آشنایی با پی ال سی دلتا

پی ال سی(plc) مخفف عبارت Programmable Logic Controller و به معنای کنترل کننده ی منطقی قابل برنامه ریزی می باشد. پی ال سی دستگاهی است که برای کنترل ماشین ها و فرآیند های صنعتی تولید شده است این دستگاه دارای حافظه ای قابل برنامه ریزی است و می تواند دستورالعمل های مختلف را ذخیره می نماید. پی ال سی ها دارای اجزای متفاوتی همچون شمارنده، زمان سنج و … می باشند. نحوه کار این دستگاه به این صورت است که از طریق سنسورهای خود، اطلاعات ورودی را دریافت نموده و در حافظه ذخیره سازی می نماید. سپس با استفاده از دستورات خود، اطلاعات ورودی را پردازش کرده و خروجی مناسب را تولید می نماید. دستورالعمل های پی ال سی توسط زبان های برنامه نویسی مختلف و به روش های متفاوتی از جمله روش فلوچارتی و نردبانی نوشته می شوند.

پی ال سی

پی ال سی ها از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنایع مختلف می باشند. به طور مثال از پی ال سی ها می توان در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، غذایی و … استفاده نمود. در واقع از پی ال سی ها می توان برای مدیریت بهتر ماشین های صنعتی استفاده کرد. به عبارت دیگر، به واسطه استفاده از پی ال سی ها دیگر نیازی به انسان ها برای مدیریت دستگاه های صنعتی نمی باشد. بلکه دستگاه ها خود، با استفاده از دستورات پی ال سی به صورت اتوماتیک کار می کنند.

به دلیل کاربرد زیاد دستگاه های پی ال سی در مصارف صنعتی، شرکت های مختلفی اقدام به تولید و عرضه این محصول نموده اند. شرکت دلتا از جمله شرکت های معتبر در زمینه ساخت دستگاه های پی ال سی می باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به معرفی پی ال سی دلتا و ویژگی های آن بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با پی ال سی دلتا بیشتر آشنا شوید و یا می خواهید خرید مستقیم PLC  دلتا را انجام دهید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پی ال سی دلتا چیست و چه انواعی دارد؟

همان گونه که اشاره شد، شرکت دلتا از جمله شرکت های مطرح در زمینه ساخت دستگاه های پی ال سی می باشد. این کمپانی یک شرکت تایوانی است که در زمینه ساخت انواع تجهیزات صنعتی فعالیت می کند. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت پی ال سی های دلتا در بازار، کیفیت بالا و قیمت مناسب آن ها است. پی ال سی های دلتا متناسب با نیاز صنایع مختلف، در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. تنوع مدل های پی ال سی دلتا به قدری است که می توان در انواع پروژه های صنعتی کوچک و بزرگ از آن ها استفاده نمود.

 به صورت کلی پی ال سی های دلتا دارای مدل های متنوعی از جمله DVP، AS و AH می باشند که هر کدام از آن ها خود دارای مدل های متفاوتی می باشند. طبق نظر کارشناسان و مهندسان حوزه ی اتوماسیون و برق صنعتی، دستگاه پی ال سی دلتا مزایای بسیاری دارد. از جمله مزایای این دستگاه نسبت به سایر نمونه های مشابه خود، دقت و سرعت عمل بالای آن است که موجب سهولت کار با آن می گردد. از دیگر مزایای پی ال سی دلتا، ایمنی بالای آن و قابلیت خواندن انواع ورودی های مختلف می باشد. 

پی ال سی های دلتا

 

کاربرد پی ال سی دلتا در صنایع مختلف :

همان گونه که اشاره شد از پی ال سی دلتا در صنایع مختلف استفاده می شود. در این بخش به انواع کاربرد این پی ال سی ها در صنایع مختلف می پردازیم. به طور مثال از پی ال سی دلتا در صنایع خودروسازی برای مدیریت سیستم های رنگ پاش، سیستم های تست قطعات، سیستم های سوراخ کاری و … استفاده می گردد. همچنین از این دستگاه در صنایع ساخت پلاستیک برای مدیریت سیستم های دمش هوا استفاده می شود. از دیگر کاربردهای پی ال سی دلتا، در صنایع ساختمانی می باشد. در این صنایع، از دستگاه های پی ال سی برای مدیریت سیستم های روشنایی خودکار، سیستم های کنترل هوا، سیستم های بالابر و …. استفاده می شود.

سخن پایانی :

در این گزارش به معرفی دستگاه پی ال سی و ویژگی های مختلف آن پرداختیم. همان گونه که اشاره شد، پی ال سی دلتا، از جمله محبوب ترین برند های پی ال سی در کشور می باشد. گروه صنعتی دامونتک از شرکت های معتبر در زمینه طراحی و ساخت سیستم های برق صنعتی و روشنایی می باشد. شما عزیزان می توانید دستگاه پی ال سی دلتا را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت دامونتک تهیه نمایید. برای تهیه پی ال سی دلتا می توانید به وب سایت دامونتک مراجعه نمایید. در صورت وجود هر گونه سوال و یا ابهام می توانید از طریق راه های ارتباطی مشخص شده در وب سایت دامونتک با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *