دچار خشکی پوست نشوید.

استفاده از پودرهای موبر سنتی که برای بدن استفاده میشود برای صورت توصیه نمیشود. این پودرها خیلی قوی هستند و باعث خشکی پوست لطیف صورت خواهند شد. در صورت تمایل به استفاده از این محصولات بهتر است از پودرها یا کرم های موبر مخصوص صورت استفاده کنید.

نکاتی که برای شیو کردن صورت باید بدانید

– بهتر است همیشه برای شیو کردن صورت از تیغ جدید استفاده کنید که امکان آسیب به پوست صورت کمتر شود.

– برای شیو کردن صورت با ژیلت حتما باید از محصولی استفاده کنید که پوستتان را لغزنده کند تا ژیلت بدون آسیب و به راحتی روی پوست حرکت کند. انواع محصولات بهداشتی از جمله کرم های غیر فومی و ژل مخصوص شیو صورت میتواند به شما کمک کند.

– در صورتی که پوستی حساس دارید بهتر است بعد از شیو صورت از کرم های حاوی مواد ضد التهاب از جمله بابونه، آلوئه ورا ، آکواکت و آلانتوین استفاده کنید. کرمی که استفاده میکنید نباید حاوی مواد حساسیت زا از جمله الکل باشد. ( مواد حساسیت زا باعث ایجاد سوزش و قرمزی در پوست خواهند شد.)

– در صورتی که پوستتان آکنه دارد بهتر است تا زمان مهار آکنه از شیو پوست صورت اجتناب کنید چون ممکن است التهاب مضاعفی روی پوستتان ایجاد کند.

– در صورتی که از تمیز بودن ژیلت اطمینان ندارید حتما قبل از استفاده آن را با الکل ضد عفونی کنید.

 – استفاده چند باره از تیغ های یک بار مصرف بسیار رایج است ولی این تیغ ها معمولا بعد از 4 تا 5 بار استفاده کند شده و استفاده از آن ها روی صورت باعث ایجاد خراشیدگی و التهاب می شود.

 

– تیغ ها محل مناسبی برای تجمع باکتری ها هستند و وقتی بعد از یک بار استفاده نم دار در حمام رها می کنید، احتمال این که سری بعد باعث ایجاد عفونت در پوست شود، وجود دارد.

فواید شیو صورت برای خانم ها

شیو صورت با ژیلت

شیو صورت علاوه بر حذف موهای صورت، پوست را هم لایه برداری میکند و با حذف فیزیکی سلول های مرده از لایه های سطحی پوست لایه برداری میکند که باعث نرمتر و صاف تر شدن پوست و بهبود نفوذ و تاثیر بیشتر مواد مغذی و کرم ها بر روی پوست می شود.

شیو کردن پوست صورت باعث می شود که پوستتان به طور آنی نرم و لطیف و یکدست شود و مواد آرایشی به صورت یکنواخت روی پوست بنشیند بنابراین شیو کردن قبل از میهمانی باعث زیبایی و درخشندگی بیشتر پوستتان می شود. البته بهتر است یک تا دو ساعت بعد از شیو، آرایش کنید تا پوست دچار التهاب و قرمزی نشود.

پوست برخی افراد به بند انداختن حساسیت دارد و به اصطلاح پوستشان بیرون میریزد و جوش میزند. خوشبختانه روش شیو صورت می تواند به این افراد کمک کند و دیگر شاهد چنین عارضه ناخوشایندی بعد از حذف موهای زائد صورت نخواهند بود.

معایب و مضرات شیو صورت خانم ها

شیو کردن صورت با تیغ اصطکاک خیلی زیادی بر روی پوست ایجاد میکند و ممکن است زخمهای ریز بر روی پوست ایجاد شود که باعث احساس سوزش در پوست خواهد شد ایجاد این زخم ها یا به علت ناواردی شماست یا پوست حساسی دارید بنابراین اگر پوست شما حساس است بهتر است از روش دیگری برای حذف موهای زائد صورت استفاده کنید.

در صورتی که پوست صورت زخم، آکنه یا جوش داشته باشد شیو کردن میتواند باعث ایجاد التهاب بیشتری در صورت شود.

در روش شیو کردن صورت از آن جا که موها به جای کنده شدن از ریشه، از روی پوست بریده میشوند با سرعت بیشتری دوباره نمایان می شوند و ممکن است لازم شود هفته ای یک تا دو بار این کار را تکرار کنید. البته اگر رشد موهایتان کند باشد خیلی خوش شانس هستید و ماهی یک یا دو بار بیشتر به شیو نیاز ندارید.

آیا شیو صورت باعث ضخیم تر شدن موها می شود؟

اغلب مردم فکر میکنند که اگر موهای صورت را شیو کنند موهای صورت بیشتر و ضخیم تر و تیره تر از قبل خواهد شد ولی این تفکر عامیانه کاملا اشتباه است. افزایش فولیکول های مو هیچ ارتباطی با شیو کردن ندارد البته ممکن است باعث رشد طولی بیشتر موها شود ولی هیچ تاثیری بر افزایش ضخامت موها نخواهد داشت.

طاعون خیارکی چیست و چگونه منتقل می شود؟

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *