ژیمناستیک ۶ سال عقب ماند/ تا نگاه‌ها تغییر نکند این رشته سامان نمی‌گیرد

[ad_1]

کارشناس ژیمناستیک گفت: چند سالی است که در این رشته هیچ رشدی نکردیم. همان‌ ورزشکاران ۶ سال پیش امروز هم مسابقه می دهند کما اینکه برخی از آنها هم دیگر نیستند.

محسن خوش طینت در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آسیب‌هایی که به رشته ژیمناستیک در این سال‌ها وارد شده است، اظهار کرد: در این سال‌ها این رشته آسیب‌های زیادی به خود دیده است. اکنون هم فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود. هیچ وقت سرپرست نمی‌تواند مثل رییس فدراسیون تصمیم بگیرد یا حداقل افراد کارکشته را بر سر کار بیاورد. سرپرست که انتخاب می‌شود باید سریعتر انتخابات را برگزار کند تا رییس فدراسیون که مسئول پاسخگویی به جامعه ورزش است زودتر بر سر کار بیاید. در حال حاضر هیچ پاسخگویی نداریم.

وی در ادامه گفت: اگر در حال حاضر مسابقات انتخابی برگزار کنیم، جز ۵ یا ۶ نفر ورزشکار آیا در رده جوانان و نوجوانان پشتوانه سازی کرده‌ایم، ورزشکاری داریم؟ این‌ها آسیب‌هایی است که به ژیمناستیک رسیده است. احمدی سرپرست فدراسیون دوست دارد کار کند اما ابزار کار ندارد. ابزار کار نیروهای انسانی کارآمد هستند. در حال حاضر افرادی با او کار می کنند که در دوره گذشته هم بودند به نظر شما با این شرایط کار پیش می رود؟ بنابراین بزرگترین آسیب به ژیمناستیک نبودن افراد کاربلد در جایگاه خودشان است. زمانی که فدراسیونی برنامه نداشته باشد از هیات‌های استان‌ها آن تا خود فدراسیون و ورزشکاران آسیب می‌بینند.

پیشکسوت ژیمناستیک به زمان ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون اشاره کرد و گفت: به نظر من اگر بخواهیم جلوی این آسیب‌ها را بگیریم باید هر چه سریعتر انتخابات برگزار شود. البته اعلام شده بود که در اردیبهشت کاندیداهای این فدراسیون ثبت نام می‌کنند. به من هم شفاهی اعلام شده که ثبت نام کنم اما اینکه چه زمانی و چه روزی ثبت نام‌ها آغاز می شود مشخص نیست. انتخابات کمیسیون‌ها هم هنوز انجام نشده است. مشکل دیگری هم که داریم این است که بسیاری از هیات‌ها با سرپرست اداره می‌شوند که فکر کنم نمی‌توانند رای بدهند. مثلا هیات تهران دو سال است با سرپرست اداره می‌شود.

وی افزود: بلاخره چند ماه قبل اینچه درگاهی استعفا داد و سرپرست برای این فدراسیون انتخاب شد اما در این مدت هم اتفاقی برای هیات‌ها و انتخاب روسا رخ نداد. به نظرم باید انتخابات فدراسیون در آرامش و بدون جانبداری برگزار شود و هر فردی که اصلح است انتخاب شود تا به رشته ژیمناستیک کمک شود.

خوش طینت با بیان اینکه این رشته ۶ سال به عقب برگشته و هیچ رشدی نداشته است گفت: به عنوان فردی که در این رشته عرق ریخته‌ام و حدود ۸ سال مسئول برگزاری مسابقات کشور بودم ژیمناستیک ایران حداقل۶ سال عقب مانده است. اگر نتایج و تعداد شرکت کننده های مسابقات سال ۱۳۹۵ را با امروز مقایسه کنیم می بینیم که ۶ سال عقبیم. هیچ رشدی نکردیم. همان‌ ورزشکاران ۶ سال پیش امروز هم مسابقه می دهند کما اینکه برخی از آن‌ها هم دیگر نیستند. آیینه بند را از دست دادیم، کیخا تک وسیله کار می کند، الفتی خبری ازش نیست، شفیعی هم تمرین می کند. در تهران مربیان زحمت کشیدند و چند نفر را تربیت کردند اما در اردو جایی نداشتند و دعوت نشدند.

پیشکسوت ژیمناستیک در پایان گفت: نگاه‌ها در این رشته تغییر نکرده  و تا نگاه ها تغییر نکند ژیمناستیک همین طور آسیب می بیند و هر روز بیشتر از روز قبل عقب می‌ماند. باید به ژیمناستیک رسید اگر در مملکتی به ژیمناستیک توجه شود تمام رشته‌های ورزشی دیگر در جایگاه خوبی قرار می‌گیرند. ژیمناستیک دروازه ورود به سایر رشته‌ها است. کشورهایی در المپیک مدال اور هستند که ژیمناستیکشان در مسابقات جهانی و المپیک مدال آور است و به آن اهمیت می‌دهند. درد من این است که به داد ژیمناستیک برسید. اگر می‌خواهید ورزش کشور رونق بگیرد به این رشته توجه کنید.

انتهای پیام

[ad_2]
sorece

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *