روایت محسن خلیلی از آکادمی پرسپولیس

[ad_1]

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس می‌گوید برخی مربیان، بازیکنان مستعد پایه را به هر تیمی که خود حضور دارند می‌برند.

محسن خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد آکادمی باشگاه پرسپولیس در فصل گذشته اظهار کرد: اولیل تیر پارسال با من تماس گرفتند و برای قبول مسئولیت آکادمی باشگاه با من صحبت کردند. ما هفتم تیر کار را در آکادمی پرسپولیس شروع کردیم درحالی که اکثر تیم‌ها از اردیبهشت شروع کرده بودند و ما  دیر شروع کردیم و نتوانستیم با بازیکنان خوب قرارداد ببنیدیم و از طرف دیگر چون دیر شروع کرده بودیم، بازیکنان خودمان هم جدا شده بودند کار سختی برای بستن قرارداد و حفظ تیم داشتیم. به همین دلیل کیفیت فنی ما پایین آمد اما با درایت کادر فنی تیم‌های‌مان، نتایج به نسبت قابل قبولی را گرفتیم. در رده امیدها برای اولین بار در نیم فصل قهرمان شدیم و تا اواخر فصل در صدر جدول قرار داشتیم اما در پایان فصل با بد شانسی که داشتیم صدر را از دست دادیم و سوم شدیم.

او افزود: با وجود این که کار در آکادمی به ظاهر ساده است اما سخت و برنامه محور است. ما سعی کردیم برنامه خوبی را تدوین کنیم و کار را پیش ببریم. یکی از مشکلات ما در ابتدای فصل نبود زمان تمرینی مناسب بود. تیم‌های ما از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر تمرین می‌کردند که بدترین زمان تمرین در تابستان بود. این را باید در نظر بگیرد تیم‌های پایه نیاز به برنامه بلند مدت و امکانات آکادمی دارد. یعنی یک ورزشگاه مجهز در اختیار باشد و بازیکنان از سنین پایه آموزش ببینند تا در شرایط مسابقه قرار بگیرند.

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس درباره مشکلات مالی این آکادمی هم گفت: در باشگاه‌های بزرگ، دغدغه اصلی تیم بزرگسالان است و به تیم‌های پایه توجه نمی‌شود چون تحت فشار نیستند و هزینه‌های تیم‌های بزرگسالان بسیار زیاد است و به همین خاطر کم‌تر برای تیم‌های پایه هزینه می‌کنند. اگر در تیم پایه اعتصاب کنند شاید مدیرعامل تحت فشار قرار نگیرد اما تهدید به اعتصاب تیم بزرگسالان باعث نگرانی باشگاه می‌شود.

خلیلی هم‌چنین گفت: در شروع کار سرمربی‌های تیم‌های پایه مشخص شده بودند و برنامه برای تست گیری در رده‌های مختلف ایجاد شده بود که از نظر من خوب نبود. در تست‌ها بازیکنانی بودند که علاقه داشتند اما آمادگی برای حضور تیم‌های ما را نداشتند. مربیان ما وقت گذاشتند و از ۱۳ هزار نفر تست گرفتند و از بین آن‌ها بازیکنان خوب را انتخاب کردند. برای بازیکنان شهرستانی هم خوابگاهی آماده کردیم که از نظر اسکان مشکلی نداشته باشند. از طرفی تغذیه بازیکنان هم با باشگاه بود و برای اولین‌بار از روانشناس در تیم‌های خود استفاده کردیم و تمام بازی‌ها تصویربرداری می‌شد تا به خوبی تیم‌ها آنالیز شوند. از طرفی هم سروسامانی به بخش رسانه آکادمی دادیم که عمکرد تیم‌های ما به خوبی دیده بشود. برای اولین‌بار آکادمی ما از GPS استفاده کرد تا میزان آمادگی بازیکنان را تحت نظر داشته باشیم.

او در پایان درباره انتقاداتی که به نتایج تیم‌های پایه تیم مطرح می‌شود هم گفت: نتایج ما از نظر خودم هم راضی کننده نبود و یکی از دلایش هم این بود که دیر شروع کردیم و بازیکنان خوب جذب تیم‌های دیگر شده بودند. یکی دیگر از دلایلی که در نتیجه‌گیری خیلی خوب نبودیم این بود که باید در آکادمی بازیکنان را از سنین پایین آموزش بدهیم و بعد بازیکنان را به تیم‌های نونهالان تحویل بدهیم. در رده پایه بازیکنان با مربیان خود جابه‌جا می‌شوند. به طور خاص چند مربی پایه اکثر بازیکنان خوب را در اختیار دارند و هرجایی خودشان می‌روند بازیکنان را با خود می‌برند. آن بازیکنان هم ریسک نمی‌کنند تا در جایی دیگر بازی کنند. در آکادمی‌ها استعدادها را کشف و آموزش و پرورش می‌دهند و در کنار آن به کسب نتیجه فکر می‌کنند. اکثر بازیکنان مستعد به خاطر این که بتوانند در رده بزرگسالان در سنین جوانی بازی کنند به تیم‌هایی می‌روند که فشار روی تیم بزرگسالانش کم است و فرصت بازی دارند. در پرسپولیس کسب نتیجه بسیار مهم است و به همین خاطر سرمربی کم‌تر ریسک می‌کند که از بازیکنان کم تجربه استفاده کند و به نوعی پرسپولیس جایی برای کسب تجربه نیست و بازیکن باید سطح کیفی بالایی داشته باشد تا در تیم بزرگسالان بازی کند. با این حال ما امسال تعامل خوبی با تیم بزرگسالان داشتیم و بیش از ۶۰ درصد بازیکنان امید ما با تیم اصلی تمرین کردند و ۵ بازیکن هم به تمرینات‌شان اضافه شدند تا با دقت بیش‌تری زیر نظر کادر فنی بزرگسالان باشند.

انتهای پیام

[ad_2]
sorece

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *