اجزای تشکیل دهنده سردخانه فن سردخانه خارجی

از جمله نوع ماده عایق بندی سردخانه، ضخامت عایق بندی ها، انتخاب و نوع تجهیزات به کار رفته در ساخت سردخانه، شرایط آب و هوایی منطقه، میزان تهویه هوای سردخانه، تعداد بارهای ورود و خروج به سردخانه و مواردی از این دست.

قیمت فن سردخانه ای

اهمیت ساخت سردخانه به حدی است که یکی از معیارهای سنجش رشد فن آوری در یک کشور، تعداد واحدهای صنعتی انجماد مواد غذایی و سیستم های حمل و نقل سردخانه دار و سردخانه های نگهداری می باشد.

اگر کندانسور فن داشته باشد به آن هوا خنک گفته می شودو اگر از نوع شل اند تیوب (پوسته و لوله) باشد به آن آب خنک گفته می شود که معمولا در چیلرهای سردخانه ای از کندانسور هوا خنک استفاده می شود.

این موتور به طور دائمی و بدون توقف کار می کند و به همین دلیل از فن های قدرتمند از نوع دمنده و یا الکتروژن برای خنک سازی آن بهره گیری شده است.

فن کندانسورهای سردخانه ای زیر صفر و بالای صفر معمولا از نوع مکنده آکسیال می باشد، در کنددانسور و آواپراتور همیشه فن از رویل کویل ها هوا را می مکد و هوا را روی کویل فوت نمی کند. ᠎Th᠎is data h as be en gen er᠎ated by G SA Con tent G en er ator DE​MO!

فروش فن سردخانه

از طرف دیگر اگر سردخانه متناسب با نیاز ما ساخته نشود و کوچکتر از حد مورد نظر باشد، در ادامه مشکل ساز خواهد شد.

قیمت فن اواپراتور سردخانه

برای مثال اگر قصد احداث یک سردخانه نگهداری میوه را داشته باشید، حداقل و حداکثر دمای محیط، مکان ساخت سردخانه از نظر تابش نور آفتاب، شرایط آب و هوایی و میزان رطوبت هوا و …

فن سردخانه زیلابگ

برای مثال سردخانه ای که در یک فضای صنعتی یا نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، با سردخانه ای که در مرغداری ها احداث می شود یا سردخانه ای که برای نگهداری میوه و سبزیجات طراحی و ساخته می شود، به طور قطع متفاوت است.

فن سردخانه سه فاز

سلام شوهر من به تازگی فوت شده و چند روز بعد خواهر شوهرم خواب دید که کنار قبر شوهرم دراز کشیده و همسرم خوش لباس و لبخند زنان کنارش ایستاده و صحبت میکنن همسرم به خواهرش گفت تو هر قبر یک چراغ گذاشتن واینکه اون بیشتر اوقات خوابه و وقتی چشم هاشو باز میکنه روبروش یک کاغذ هست که نمیتونه ببینه چی توش نوشته.چندتا سوال ازش پرسید که شوهرم سکوت کرد و جواب نداد.یه دفعه دید که دخترم کنار شوهرمه و دارن با هم شوخی میکنن و میخندن.بعد شوهرم به دیوار آرامگاه تکیه داد و گفت که باید برگرده داخل قبرش چون صداش میکنن.تو خوابش عدد چهل رو دید.یه قبر تازه کنده شده هم بالاتر از قبر شوهرم بود..من هم خوا شوهرم و دیدم که خیلی آراسته بود و به من میگه زنده هست و نمرده…

در مرحله چهارم، سازنده سردخانه باید میزان بار برودتی سردخانه را تخمین بزند. توان این هواکش صنعتی 1200 وات بوده، میزان فشار آن 20Pa و دور موتوری 1400دور در دقیقه دارد.

فن سردخانه صنعتی

این نوع سردخانه های معمولا و اصولا برای نگهداری کوتاه مدت مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرد. سردخانه های جنازه به دو دسته ی کوتاه مدت و طولانی مدت تقسیم می شوند.

مشخصات فنی سردخانه

می توان این قطعات را از نمایندگی های معتبر در هر استان خریداری نمود. در برخی موارد به این معناست کع شما مقصود خود را نمیرسانید (گنگ هستید).

قیمت فن کندانسور سردخانه

برای رسیدن به دست شما بیشتر مسیر خود را در سردخانه ها طی می کنند. اما در کنار این بازۀ عملکردی دما عواملی مثل رطوبت، تهویه هوا و مواردی از این دست هم اهمیت پیدا می کند و در زمان طراحی سردخانه باید به آنها توجه شود.

چلم و سردخانه را

پرشر سوئیچ گاز نیز دارای کاربردهای بسیاری می باشد که در با توجه به نیاز شما می تواند به کمک شما بیاید.

موتور فن سردخانه

علاه بر کنترل درجه حرارت، مسئله کنترل سطح رطوبت نسبی و حتی تامین هوای تازه نیز در سردخانه ها اهمیت دارد.

عملکرد سیستم VRF بر مبنای سیکل تبرید تراکمی است. با توجه به نوع سرد خانه کانکسی متحرک و عملکرد ان و همچنین نوع محصول قابل نگهداری ، می توان مدت زمان نگه داری محصولات غذایی یا شیمیایی را در کوتاه مدت و یا دراز مدت حفظ و کتنرل کرد .

تمامی این سردخانه های تولید شده در مجموعه خانه ی سرما با توجه به اصول مهندسی مربوط به ان و بهره گیری از قطعات تولیدی بسیار با کیفیت تولید وعرضه می شوند .

بازار خارج از کشور با توجه به حساسیت و انتظار کیفی بالا، و با توجه به افزایش مسافت حمل محصول، لزوم استفاده مهندسی شده از سردخانه را بیش از پیش می طلبد.

چیلر سردخانه به اصطلاح همان یونیت خارج از سردخانه است . تبرید مغناطیسی عملی است که برای رسیدن به درجه حرارت صفر مطلق بسیار مفید بوده و به کار می رود.

فن سردخانه ای

سردخانه کانکسی از حجم مفید 10مترمکعب تا 40 متر مکعب تولی می شود . بدنه ی این محصول مجهز شده به عایق پلی اورتان یا ساندویچ پانل با ضخامت 10 تا 15 سانتی وهمچنین انواع درب کشوی و لولایی روی سردخانه کانکسی قابل نصب می باشد .

این سردخانه جهت نگهداری انواع مواد غذایی ، شیمیایی و دارویی در دمای بالای صفر و زیر صفر کاربرد دارند و میتوانند مجهز به بلاکهای سرمایشی دانفوس، کوپلند ، بیتزر یا زانوتی شود . Th is ᠎data h as been g en​er​ated with the ​help  of GSA C on te᠎nt᠎ Gener᠎ator Dem᠎oversi᠎on.

سردخانه صنعتی متحرک نقش مهمی در حفظ و نگه داری کیفیت و تازگی انواع مواد غذایی و دارویی ایفا می کند در نتیجه کاربرد گسترده ای در صنعت دارد .

در سردخانه های صنعتی کوتاه مدت که معمولا برای حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی کاربرد دارد بازه حفظ و نگهداری نهایتا 15 روز است؛ بنابراین نیاز به انبارهای ذخیره بزرگ نیست.

1. سردخانه بالای صفر : سردخانه بالای صفربه دلیل داشتن دمایی بالاتر از نقطه ی انجماد محصولات ، برای نگه داری کوتاه مدت محصولات از جمله انواع مواد غذایی ، گل های زینتی ، داروها ، مواد شیمیایی ، میوه ها ، صیفی جات ، سبزیجات و لبنیات طراحی شده است .

2. سردخانه زیرصفر : سرد خانه ی متحرک زیر صفر به دلیل داشتن دمایی پایین تر از نقطه ی انجماد محصولات از انها در مدت زمان طولانی نگهداری می کند .

بنابراین برای انجماد مواد غذایی نظیر گوشت ، مرغ و حتی برخی سبزیجات و صیفی جات ، بستنی ، همبرگر و پنیر پیتزا از سردخانه متحرک زیر صفر استفاده می شود .

گوشت و مرغ و سبزیجات و میوه های خود را در آن نگهداری میکنند. مطابق مقررات قانون نظام صنفی و آیین نامه صدور پروانه موقت یکساله جنابعالی میبایستی به اتحادیه مراجعه و تقاضای عضویت خود را تسلیم دارید.

هر کارگاه یا صنعتی متناسب با کار خود به سراغ طراحی سردخانه می رود. این مرحله نیز باید زیر نظر متخصصین کار انجام شود.

پس در هنگام طراحی سردخانه ثابت باید به خوبی این نکات را در نظر گرفت. به خوبی سر در بیاورد.

طراحی سردخانه ثابت نیاز به علم بالایی دارد. در این مرحله از طراحی محاسبات اولیه انجام می شود و به اصطلاح بار حرارتی سردخانه و بار برودتی مورد نیاز آن مشخص می شود.

این گروه با اتکا به دانش فنی و با سابقه 2 دهه فعالیت درعرصه تولید انواع تجهیزات صنعتی ، انواع سردخانه بالای صفر و زیر صفر با تناژ های طراحی مختلف فعالیت میکند .

گروه تولیدی خانه سرما برای براورده کردن نیاز بازار اقدام به طراحی و تولید انواع سردخانه های صنعتی می نماید.

در واقع در سردخانه های دومداره شما این امکان را دارید تا دما داخل سرد خانه را از بالای صفر به زیر صفرو یا بالعکس تغییر دهید و از این طریق می توانید محصولات مختلفی در آن انبار نمایید.

برای رسیدن به این هدف لزوم تطبیق انبارهای نگهداری مواد غذایی با اصول استاندارد ضروری میباشد. در نتیجه درصد زیادی از مواد غذایی که هر روز مورد مصرف قرار می گیرند .

همانطور که گفته شد سردخانه یکی از صنایع برودتی است که امروزه نسبت به شرایط بازار و اقتصاد کاربرد های زیادی پیدا کرده است و به دلیل ساخت و فروش انواع مختلف این دستگاه ، متقاضیان و خریداران زیادی هم پیدا کرده است.

سرد خانه ها کاربرد های زیادی در کارخانه ها و صنایع صنعتی دارند . نخستین مرحله برای طراحی سردخانه ثابت مشخص کردن کاربرد آن است.

سردخانه متحرک با این دید طراحی شده است که بتوان با کمک لیفتراک و یا جرثقیل آنها را حمل نمود.

این بدان معنی است که مقدار قابل توجهی از انرژی را می توان ذخیره کرد و سپس فقط در طی یک تغییر فاز آزاد کرد.

بدین ترتیب با حفظ کیفیت محصول می توان بازار فروش و قیمت آن رامورد کنترل قرار داد. اگرچه آگاهی از آن به عنوان یک کارفرما می تواند تسلط شما را بر چگونگی انجام کار افزایش دهد.

طراحی سردخانه ای بزرگتر از چیزی که به آن نیاز داریم، علاوه بر اینکه هزینه های اولیه را افزایش می دهد، باعث بالا رفتن هزینه های ثانویه و نگهداری نیز می شود.

همچنین فن های بین کانالی ، داکت فن ها و رادیال های سقفی نیز جز پر کیفیت ترین و پرفروش ترین سیستم های تهویه در حوزه استفاده های صنعتی هستند که می توان به آشپز خانه های صنعتی، انبار ها ، کارگاه ها و مساجد و حسینیه ها، اماکن آموزشی، واحد های تاسیساتی، واحد های تجاری از جمله رستورانها ، هتلها و سایر فضاهای کارگاهی و خدماتی اشاره کرد.

بخشهای مختلف واحد خارجی کولر گازی نیز در تصویر زیر آورده شدهاند. در نزدیکی کمپرسور واحد تقطیر نصب میشود و باعث جلوگیری از ورود مایع به کمپرسور میشود مایع در آن بخار شده و وارد کمپرسور میشود در کمپرسورهای سیلند پیستونی کمتر استفاده میشود چون در پوسته مایع فرصت بخار شدن را دارد.

فرایند سرمایش در سردخانه توسط تجهیزات مختلفی مانند کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، خط مکش و خط تخلیه انجام میشود. فاصله این فینها در سردخانه بالای صفر کمی بیشتر است.

3. دارای اختلاف فاصله بین فینهای کویل اوپراتور بوده و دلیل این اختلاف به کاهش دمای سردخانه و عدم تشکیل برفک بر روی سطح اپراتورمربوط می باشد .

بعنوان مثال نگه داری انواع میوه جات و صیفی جات در سردخانه ها سبب میشود تا علاوه بر توزیع و عرضه ی تدریجی آن به بازار در فصول مختلف نیز این محصولات همچنان در دسترس عموم قرار داشته باشد .

سردخانههای فروشگاهی که گاه به اسم یخچالهای فروشگاهی نیز شناخته میشوند. 3. سردخانه دومداره : سردخانه دومداره یا دومنظوره نوعی دیگر از سردخانه ها می باشند که در هر دو حالت بالای صفر و زیر صفرفعالیت می کنند .

در این نوع سردخانه ، دمای داخل این سردخانه بالای صفر درجه بوده و درحقیقت دما در این نوع سردخانه ها بین صفر درجه الی 4 درجه و حداکثر 10 درجه سانتی گراد تنظیم می شود.

برای مثال اگر قصد ذخیره سازی میوه و سبزیجات را داشته باشید، بازۀ دمایی مثبت یک تا مثبت پنج درجۀ سانتیگراد بهترین بازۀ عملکردی این سردخانه است.

در کندانسورهای آبی از آب ۱۵ تا ۳۲ درجه سانتیگراد به عنوان واسطه انتقال گرما استفاده میشود. مواد درونی خانه شیرینی از جمل همان حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد چربی مستعد به فساد هستند و باعث فاسد شدن شیرینی میشود.

در کندانسور جریان اجباری از یک یا چند فن به منظور افزایش جریان هوا استفاده میشود. کولر گازی یک خازن دوطرفه یا Dual Run دارد.

احتمال دارد که فشار در لولهکشي بين چگالنده و شير انبساط، اندکي بيشتر افت کند. سرد خانه متحرک تولید شده در مجموعه تولیدی خانه ی سرما در واقع شرایط محیطی را محیا می کند که سازگار برای نگه داری انواع محصولات غذایی پر مصرف و مواد حساس همچون داروها ، مواد شیمیایی ، گل های زینتی و …

سردخانه ها مکان ها و تأسیساتی هستند که برای حفظ کیفیت مواد غذایی، گیاهی، دارویی، کشاورزی و هرگونه موادی که قابلیت فاسد شدن دارند از آن ها استفاده شده و مواد غذایی در مدت زمان بیشتری با همان کیفیت اولیه نگهداری می شوند.

از سردخانه ها برای نگه داری از مواد غذایی و انواع میوه ها وسبزیجات استفاده شده و باعث حفظ و نگهداری از آنها برای مدت طولانی و افزایش ماندگاری آنها می شود.

پس از در نظر گرفتن دو مرحلۀ قبل حالا نوبت به بررسی فضای مورد نیاز برای طراحی سردخانه ثابت می رسد.

استفاده از این سردخانه به سادگی زدن دکمه استارت و تنظیم دمای مورد نظر خواهد بود. در این مواقع از سردخانه صنعتی متحرک استفاده می شود.

از این رو بازدهی این سردخانه ها بسیار فوقالعاده می باشد و برای مصارف مختلف می توان از آنها بهره گرفت . Th is po᠎st was g enerated ᠎by GSA C​on tent Gener​at​or  DEMO!

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد قیمت فن سردخانه ای لطفا به بازدید از وب سایت ما.

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *