افزایش نظارت‌ها بر پذیرش مسافران کهگیلویه و بویراحمد/ تشدید نظارت ها بر عروسی و عزا

[ad_1]

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت ها و کنترل ها بر پذیرش مسافران و مراسم عروسی و عزا تشدید شود.

سیدجواد هاشمی در ستاد استانی مقابله با کرونی استان با بیان اینکه، فعالیت گروه های مختلف افزایش پیداه کرده و فضاهای آموزشی حضوری شده است، افزود: نیاز به نظارت بیشتراست تا زمینه شیوع کرونا افزایش نیابد.

وی با بیان اینکه، ۸۸ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، که ۱۶ نفر در بخش ویژه قرار دارند، اظهارکرد: با این وضعیت، گرچه جزء استان‌های مناسب کشور هستیم اما این شرایط با توجه به خاصیت غیرقابل پیش‌ بینی بودن ویروس کرونا وعدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی برخی شهروندان شکننده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگرچه از استان‌ های برتر کشور در خصوص تزریق واکسن هستیم اما این شرایط با توجه به خاصیت غیرقابل پیش ‌بینی بودن ویروس کرونا و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شکننده است و ضرورت دارد مراقبت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

هاشمی یادآور شد: در شرایطی که ویروس دلتا در کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرده و اما در کشور ما هنوز مشاهده نشده است اما می طلبد تا تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با این ویروس پیچیده و خطرناک بیشتر شود.

وی به مسئله رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس استان تاکید کرد و گفت: دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال هنوز واکسن دریافت نکرده اند و باید بیشتر مورد نظارت و کنترل باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، نظارت بیشتری بر دانش آموزان در روستاها انجام شود، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی و آموزش وپرورش استان حمایت لازم در تامین ماسک و اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از کرونا را در این مناطق داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه، ۶ کارگروه تشکیل شده و نقشه راه یک ساله پیشگیری و مبارزه با کرونا را در دستور کار دارد، افزود: دیدگاه ها و پیشنهادات در این کارگروه ها برای هر چه بهتر مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه ریزی خواهد شد.

وی، بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تاکید کرد و ادامه داد: در خصوص تجمعات به خصوص عروسی ها و مراسمات تشییع و ختم نظارت ها و کنترل های بیشتری به عمل آورده شود. در پذیرش مسافران نظارت و کنترل ها بیشتر شود و مسئله واکسیناسیون آنها مورد توجه باشد.

همچنین محمدمهدی بانشی،  معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست گفت: در یک هفته گذشته ۲ هزار و ۱۵۰ بازرسی از صنوف انجام  گرفت که ۱۲۳ متخلف شناسایی و ۱۶ مورد پلمب شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه، واکسیناسیون در فواصل چهار تا شش ماه اثر گذارتر است تاکید کرد: برنامه ریزی تزریق دز سوم برای گروه های مختلف انجام شده است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای اقتصادی

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *