واشر مبدل حرارتی [سفارش آنلاین]

واشر مبدل حرارتی [سفارش آنلاین] کیمیا صنعت
مبدل حرارتی صفحه ای پلیت , پلیت مبدل حرارتی صفحه ای, خرید مبدل حرارتی صفحه ای, مبدل حرارتی صفحه ایی, مبدل حرارتی صفحه ای جوشی, خرید مبدل صفحه ای, مبدل صفحه ای حرارتی, مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار, مبدل های حرارتی صفحه ای پره دار, مبدل های حرارتی صفحه ای

و بسیاری موارد استفاده دیگر که با توجه به حجم کم اشغال شده، بازده بالا و تعمیر و نگهداری آسان این مبدل ها مقرون به صرفه می باشند و مبدل حرارتی صفحه ای را به عنوان سیستم کارا در هر جایی که نیاز به انتقال حرارت بین دو سیال دارید معرفی می کند.

دمای آب ورودی به مبدل صفحه ای ۱۶۰ درجه فارنهایت و دمای آب گرم خروجی از مبدل صفحه ای ۱۸۰ درجه فارنهایت در نظر گرفته می شود .  This data has been writt​en with t he he lp of G᠎SA C onte᠎nt G enerator DEMO.

قسمت اصلی این مبدلهای صفحهای همین صفحههایی هستند که انواع مختلفی میتوانند داشته باشند که دو تا از معروفترین آنها واشبرد (Washboard) و شِورون (Chevron) هستند. ​This da ta has  be en done ​wi​th the he​lp of G​SA᠎ Con᠎tent​ Gen erator D em​oversion.

مبدلهای هوا خنک از نظر شکل جریان، از نوع متقاطع بوده و جریان هوای لازم برای خنک کردن سیال داخل لولهها به وسیله یک فن تأمین میشود.

واشر اطراف هر صفحه قرار داده میشود تا جریان سیال را در مجرای باریکی بین صفحات هدایت نماید و همچنین از نشت آنها به بیرون جلوگیری کند.

شرکت ناب زیست با تولید و فروش هر دو محصول، تجهیزات موردنیاز استخر ها را فراهم می نماید. مبدلهای حرارتی متشکل از تعدادی صفحات پرس شده در میان دو فریم ثابت می باشد که در فاصله هر دو صفحه یک واشر مخصوص قرار میگیرد که نقش آب بندی دو صفحه و ایجاد یک کانال برای عبور سیالات است.

مبدلهای حرارتی صفحه ای معمولاً از جریان مخالف استفاده میکنند چرا که این جریان برای انتقال حرارت و گرما، بسیار کارآمد میباشد.

مزیت این مبدل ها این است که بسته به دمای مایع خنک کننده، آن ها می توانند دمای مایعات را در سطح بسیار کم و پایداری حفظ کنند.

نوع سیال در طرف سرد شونده و گرم شونده. در آرایش جریان همسو ( parallel-flow یا concurrent flow) سیالات گرم و سرد از انتهای یکسان وارد می شوند، در جهت یکسان جریان می یابند، و از انتهای یکسان خارج می شوند.

این مبدلها دارای تعدادی از صفحات نازک با سطح چین دار میباشند که سیالهای گرم و سرد را از هم جدا میسازد.

جنس، قطر، ضخامت و حجم پوسته به طبیعت سیال، مقدار جریان سیال، فشار، درجه حرارت سیال و مشخصات دسته لوله (Tube Bundle) از نظر قطر و طول آن بستگی دارد.

فریم مبدل وظیفه احاطه این دسته صفحات را برعهده دارد. نقش ورقها فلزی ایجاد سطوح تبادل دما و وظیفه واشرها، آببندی سطوح تبادل دما نسبت به یکدیگر و همچنین نسبت به محیط پیرامونی مبدل حرارتی صفحهای است.

از روی دیگر سطح حرارتی منابع کویل دار که شامل کویل های مسی با ضخامت های مختلف می شود دارای توان و ضریب انتقال حرارتی معادل با 25% ضریب انتقال حرارتی صفحات مبدل حرارتی صفحه ای است.

جهت گرمایش آب استخر از مبدل های حرارتی استخر دارای دو مدار گردش استفاده می گردد که در یک سمت آب گرم دیگ بخار و در سمت دیگر آب استخر در حال گردش می باشد.

طراحی و واشر بندی مناسب ، امکان آن را ایجاد می کند که مجموعه ای از صفحات ، توسط پیچ ها که تمامی صفحات را شامل می شوند ، در کنار یکدیگر نگه داشته شوند.

در این نوع مبدل، یکی از صفحه لولهها بین کانال و پوسته پیچ و مهره شده و در وضعیت ثابتی قرار میگیرد، اما صفحه لوله دیگر در داخل پوسته به صورت شناور درآمده، امکان انبساط یا انقباض برای هر یک از دو جز حامل سیال یعنی پوسته و لوله وجود دارد.

در این مبدلها، صفحه لولهها به پوسته جوش خورده یا به وسیله پیچ و مهره محکم شده است، لذا با تغییرات درجه حرارت جایی برای انبساط لوله و پوسته (هر یک بطور جداگانه) وجود ندارد.

مجموعه این صفحات به وسیله پیچ و مهره میان دو قاب فولادی محکم شدهاند و به همین دلیل به این نوع مبدل، مبدل صفحهای قابدار نیز میگویند.

با باز کردن پیچ و مهرهها کانال از پوسته جدا شده و صفحه لولهها و دسته لولهها را میتوان از پوسته خارج نمود به طوری که امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت داخلی لولهها فراهم میشود.

بافل ها (Baffle) در واقع تیغه هایی هستند که درون پوسته جاسازی شده اند و باعث می شوند که سیال اطراف لوله ها مسیر پر پیچ و خم تری را طی کرده و انتقال حرارت بیشتری صورت بگیرد.

شرکت ما کارشناسان را در زمینه های مختلف مهندسی جمع آوری کرده است تا از کیفیت شبیه سازی CFD اطمینان حاصل شود.

این نوع دستگاه حرارتی به صورتی طراحی شده است که هر چند وقت یکبار می توان صفحات آن را باز کرده و مورد تمیز کاری قرار داد.

این روش مفید است زیرا هیچ جداسازی مبدل حرارتی رخ نخواهد داد. ۱- می توان سطح تبادل حرارت را در آن تغییر داد.

در اطراف مبدل حرارتی دستگاه­ هایی که ازن تولید می کنند مانند موتورهای الکتریکی و دستگاه ­های جوشکاری که قوس الکتریکی ایجاد می کنند نباید وجود داشته باشد، چرا که ازن بسیاری از مواد لاستیکی (شامل واشرها) را از بین می برد.

استفاده از دو عدد فیلتر های صافی از جنس استنلس استیل الزامی می باشد. استفاده از مدل شکلات در ناحیه توزیع که تحت عنوان در شکل (4) مشخص شده است سبب توزیع یکنواخت تر جریان شده و افت فشار را حداقل می کند.

برای افزایش زمان تبادل حرارتی بین لولهها و سیال درون پوسته از تعداد معین و مناسبی تیغه استفاده میشود. • در این سیستم آب گرم دائمی و بدون توقف با هر دمایی که مورد نیاز باشد تولید میشود و میتوان به جای تولید آب ۶۰ درجه سانتیگراد آب ۴۰ درجه سانتی گراد تولید کرد که سبب صرفه جویی انرژی تولید رسوب کمتر و صرفه جویی مصرف آب خواهد شد .

از مبدل صفحه ای برای گرمایش آب گرم مصرفی بطور چشم گیری استفاده می شود، در این سیستم آب گرم با هر دما و هر مقدار مورد نیاز بصورت دائمی در اختیار مصرف كننده قرار گرفته و به عبارت دیگر تمام نشدنی است.

تیغهها در داخل پوسته قرار گرفته و لولهها از میان سوراخهای آنها که به تعداد لولهها است، عبور میکنند. در این روش تمیز کردن و شستشو و همچنین تعمیر و تعویض صفحات بسیار آسان تر از مبدل جوشی است.

معمولا ابعاد این دسته از مبدلها در مقایسه با سایر مبدلهای لولهای کمتر است زیرا انتقال حرارت در مسیرهای منحنی و پیچدار بیشتر از مسیر مستقیم است.

میتوانیم تا چند صد صفحه را به صورت پشت سر هم قرار بدیم و بوسیله پیچهایی که وجود دارد مجمموعه این صفحات را تحت فشار قرار داده و در کنار هم نگه داریم.

به دلیل مشکلاتی که در بازرسی و تمیز کردن مبدلهای سرثابت وجود دارد عموما در جایی استفاده میشوند که احتمال کثیف شدن پوسته محدود باشد.

در حالت واشر دار، محدوده دمایی کارکرد بین ۳۵- تا ۲۲۰ درجه­ ی سانتی­گراد قرار دارد و برای حالت لحیم­ شده محدوده ­ی آن بین ۱۹۵- تا ۲۰۰ درجه­ ی سانتی­گراد است.

در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز ، اطلاعات و قیمت های تضمین شده مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو مدل HP-300 با گارانتی اصلی جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.

جریان سیال به داخل لولهها از طریق کانال صورت میگیرد. در مبدل حرارتی صفحهای جریانهای سیال از بین این صفحات نازک و موجدار عبور میکند.

به تدریج با بهینه شددن اجزا، قطعات و روشهای ساخت این نوع مبدل حرارتی، از دهه 1960 به بعد شرایط استفاده از آنها در سایر صنایع مهیا شد.

بعد از باز کردن صفحه ثابت، دسته لوله و سرشناور را میتوان مانند یک واحد یکپارچه بیرون کشید. یکی از معایب آرایش مربعی قرار گرفتن تعداد کمتر لوله در یک سطح معین میباشد.

انبساط یا انقباض هر یک از دو جز فوق به تنهایی ممکن است موجب شکستن و یا خمیدگی لولهها شود، لذا در این نوع اختلاف درجه حرارت دو سیالی که با یکدیگر تبادل حرارت میکنند نباید زیاد باشد.

پیشرفتهای اخیری كه در تكنولوژی تولید و ساخت این نوع از مبدلها بوجود آمده است منجر به كاهش هزینه های تولید شده و همچنین با توجه به اهمیت فراوان مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی و عملکرد مناسب مبدل صفحه ای در راستای تحقق این هدف، افرایش روز افزون كاربرد آنها در صنعت تاسیسات مشاهده می شود.

هزینه مالکیت همیشه یک عامل مهم در فرآیند تصمیم گیری است. فرآیند خنک سازی یکی از مراحل مهم در صنعت نفت و پتروشیمی می باشد زیرا تعدادی از مایعات و گازها مانند اتیلن ، پروپیلن ، بنزن ، اتان ، پروپان ، بوتان و …

چون سیالات اغلب با عنوان مایع شناخته میشوند، بنابراین ما از اصطلاح سیال استفاده میکنیم تا از هرگونه اشتباه و سردرگمی جلوگیری کنیم.

عدم ترکیب سیالات در این مبدل های حرارتی: از آنجایی که هر سیال به طور جداگانه واشر بندی می شود و فضای بین واشرها به اتمسفر راه دارد، اختلاط بین دو سیال به وجود نمی آید.

جنس تمامی مبدل های صفحه ای حرارتی هپاکو از نوع استینلس استیل 316 که آبگرم بهداشتی را بصورت فوری (بدون حجم ذخیره) به کمترین هزینه ( راندمان بالای 90% ) و بدون اتلاف انرژی تامین می کند.

مبدل های حرارتی هپاکو بهترین انتخاب برای خنک کردن انواع روغن های هیدرولیک و صنعتی ، خنک کردن هوای فشرده و رطوبت گیری ( جایگزین سه مبدل حرارتی ) و همچنین بعنوان اواپراتور ، اکونومایزر و ساب کولر در سیکل سرمایی می باشد.

ساختار این مبدل های حرارتی به گونه ای است که امکان باز کردن صفحات برای بازرسی و تمیز کردن آن ها را فراهم آورد.

این مبدل ، شکل اصلاح شده ای از مبدل های حرارتی پوسته و لوله با صفحه لوله شناور است ، لوله های تخت شده که به آن ها لاملا نیز گفته میشود ، از دو صفحه باریک که برش خورده و در عملیاتی پیوسته ، به یکدیگر جوش نقطه ای یا درزی شده اند ، ساخته شده است .

از آنجا که کانالهای جریان کاملاً کوچک هستند جریان قوی گردابهای و توربولانس موجب بزرگ بودن ضرایب انتقال حرارت و افت فشارها میگردد؛ به علاوه بزرگ بودن تنش برشی موضعی باعث کاهش تشکیل رسوب میشود.

مهمترین بخش یک مبدل حرارتی صفحهای از تعدادی ورق فلزی نازک با سطح موجدار تشکیل میشود. دسته صفحات مبدل متشکل از تعدادی صفحات حرارتی بر اساس سطح مورد نیاز انتقال حرارتی است.

ایراد این مبدلها فصاله نسبتا زیاد بین پوسته و لوله است. نگهداری و کارکرد مبدلهای حرارتی صفحهای نسبت به پوسته و لوله بسیار آسانتر است، زیرا جدا کردن و بازرسی آنها آسانتر است.

از مزایای این مبدلها میتوان به سطح تماس زیاد در حجم کم، طرح مکانیکی خوب، توزیع یکنواخت فشار، هزینه کم در روش ساخت و تولید و راحتی تمیز کردن آنها اشاره کرد.

از دیگر خصوصیات مبدل حرارتی صفحه ای واشردار باید توجه کنید که تا فشار ۲۵ بار را می تواند تحمل کند.

مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو یکپارچه قابلیت تحمل فشار آب تا 25 بار و تحمل دما تا 200 درجه سانتی گراد را دارا می باشد.

همچنین مبدل ها پوسته و لوله به لحاظ شکل، متنوع بوده و تقریباً قابلیت طراحی های مختلف به منظور کاربردهای متنوع را دارا میباشند بجز موارد خاص کاربردی در مبدل های هوا خنک.

خاصیت ضد اسیدی صفحات و در نتیجه بالا بودن عمر مبدل صفحهای. نصب راحت مبدل صفحهای بخاطر وزن کم آن.

برحسب ویسکوزیته سیال به راحتی میتوان صفحه مخصوص به آن را انتخاب نمود. برای خرید مبدل حرارتی ابتدا باید بهترین مدل مرتبط با کار خود را بتوانید انتخاب کنید.

در مطالب فوق برخی از ویژگی های مبدل حرارتی هپاکو را برای شما بازگو کردیم. سیال قرمز نیز به همین صورت اما از پشت صفحات و بصورت غیر همسو با سیال آبی جریان مییابد تا بیشترین انتقال حرارت در مبدل صورت بگیرد.

فرآیند تعمیرات یا بازرسی مبدل حرارتی در صورت نیاز خیلی راحت تر انجام شود. عمق پرس مبدل حرارتی صفحه ای واشردار بین 5/1 تا 11 میلی متر جهت انجام وظایف مختلف، تغییر می کند.

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *