کمپرسور پیستونی چیست؟

هیتر کارتر کمپرسور پیستونی : قطعه ای در داخل کمپرسور که در هنگام خاموش بودن کمپرسور برق دار شده و روغن داخل کارتر را گرم نگه می دارد تا از حرکت ماده مبرد و مخلوط شدن آن با روغن کمپرسور جلوگیری کند.

هیتر کمربندی کمپرسور

از ویژگیهای بهترین فن هیتر پارس خزر، میتوان به چرخش اتوماتیک به طرفین، دکمه ثابت کننده، محل جمع کردن سیم برق، تایمر 24 ساعته و پدال روشن و خاموش اشاره کرد.

خرید هیتر کمربندی

ولی پس از مدتی در طول چرخه جریان سیال مبرد سبب برگشت این روغن به کارتر میشود. شیر ورودی و شیر خروجی کمپرسور پیستونی : همانطور که از نامشان پیداست، در قسمت ورود مبرد به داخل کمپرسور و در قسمت خروج مبرد از داخل کمپرسور، شیر ورودی و خروجی قرار دارد که وظیفه آن باز و بسته کردن مسیر جریان مبرد می باشد.

کمپرسور سیلندر پیستونی بسته: کمپرسورهای نوع بسته قابلیت تعمیر شدن ندارند. کمپرسور رفت برگشتی ریز: این نوع کمپرسور ظرفیت کمتر از 3.5 کیلووات را شامل می شود.

این کمپانی بزرگ در صنعت برودت دارای شعار تبلیغاتی (شاید نتوانید محصولات ما را هر جایی ببینید ولی می توانید همه جا احساسش کنید) است.

هیتر فن دار کم مصرف

حفظ دمای یک ماده (عمدتا با ساختار مایع یا گاز) بسیار مهم است و در صورت کاهش دما خواص محصول و یا عملکرد تجهیزات انتقال و یا نگهداری محصول دچار مشکل می شود.

نحوه عملکرد مایع شکن یا هیتر اکسچنجر آکومولاتور چگونه است؟ مطمئن شوید، دوشاخه به درستی به پریز متصل است. میل لنگ در داخل کمپرسور، توسط قطعه ای به نام شاتون، به پیستون متصل می شود.

هیتر کمربندی با ترموستات

کمپرسور سیلندر پیستونی باز: در این نوع کمپرسور، موتور و محفظه کمپرسور جدا از یکدیگر قرار دارند. در این نوع کمپرسورها، سیال با حرکت رفت آمدی پیستون در داخل سیلندر، متراکم می شود و سیال متراکم شده ی پرفشار، از یک دریچه خروجی، خارج شده و به سمت خارج کمپرسور حرکت می کند.

​Content w as created wi th t he ᠎he᠎lp of G​SA Con tent Gen er​at᠎or Dem ov ersion.

قیمت هیتر کمربندی

بطوری که ورودی آکومولاتور در سمت خروجی اواپراتور، و خروجی آن در سمت ورودی کمپرسور قرار گیرد. با این جابجایی شیر ورودی کمپرسور باز می شود.

با فشرده شدن سیال، دما و فشار آن افزایش می یابد. سپس پیستون حرکت به سمت بالا را شروع می کند تا سیال را فشرده نماید.

کمپرسور های رفت و برگشتی از نظر عملکرد، شباهت زیادی به محفظه احتراق خودروها دارد، اما با این تفاوت که در هنگام فشرده سازی سیال، خبری از جرقه و انفجار نیست و سیال فشرده و متراکم شده، باید از سمت شیر خروجی، خارج شود.

مشکل بزرگتر در هنگام تشکیل فوم را می توان در اویل پمپ کمپرسور مشاهده کرد. ترمیستور کمپرسور پیستونی : ترمیستور یا کنترل کننده دما قطعه در کمپرسور محسوب می شود که در هنگام بالا رفتن غیر عادی دما در کمپرسور و سیم پیج، برق کمپرسور در مدار را قطع می کند.

چنانچه در طراحی از آکومولاتور استفاده نشود و یا اینکه از سیکل تبرید به علت خرابی برداشته شود؛ می تواند خسارات جبران ناپذیری را به قطعات کمپرسور وارد کند.

با توجه به اینکه کمپرسور های پیستونی یکی از قدیمی ترین انواع کمپرسور ها می باشند، این نوع کمپرسور در صنایع مختلف، کاربردهای گسترده ای دارند.

این عایقها در دو نوع کلی میکایی و سرامیکی ساخته میشوند؛ که این دو نوع خود در اشکال گوناگونی مانند تخت، گرد و سایر شکلهای هندسی تولید میشوند.

یکی از قطعاتی که گرما تولید میکند هیتر است. این کمپانی در زمینه تولید محصولات برودتی و تهویه مطبوع فعالیت دارد.

محصولات کمپانی بیتزر دارای کیفیت بسیار خوبی در صنعت برودتی به شمار می رود به طوری که در صورت استفاده از این محصولات طول عمر سیستم برودتی و تهویه مطبوع را افزایش می دهد.

وظیفه اصلی هیتر کارتر در چرخه تبرید است با استفاده از این قطعه از چگالش ماده مبرد در کمپرسور جلوگیری می شود و ماده مبرد را در دمای بالاتر از سردترین قطعه سیستم نگه می دارد و موقع فعال شدن کمپرسور سیال مبرد به جوش آمده و می تواند با روغن مخلوط شود و یک فوم سفید رنگ را تشکیل دهد و همه فضای کارتر را پر کند برای جلوگیری از این اتفاق از هیتر کارتر در کمپرسورها استفاده می شود.

یکی از راههای دیگر جلوگیری از بازگشت ماده مبرد به کارتر در کنار استفاده از هیتر کارتر، استفاده از سیستم پمپ داون اتوماتیک است.

برای مثال در ایران سیستم های حرارتی با استفاده از انرژی خورشید استفاده زیادی را ندارند و همین امر نیز سبب شده تا هزینه های ساخت سیستم های سولار برای یک واحد کمی بیشتر از دیگر سیستم های باشد.

این کمپانی در بیشتر کشور های جهان چه در قاره اروپا، چه در قاره آمریکا و آفریقا و آسیا نمایندگی های فروش بسیاری دارد.

در دستگاه چیلر همواره امکان یخ زدن اواپراتور وجود دارد برای کنترل این مسئله از کنترلر آنتی فریز استفاده می شود.

همان گونه که میدانید گرم کردن فضاهای باز همچون سالنهای سر پوشیده و سوله ها، امکان پذیر نمیباشد، چون در چنین فضاهایی جریان هوا به صورت مداوم در گردش است.

آیا هیتر برقی هوا را خشک میکند؟ بدین معنی که ابتدا هوا با جابه جایی و حرکت از بین پرده های اواپراتور خنک می شود.

برای این کار ترمودیسک وارد عمل شده و به عنوان یک سنسور عمل نموده و به وجود برفک بر روی اواپراتور را به برد الکترونیکی یخچال اعلام می کند.

این وسیله حسکننده وجود جریان آب داخل اواپراتور و کندانسور آبی چیلر می باشد. سیم پیچ کمپرسور پیستونی : وسیله ای که به عنوان نیروی محرکه ی کمپرسور عمل می کند و زمانی که جریان الکتریکی در آن برقرار می شود، نیروی مغناطیسی ایجاد شده باعث چرخش روتور و میل لنگ می شود.

پوسته کمپرسور پیستونی نیمه باز کاملا بسته نیست و با پیچ بسته شده است. عملیات فشرده سازی: پس از آنکه پیستون به پایین ترین حد ممکن رسید، همزمان شیر ورودی و خروجی سیلندر بسته می شود.

در این نوع کمپرسورها برای جداسازی مایع سردکننده از گاز باید دستگاه مایع شکن یا آکومولاتور را در مسیر جریان ورودی به کمپرسور نصب کرد.

این اتفاق در داخل محفظه سیلندر باعث خلاء شده و سبب مکش گاز از شیر ورودی کمپرسور می شود. عملیات تخلیه: زمانی که دما و فشار سیال در اثر تراکم به حد معین و تعیین شده برسد، شیر خروجی سیلندر باز شده و سیال با فشار و دمای بالا به بیرون تخلیه می شود.

برخلاف اثر پلتیه، این فرآیند مستقل از جهت جریان است. تایمر را به منظورهای خاصی در ادوات برقی استفاده میکنند که از آن میتوان در چیلرها جهت جلوگیری از روشن شدن همزمان چند مصرف کننده (مانند کمپرسورها) و یا روشن شدن به روش ستاره مثلث یک مصرف کننده استفاده کرد.

یاتاقان کمپرسور پیستونی : زمانی که روغن کاری کمپرسور به درستی انجام نشود، قطعه ای به نام یاتاقان در بین شاتون و میل لنگ قرار می گیرید تا از خرابی آن دو جلوگیری نماید.

این عمل به جای خرابی شاتون و میل لنگ، با خرابی یاتاقان همراه است. اما در هیتر برقی فن دار تا حدودی این مسئله حلشده است.

پیستون کمپرسور پیستونی : قطعه ای از کمپرسور به شکل استوانه تو پر که به طور متحرک در داخل سیلندر قرار می گیرد تا با حرکت رفت و برگشتی در سیلندر باعث تغییر فشار مبرد و ایجاد تراکم شود.

در ایران هم محصولات بیتزر یکی از پر فروش ترین محصولات در صنعت برودت می باشد. کمپرسور پیستونی یکی از قدیمی ترین کمپرسور ها در صنعت به شمار می آید.

کمپرسور پیستونی در صنعت برودتی از جایگاه بسیار مهم و حیاتی برخوردار است. با پیشرفت صنعت و به دنبال آن پیشرفت صنایع برودتی، شیمیایی و پتروشیمی، تغییرات مهم و کاربردی در طراحی و ساخت این نوع کمپرسور ها به وجود آمد.

از جمله در یخچال و فریزهای خانگی، سردخانه های بالاصفری و پایین صفری، در تهویه مطبوع واحد های تجاری و صنعتی، صنایع نفتی و پتروشیمی، تونل های انجماد، آیس بانک ها، چیلر های تراکمی، صنایع مختلف شیمیایی و …

توزيع قدرت منحصر به فرد و قابليت كنترل توسط ترموكوپل هاي مختلف . اما در واقع این محصولات به تناسب نوع خود سه فناوری گرمایشی مختلف تابشی، همرفتی و فندار دارند.

شیر تزریق و CIC کمپرسور پیستونی : قطعه ای که کمپانی بیتزر همراه با کمپرسور سیلندر پیستونی خود به مشتریان ارائه می دهد.

هیتر برقی خانگی محصولی جدید و دارای سه کاربرد سرد، گرم و باد گرم قابل تنظیم با قابلیت کنترل دمای خودکار اتاق است.

دمای بالا : کمپرسورهایی که جهت تهویه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این دستگاه دارای دو عدد سوئیچ چرخشی بوده که میتواند دمای المنت را زیاد یا کم کند.

این به حجم زیاد ماده کف مانند سبب فشار به کمپرسور و آسیب رساندن به آن میشود. سیلندر کمپرسور پیستونی : محفظه ای استوانه ای شکل و تو خالی که پیستون در آن به صورت خطی حرکت (رفت و برگشتی) می کند و باعث ایجاد تراکم و تغییر فشار مبرد می شود.

در صورت خرابی این نوع کمپرسور می توان آن را تعمیر کرد. جابجایی و حرکت رفت و برگشتی پیستون ها در داخل سیلندر به صورت خطی ست اما نیروزی محرکه ای که این رفت و برگشت خطی را به وجود می آورد، یک میل لنگ است که حرکتی دورانی دارد.

۲.المنت حلقه ای ساده: این نوع المنت پرکاربرد ترین و متداول ترین هیتر است و در ابعاد کوچک و بزرگ برای صنایع تزریق پلاستیک ساخته می شود.

بدنه مورد استفاده در بدنه هیتر برقی فن دار EIG از نوع گالوانیزه بوده که باعث میشود تا دستگاه در مقابل گرما ، رطوبت و …

در میان دیگر انواع کمپرسورها، کمپرسور سیلندر پیستونی، بیش تر از سایر انواع مورد استفاده صنایع قرار می گیرد. شاتون کمپرسور پیستونی : قطعه ای اهرمی شکل که برای اتصال میل لنگ به پیستون مورد استفاده قرار می گیرد.

بوش کمپرسور پیستونی : قطعه ای که بر روی میل لنگ سوار شده تا میل لنگ بتواند انتقال نیرو به شاتون را به درستی انجام دهد و از مسیر خود خارج نشود.

می توانید سوالات خود را با ما در بخش کامنت های سایت یا در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. هیتر تابشی ؛ هیترهای تابشی با استفاده از لامپهای مخصوص انرژی برق را به گرما تبدیل می کنند.

کمپرسور رفت برگشتی بزرگ: این نوع کمپرسور ظرفیت بالاتر از 105 کیلووات را شامل می شود. کمپرسور سیلندر پیستونی نیمه باز: این نوع کمپرسورها ساختارشان شباهت زیادی به نوع باز دارد.

هیتر کارتر کمپرسور یک قطعه مهم در چرخه سرمایش و کمپرسور دستگاههای سرمایشی است؛ و معمولا این هیتر در در قسمت پایین کمپرسورها تعبیه شده است.

کمپرسور سیلندر پیستونی از چندین قطعه داخلی تشکیل شده است. تعداد سیلندرها، ظرفیت کمپرسور را تعیین می کند و با بالا رفتن تعداد سیلندر و پیستون، ظرفیت کمپرسور سیلندر پیستونی بالا می رود.

در طراحی کمپرسور تک مرحله ای، سیال تنها می تواند در یک سمت پیستون دچار عملیات فشرده سازی شود اما در طراحی کمپرسور دو مرحله ای، سیال می تواند پس از تراکم در سمت اول پیستون، به سمت دوم پیستون فرستاده شود و دوباره دچار عملیات فشرده سازی بشود.

عملیات مکش: همزمان با شروع حرکت دورانی میل لنگ، پیستون های داخل سیلندر توسط شاتون شروع به حرکت می کند و به سمت پایین جابجا می شود.

حرکت دورانی میل لنگ در کمپرسور از طریق همین قطعه شاتون به حرکت خطی پیستون ختم می شود. این دسته از سیستم های گرمایشی معمولاً فن دار هستند و میتوانند گرما را در کل محیط پخش کنند.

هیتر کمپرسور ابزاری کاربردی برای سیستم های برودتی است که مانع بالا رفتن دما کمپرسور و کاهش صدای آن می شود.

این علت در سیستم های با که لوله مویین به جای شیر انبساط استفاده می گردد خصوصا کولر گازی ها و یخچال بسیار به چشم می خورد که باید به وسیله سنجش وزن مبرد، میزان شارژ گاز اصلاح گردد.

محصول فوق دارای کارکردی با صدای بسیار کم بوده و از حداکثر توان 2000 وات بهره میبرد. با یک دکمه میتوان از ظرفیت ۴۰۰ واتی دستگاه استفاده کرد و با فشار دادن دکمهی دوم از ظرفیت ۱۲۰۰ واتی آن.

کمپرسورهای با ظرفیت بالا مثال این نوع می باشد. کمپرسور رفت برگشتی کوچک: این نوع کمپرسور ظرفیت از 3.5 تا 23 کیلووات را شامل می شود.

سایت گلاس روغن کمپرسور پیستونی : این قطعه بر روی کارتر کمپرسور وصل می شود تا روغن و سطح روغن درون آن را نشان دهد.

کمپرسور اسکرال کوپلند دارای سایت گلس (شیشه بازدید) سطح روغن و کانکشن روغن (اویل کانکشن) هستند. کمپرسور های سیلندر پیستونی بر اساس عملکردشان به دو دسته تک مرحله ای و دو مرحله ای تقسیم می شود.

رینگ پیستون کمپرسور پیستونی : قطعاتی حلقوی شکل که در داخل شیار های پیستون قرار می گیرند تا پیستون در سیلندر چفت شود و عمل تراکم گاز مبرد به درستی انجام شود.

مطلب پیشنهادی

لیبل پشت چسبدار تهرانسری

برچسب هاي دارايي لیبل پشت چسبدار بادوام با فيلم فلزي تقويت شده با آلومينيوم فيلم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.