اویل سپراتور کستل

اویل سپراتور کستل

جداکننده آب روغن (OWS) قطعه ای از تجهیزات است اویل سپراتور کستل که برای جداسازی مخلوط روغن و آب به اجزای جداگانه آنها استفاده می شود. انواع مختلفی از جداکننده آب و روغن وجود دارد. هر کدام قابلیت جداسازی روغن متفاوتی دارند و در صنایع مختلف استفاده می شوند. جداکننده های آب روغن پس از در نظر گرفتن پارامترهای عملکرد جداسازی روغن و ملاحظات هزینه چرخه عمر طراحی و انتخاب می شوند. “اویل سپراتور کستل” را می توان به معنای روغن های معدنی، گیاهی و حیوانی و بسیاری از هیدروکربن های مختلف در نظر گرفت.

فهرست
1. معرفی
فلاسک فلورانس 2 عدد
3 API جداکننده روغن و آب
4 جداکننده آب روغنی (دریایی)
5 جداکننده صفحه ثقلی
6 جداکننده آب روغنی گریز از مرکز
7 جداکننده آب روغنی هیدروسیکلون
8 شناورسازی
9 فیلتراسیون پوسته مهره
10 اویل سپراتور کستل
11 جداسازی روغن و آب از چاله پایین
12 پاکسازی زیستی
13 همچنین ببینید
14 مرجع
معرفی

 

انواع اویل سپراتور کستل

جداکننده های آب روغنی را می توان برای تصفیه انواع اویل سپراتور کستل آلاینده ها در آب از جمله روغن شناور آزاد، روغن امولسیون شده، روغن محلول و جامدات معلق طراحی کرد. همه انواع جداکننده روغن قادر به جداسازی همه آلاینده ها نیستند. رایج ترین پارامترهای عملکرد در نظر گرفته شده عبارتند از:

اندازه قطرات روغن (در تغذیه جداکننده)
چگالی روغن
ویسکوزیته آب (دما)
کیفیت آب تخلیه مورد نظر اویل سپراتور کستل
غلظت روغن خوراک و محدوده غلظت روغن احتمالا
جریان آب روغن خوراک (روزانه و اوج ساعتی)
فلاسک فلورانس
گلدان فلورانسی، ظرف فلورانسی، گیرنده یا اسانس فلورانتین نوعی جداکننده برای به دست آوردن اسانس یا طعم پس از فرآیند تقطیر است. فازهای آب و روغن در فلورانس از  اویل سپراتور کستل هم جدا می شوند زیرا چگالی آنها متفاوت است و بیشتر اسانس ها محلول در آب نیستند.

خرید اویل سپراتور کستل

جداکننده نفت و آب API دستگاهی است که برای جداسازی مقادیر ناخالص نفت و مواد جامد معلق از پساب فاضلاب پالایشگاه‌های نفت، کارخانه‌های پتروشیمی، کارخانه‌های شیمیایی، کارخانه‌های فرآوری گاز طبیعی و سایر منابع صنعتی طراحی شده است. این نام از این واقعیت گرفته شده است اویل سپراتور کستل که چنین جداکننده ها بر اساس انتشار API 421، منتشر شده توسط موسسه نفت آمریکا طراحی شده اند.[1] از این جداکننده ها می توان برای جداسازی قطرات بزرگ روغن، معمولاً بیشتر از 150 میکرون استفاده کرد.

جداکننده آب روغنی (دریایی)

جدا کننده آب روغنی دریایی
هدف از جداکننده آب روغنی کشتی جداسازی نفت و سایر اویل سپراتور کستل آلاینده هایی است که می تواند برای اقیانوس ها مضر باشد. آنها معمولاً در کشتی‌ها یافت می‌شوند، جایی که از آنها برای جدا کردن روغن از پساب‌های روغنی مانند آب‌های آب‌ریز قبل از تخلیه فاضلاب در محیط استفاده می‌شود. این تخلیه فاضلاب باید با الزامات مندرج در Marpol 73/78 مطابقت داشته باشد.

 

آب بیلژ محصول تقریباً اجتناب ناپذیر عملیات کشتی است. روغن از ماشین آلات در حال کار مانند دیزل ژنراتورها، کمپرسورهای هوا و موتور محرکه اصلی نشت می کند. OWS های مدرن دارای آلارم و دستگاه های بسته شدن خودکار هستند که زمانی فعال می شوند که ظرفیت ذخیره سازی روغن جداکننده آب اویل سپراتور کستل روغن رسیده باشد.

جداکننده صفحه گرانشی

جداکننده صفحه گرانشی شامل یک سری صفحات است اویل سپراتور کستل که آب آلوده از طریق آنها جریان می یابد. هدف از طراحی این است که اجازه دهد قطرات روغن در آب در سطح زیرین صفحه با هم ترکیب شوند و در نهایت قطرات روغن بزرگتری را تشکیل دهند که از روی صفحات شناور شده و در بالای محفظه جمع می شوند. سپس روغن جمع شده در بالا با مقداری آب تعبیه شده به مخزن روغن زباله منتقل می شود. این نوع جداکننده آب روغنی برای بسیاری از کاربردهای صنعتی و همچنین در کشتی ها بسیار رایج است اما دارای ایراداتی اویل سپراتور کستل است که باعث کاهش راندمان می شود. ذرات روغنی که اندازه آنها شصت میکرومتر یا کوچکتر است از هم جدا نمی شوند. همچنین وجود مواد شیمیایی و سورفکتانت ها در آب ادغام قطرات روغن را تا حد زیادی کاهش می دهد و مانع از اثر جداسازی می شود. صفحات باید در هنگام رسوب تعویض شوند که این امر هزینه های عملیات را افزایش می دهد.[2]

جداکننده آب روغنی گریز از مرکز

جداکننده آب روغنی سانتریفیوژ
جداکننده آب-روغن گریز از مرکز، جداکننده روغن-آب گریز  اویل سپراتور کستل از مرکز یا جداکننده مایع-مایع گریز از مرکز دستگاهی است که برای جداسازی روغن و آب توسط سانتریفیوژ طراحی شده است. به طور کلی حاوی یک ظرف استوانه ای است که در داخل یک ظرف ثابت بزرگتر می چرخد. مایع متراکم تر،اویل سپراتور کستل  معمولاً آب، در حاشیه ظرف دوار جمع می شود و از کنار دستگاه جمع می شود، در حالی که مایع با چگالی کمتر، معمولاً روغن، در محور چرخش جمع می شود و از مرکز جمع می شود. جداکننده های گریز از مرکز نفت-آب برای پردازش فاضلاب و برای پاکسازی نشت نفت در دریا یا دریاچه استفاده می شود. جداکننده های گریز از مرکز روغن-آب نیز برای اویل سپراتور کستل فیلتر کردن دیزل و روغن های روان کننده با حذف ذرات زائد و ناخالصی از آنها استفاده می شود.[3]

جداکننده آب روغنی هیدروسیکلون
هیدروسیکلون جداسازی آب روغن دستگاهی است اویل سپراتور کستل که برای جداسازی روغن از wa طراحی شده است

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *