همه چیز در مورد مبدل حرارتی تاسیسات 24 ساعته ادامه

اولین تولیدکننده مبدل های حرارتی در ایران و خاورمیانه در استان البرز در شهرک صنعتی اشتهارد قرار دارد. در این نوع مبدل، یکی از صفحه لولهها بین کانال و پوسته پیچ و مهره شده و در وضعیت ثابتی قرار میگیرد، اما صفحه لوله دیگر در داخل پوسته به صورت شناور درآمده، امکان انبساط یا انقباض برای هر یک از دو جز حامل سیال یعنی پوسته و لوله وجود دارد.

پلیت مبدل حرارتی صفحه ای

مبادله کن حرارتی پوسته و لوله از نوع اسپیرال یکی از انواع آنها می باشد. ازلحاظ نوع ساختار مبدل حرارتی صفحه ای در چهار نوع صفحه ای مکعبی (حالت معمول)، اسپیرال یا استوانه ای،صفحه و لوله،صفحه ای لایه ای تولید می شود که از پرکاربردترین ها مبدل حرارتی صفحه ای مکعبی است.

فروش مبدل حرارتی در اصفهان

نوع شورن جدیدتر بوده و متداولتر است. مبدل حرارتی استخری انواع مختلفی همچون مبدل حرارتی صفحه ای ، مبدل حرارتی پوسته و لوله و مبدل حرارتی هوا خنک یا پره ای که مبدل حرارتی ایمکس مدل HE40 جزء دسته مبدل حرارتی لوله است.

به واسطه روان سنجی، هوایی که خنک می شود غالباً رطوبت از آن متراکم می شود ، مگر با جریان هوای بسیار خشک.

یعنی با تغییر شرایط انتقال حرارت، می­توانید به جای خرید کل قاب جدید، صفحات جدید را اضافه کرده و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

با ایجاد جربانهای متقاطع مقاومت فیلمی تشکیل شده روی لولهها را از بین برده و ضریب انتقال حرارت را افزایش میدهند.

خرید مبدل حرارتی دانفوس

با این حال، موثرترین روش از انتقال حرارت – هدایت حرارتی است، و یا، به عنوان آن را به نام، انتقال (انتقال انگلیسی -. “هدایت”).

ضخامت، عرض، کیفیت و صافی سطح، برای کاربردهای متفاوت، به شدت متغیر میباشد. همچنین طراحی پیچ و مهره ای این نوع مبدل ها، امکان جداکردن سریع قاب و دسترسی به محفظه صفحات را برای تمیز کردن و تعمیرات می دهد.

دراین نوع پکیج ها ارور ها توسط چراغ ها از 10 تا 80 نشان داده می شوند. در سایت رادیاتور پکیج می توانید تمام مدل های پکیج دیواری بوتان را با مشخصات کامل دستگاه ملاحظه نمایید.

نمایندگی مبدل حرارتی دانفوس

لذا اگر بخواهید در پروژه از مبدل حرارتی استفاده کنید می توانید با استفاده از کاتالوگ و دفترچه راهنما اقدام به نصب و راه اندازی نمایید.

از مهمترین عوامل گشترش کاربرد مبدل حرارتی صفحهای در سایر صنایع، میتوان به بهبود هندسه صفحات، توسعه مواد اولیه و طراحی کارامدتر آنها اشاره کرد.

انواع پلیت بریز

برای این مبدلها نمیتوان جریانهای حاوی مواد جامد (کثیف) را به خاطر ایجاد ساییدگی در خم موجود در لولهها استفاده کرد.

نوع پلیت فولاد، بستگی به مواد به کار برده در فولاد مذاب دارد. انبساط یا انقباض هر یک از دو جز فوق به تنهایی ممکن است موجب شکستن و یا خمیدگی لولهها شود، لذا در این نوع اختلاف درجه حرارت دو سیالی که با یکدیگر تبادل حرارت میکنند نباید زیاد باشد.

6. پیچ و مهرهها نیز برای بستن و فیکس کردن کل اجزای مبدل به کار میروند. مجموعه این صفحات به وسیله پیچ و مهره میان دو قاب فولادی محکم شدهاند و به همین دلیل به این نوع مبدل، مبدل صفحهای قابدار نیز میگویند.

مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس

با باز کردن پیچ و مهرهها کانال از پوسته جدا شده و صفحه لولهها و دسته لولهها را میتوان از پوسته خارج نمود به طوری که امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت داخلی لولهها فراهم میشود.

این صفحات دو نقش عمده دیگر نیز به عهده دارند. در سیستم های گرمایشی نیز از از مبدل های صفحه ای جوشی Danfoss به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید مبدل حرارتی صفحه ای

در اولین بخش از مقاله نمایندگی دانفوس به بیان تاریخچه این برند میپردازیم. اگر ضریب انتقال گرما برای سیال عبوری در فضای بین لوله داخلی و خارجی کوچک باشد ، لوله (یا لوله های) داخلی دارای پره های طولی می توانند استفاده شوند.

در این حالت سطح نسبتا زیادی برای انتقال حرارت به وجود میآید و به همین علت راندمان مبدلهای صفحهای نسبت به مبدلهای پوسته و لوله بیشتر است.

نوع دیواتاپ پکیچ دیواری فرولی در ظرفیت 32000 از نوع مخزن دار است که این مدل توانایی بالایی در تولید آبگرم مصرفی به جهت بهره گیری از منبع 60 لیتری ذخیره آبگرم مصرفی دارد.

مبدل صفحهای برحسب نوع سیال، فشار کار و به ویژه دمای طراحی میتواند بصورت چند پاس طراحی و ساخته شود.

مبدل حرارتی قیمت

کاربردهای فراوانی دارد. به طور کلی مبدل گرمایی در صنعت در راستای کاهش مصرف به کار می رود. در حال حاضر این شرکت تقریبا به 50 کشور دنیا تولیدات خود را عرضه می نماید.

استفاده میشوند. مبدل های حرارتی صفحه ای با توجه به بحران انرژی و افزایش قیمت انواع سوخت های فسیلی استفاده از سیستم های تاسیساتی جدید و پیشرفته با راندمان بالا امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.

مبدل حرارتی صفحه ای جوشی دانفوس

به دلیل مشکلاتی که در بازرسی و تمیز کردن مبدلهای سرثابت وجود دارد عموما در جایی استفاده میشوند که احتمال کثیف شدن پوسته محدود باشد.

قیمت مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس

در طی سالیان بعد، این شرکت بسیار گسترش یافت و به سرعت به یک شرکت تولید کننده ی اصلی مبدل حرارتی تبدیل گشت.

در مرحله دوم (بهرهبرداری در زمان – واقعی)، با در نظر گرفتن پیشنهادات خرید و فروش روز – قبل تأییدشده، بهرهبردار ریزشبکه به بهرهبرداری منابع بهمنظور متعادلکردن میزان تولید و مصرف بهدلیل عدم قطعیتهای موجود اقدام میکند.

مبدل حرارتی پلیتی

1. به راحتی تمیز می شوند. و انواع مختلفی همچون پلیت ضد زنگ و پر کربن را شامل می شود.

این صفحات معمولا از جنس فولاد ضد زنگ (استنلس استیل)، SMO و تیتانیوم ساخته میشوند که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند.

فروشگاه مبدل حرارتی

البته معمولا به جای لحیم از مس استفاده میشود. برای غلبه بر این مشکل معمولا از اتصالات انبساطی (Expansion Joint) روی پوسته مبدل استفاده میشود.

محدوده بهداشتی برای برنامه های غذایی کندانسور صفحه ای آلفالاوال ، آشامیدنی و دارویی ؛ یا محدوده تخصصی برای تراکم ، تبخیر و محیط های الیافی – شما با کاهش هزینه مالکیت و افزایش کارایی و ایمنی خرید می کنید.

قیمت مبدل حرارتی استیل

از مزایای شما می توان به طولانی بودن واشر ، خرابی کمتر و هزینه های نگهداری کمتر اشاره کرد. بعنوان مثال هنگامی که اختلاف دمای ورودی و خروجی یکی از سیالات به مبدل زیاد باشد، بجای آنکه مبدل تک پاس طراحی شود، بصورت چند پاس محاسبه و طراحی میشود.

از این رو ورودی و خروجی لولهها از طریق یک کانال که به دو قسمت تقسیم شده است، صورت میگیرد.

برای انجام این کار نیاز به یک صفحه تقسیمکننده در کانال ورودی داریم. در یک مبدل حرارتی که دارای دو گذر است، سیال در میان نیمی از لولهها در یک جهت و در میان نیمی دیگر از لولهها در جهت مخالف جریان مییابد.

تیغهها در داخل پوسته قرار گرفته و لولهها از میان سوراخهای آنها که به تعداد لولهها است، عبور میکنند. و به عنوان مزیت آخر، می توان به این اشاره کرد که برای مایعات چسبناک یا دشوار قابل استفاده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های این مبدل حرارتی کارشناسان گروه صنعتی هفت آماده ارائه مشاوره و راهنمایی قبل از خرید مبدل های صفحه ای می باشند.

مبدل های حرارتی پوسته و لوله از پرکاربردترین مبدل های حرارتی می باشند و از دسته لوله هایی جهت عبور سیال – بافل ها جهت حرکت عرضی سیال- تیوپ شیت ها جهت نگه داشتن لوله ها و پوسته که عمدتاً لوله ای با سایز بالاست تشکیل شده است.

در مبدل حرارتی یک پاس، تصویر بالا، سیال آبی بعد از ورود به مبدل، در کلکتور پایین بصورت مساوی بین تمام صفحات تقسیم شده و از رو صفحات به بالا حرکت میکند و دوباره باهم در کلکتور مقابل تلاقی میکنند و از همان فریمی که وارد شده بود خارج میشود.

چیدمان خاص سطوح تبادل دما و واشرها، همراه با وجود محل عبور سیالها در گوشههای صفحات، شرایطی را ایجاد میکند که حرکت سیالهای گرم و سرد را از مجراهای ایجاد شده توسط صفحات، بصورت یک در میان و متناوب ممکن میسازد.

اگر سیال همراه ذراتی با ابعاد بیش از 300 میکرون باشد، کانالها دچار رسوب گرفتگی شده و ممکن است مسدود شوند.

این نوع برای مبادله گرما بین دو سیال بدون تغییر از قبیل مایع- مایع، گاز مایع و گاز – گاز استفاده میشود.

از این نوع مبدل فقط می توان برای انبساط گرمایی و سیال های تمیز استفاده کرد، چون پاکسازی داخل لوله های مارپیچ شده تقریباً غیرممکن است.

این محدوده صنعتی چند منظوره ما باشد ؛ محدوده صنعتی نیمه جوش داده شده برای برودتی و فرآیندهای دقیق. وقتی که پوسته و لوله سرد شوند، اتصال انبساطی و لولهها منقبض میشوند و کشش وارده بر نقاط جوش خورده کاهش مییابد.

2. دو عدد فریم در دو طرف مبدل که پلیتها در بین آنها فشرده میشوند. نوعی از مبدلهای حرارتی که از صفحات نازک و موجدار که به هم فشرده شدهاند تشکیل میشود.

میتوانیم تا چند صد صفحه را به صورت پشت سر هم قرار بدیم و بوسیله پیچهایی که وجود دارد مجمموعه این صفحات را تحت فشار قرار داده و در کنار هم نگه داریم.

4. نازلهای ورودی و خروجی که برروی فریمها قرار میگیرند. حداکثر دبی یا سرعت جریان ماده در هر دو بخش ورودی و خروجی باید 4100 لیتر در ساعت باشد.

صفحات دارای قطعاتی در گوشه ها هستند که به نحوی آرایش داده شده اند که دو ماده ای که باید گرما بین آن ها مبادله شود ، یکی در میان فضای صفحات ، جریان یابند.

ParaWeld به اینجا مراجعه کنید. در این نوع به جای واشر از لحیمکاری برای آببندی صفحات استفاده میشود. صفحه ای: این نوع مبدل دارای تعدای صفحه می باشد که به یکدیگر اتصال یافته اند.

بسته به دما و نوع سیالها جنس واشر تغییر میکند. پوسته نوع F: برای افزایش اختلاف دماهای موثر و در نتیجه افزایش کارایی میدل، میتوان آرایش جریان سیال را در جهت مخالف هم فراهم نمود، این آرایش با استفاده از پوسته نوع F بدست میآید که نهایتا در مسیر حرکتی در پوسته حاصل میگردد.

انتخاب ترتیب جریان در پوسته بستگی به مقدار سرد یا گرم کردن و نیز افت فشار مورد نیاز و نوع کار دارد.

آب گرم با سرعت بالایی به دست مصرف کننده می رسد. این فاصله برای تطبیق دادن صفحه شناور لولهها با پوست میباشد. This po st was c reated ​wi th t he he᠎lp ᠎of GSA Content Generat​or DE​MO .

در این حالت از جوشکاری برای وصل کردن صفحات مبدل استفاده میشود. واشرها از نشتی سیال به بیرون مبدل جلوگیری می کنند و سیال ها را در صفحات به شکل مورد نظر هدایت می نمایند.

اين مبدل ها براي انتقال حرارت مشخصي سطح كمتري به نسبت مبدل هاي لوله اي اشغال مي كنند. بنابراین در شرایط بروز نشتی، سیال از میان صفحات مبدل به بیرون راه پیدا میکند و با سیال دیگر مخلوط نمیشود.

در مبدل حرارتی صفحهای جریانهای سیال از بین این صفحات نازک و موجدار عبور میکند. واشرها نیز یکی از اجزای مهم مبدلهای صفحهای هستند.

3. واشرها که مابین صفحات قرار گرفته و آنها را آببندی میکنند. یکی از وظایف مهم واشرها جلوگیری از ترکیب یا اختلاط دو سیال است.

همینطور لولهها را نگهداشته و از خم شدن و ارتعاش آنها جلوگیری میکنند. برای افزایش زمان تبادل حرارتی بین لولهها و سیال درون پوسته از تعداد معین و مناسبی تیغه استفاده میشود.

بدین طریق امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت خارجی لولهها میسر میشود. در این مبدلها از واشرهای پلیمری برای آببندی صفحات استفاده میشود.

ایراد این مبدلها فصاله نسبتا زیاد بین پوسته و لوله است. در پوسته یک گذر، سیال از یک انتهای مبدل وارد شده و از انتهای دیگر خارج میشود.

تنها یک سمت واشر با سیال در تماس بوده و سمت دیگر در معرض اتمسفر قرار دارد. در یک مبدل حرارتی دو گذر لازم است که سیال از یک انتها وارد و از همان انتها خارج شود.

عباس نصراللهی، مدیر عامل یک شرکت دانشبنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: مبدلهای حرارتی در انواع مختلفی ساخته میشوند که وظیفه آنها تبادل حرارت بین دو سیال است.

بعد از باز کردن صفحه ثابت، دسته لوله و سرشناور را میتوان مانند یک واحد یکپارچه بیرون کشید. اواپراتور مبدل حرارتی صفحه ای جوشی دانفوس تا ظرفیت اسمی 140 تن آماده تحویل بوده و در ظرفیت های بالاتر قابل ساخت می باشد.

اینکار باعث کم شدن تعداد پلیتها، کوچکتر شدن مبدل و در نتیجه کاهش هزینه ساخت خواهد شد. محصولات تخت فولادی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، لوازم خانگی، ساخت کشتی و ساخت و ساز کاربرد دارند.

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *