با “اسکو” تا ۱۴۰۲ – ایسنا

[ad_1]

بر اساس تازه‌ترین گفته‌های سرپرست فدراسیون فوتبال، دراگان اسکوچیچ با خیال راحت می‌تواند تیم‌ملی را تا جام جهانی آماده کند و عملکرد مناسبی را از خود به جای بگذارد.

به گزارش ایسنا، میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال آب پاکی را روی دست منتقدان دراگان اسکوچیچ ریخت و خیال او را هم از بابت اخبار و حواشی مختلفی که این روزها به گوش می‌رسید راحت کرد تا سرمربی کروات تیم ملی با قدرت کارش را تا جام جهانی پیش ببرد.

* تا ۱۴۰۲ با اسکوچیچ

حواشی پیرامون ماندن یا رفتن دراگان اسکوچیچ از زمانی روی کار آمدن او در بهمن ۱۳۹۸ آغاز شد و در هر دوره از بازی‌های تیم ملی، این مساله وجود داشت که فدراسیون فوتبال قصد اتمام همکاری با این مربی را دارد. در نتیجه بعد از صعود به جام جهانی هم این خبر به گوش رسید که فدراسیون فوتبال قصد اتمام همکاری با اسکوچیچ و انتخاب یک مربی خارجی نامدار و شناخته شده را دارد. اظهارات اسکوچیچ درباره ماندن در تیم ملی هم نتوانست پاسخگوی این سوال بزرگ باشد تا اینکه ماجدی ماندن او را تا جام ملت‌های آسیا تایید کرد.

ماجدی درباره حضور اسکوچیج به‌عنوان سرمربی تیم ملی در جام جهانی گفت: “اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ قرارداد دارد و نمی‌توانیم مربی را که قرارداد دارد، کنار بگذاریم. قطعاً او تا پایان قراردادش سرمربی تیم ملی خواهد بود.”

سرپرست این فدراسیون درباره دلایل ادامه همکاری نیز اظهار کرد: “من اگر بخواهم مربی دیگری بیاورم فرصت کمی داریم و عقل سلیم به ما می‌گوید که با مربی که تیم ملی را به جام جهانی برده است ادامه دهیم و کادرش را قوی کنیم و اجازه دهیم که با فراغ بال به جام جهانی برود. به لحاظ نتیجه هم اگر نگاه کنیم تیم ملی در هر دو گروه آسیا اول شده است. مربی را برکنار می‌کنند که یا نتیجه نگرفته باشد یا قراردادش تمام شده باشد ولی اسکوچیچ هر دوی این آپشن‌ها را دارد. منطق می‌گوید که زمان مناسبی برای تغییر سرمربی نیست.”

با این شرایط، سرمربی ایران حدودا تا تابستان ۱۴۰۲ روی نیمکت یوزها حضور خواهد داشت و این فرصت را هم دارد تا بعد از جام جهانی، طلسم ناکامی در کسب قهرمانی جام ملت‌ها را هم به چالش بکشد.

* دیدارهای تدارکاتی از نیوزیلند تا آرژانتین و برزیل

دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران تا شروع جام جهانی از مهم‌ترین بحث‌های روزهای گذشته بوده است و در آینده هم به طور مرتب مطرح خواهد شد.

از روزهای نخست صعود به جام جهانی و هم‌گروهی با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا، بحث‌های پیرامون این مساله بوده که شاگردان اسکوچیچ باید دیدارهای تدارکاتی مناسبی داشته باشند اما مهم‌ترین مشکل در این مسیر (علاوه بر منابع مالی و مسائل مربوط به تحریم)، برگزاری لیگ ملت‌های اروپا و آمریکای شمالی است که تیم‌ها طبق برنامه به مصاف رقبای خود می‌روند و فضایی برای برگزاری دیدارهای دوستانه ندارند.

در این بین فقط دیدار با تیم‌های آمریکای جنوبی، آفریقا و استرالیا باقی می‌ماند که خبرها حول محور دیدار با این قبیل تیم هاست. در این روزها بحث بازی با نیوزیلند، کانادا، سنگال، غنا، کاستاریکا، پرو، پاناما و حتی برزیل و آرژانتین هم از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح شده اما هنوز هیچ دیداری قطعی نیست.

ماجدی می‌گوید: ما یکی دو تا پیشنهاد داشتیم. پرو و کاستاریکا به ما پیشنهاد دادند و در حال گفت‌وگو هستیم. اگر بخواهیم با بالاتر از این تیم‌ها بازی کنیم نیاز به هزینه داریم و اگر پول نداشته باشیم نمی‌توانیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. یکسری تورنمنت‌ها هم در حال هماهنگی هستند که تیم‌های خوبی در آنها حضور دارند و هر وقت نهایی شود، اعلام خواهیم کرد. با ایرلند شمالی و جنوبی یکسری مکاتبات انجام شد. به دلیل شرایطی که این دو کشور داشتند نتوانستیم با آنها هم هماهنگی برای انجام بازی داشته باشیم. چند روز پیش از من درباره بازی با برزیل پرسیدند ‏ که گفتم اطلاعی ندارم. بنده به‌عنوان مسئول فدراسیون زمانی می‌توانم پاسخگو باشم که کار قطعی شود. ما گروه‌های مختلف داریم که در حال تلاش هستند تا با بهترین تیم‌ها قرارداد خوب ببندیم. بازی با برزیل هزینه‌های زیادی دارد و این مسائل باید قبل از اینکه به من برسد انجام شود و در لحظه آخر سرمربی تیم ملی نظر بدهد که بازی می‌کنیم یا نه. از امروز قرار شد که یک نفر صحبت کند و اگر مسابقه‌ای قطعی شد، من جوابگو باشم.

به گزارش ایسنا، با برطرف شدن گمانه‌زنی‌ها درباره دراگان اسکوچیچ باید به نظاره نشست و دید مسئولان فدراسیون فوتبال چه دیدارهایی را برای تیم ملی ایران در نظر خواهند گرفت و آیا انتظارات اهالی فوتبال از جمله بازیکنان تیم ملی را برطرف خواهند کرد یا خیر.

انتهای پیام

[ad_2]
sorece

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *