فروش مبدل حرارتی گروه صنعتی ناب زیست

مبدل حرارتی صفحهای از جمله نسل پیشرفته مبدلهای حرارتی است که دارای دو ویژگی خاص است. در سال 1991 تتراپک (Tetra pak) (در آماده سازی بسته بندی صنعت غذا فعالیت دارد)، مبدل حرارتی آلفالاوال را خریداری میکند.

نیاز به خنک سازی دارند. مبدل های حرارتی در دو فرآیند خنک سازی و گرمایش استفاده می شود. جوشکاری صفحات مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل BP10-28 در شرایط خلاء انجام گرفته که باعث استحکام آن در فشار و دمای عملیاتی بالا شده و همچنین امکان ارتباط دو صفحه متوازن در هزاران نقطه و افزایش چشمگیر بازده عملکرد مبدل را فراهم می آورد.

مبدل صفحه ای آلفانوا که مانند مبدل های صفحه ای معمول است با این تفاوت که جوشکاری بین صفحات استیل با آلیاژ استیل انجام می شود و اولین نوع مبدل 100درصد استنلس استیل در دنیاست که علاوه بر تحمل فشار و دمای بالاتر در برابر آلودگی ها و PH آب مقاوم تر است.

در سال 1963 شرکت اسم خود را از سپراتور ای بی به الفا لاوال ای بی تغییر داد و از سال 1971 شروع به سرمایه گزاری گسترده در سوئد و احداث کارخانه های تولیدی با تمرکز بر تولید سپراتور های دریایی و انواع مبدل های حرارتی نمود.

این مبدل حرارتی از دو لوله هم مرکز ساخته شده که یکی کوچکتر از دیگری است. طراحی و ساخت مبدل شل اند تیوب برای کاربری های مختلف و در طرح ها، ابعاد و ظرفیت های گوناگون را دارد.

متراکم بودن صفحات مبدل حرارتی کامبی درایر که سبب کاهش ابعاد آن شده است. عیب اصلی مبدلهای دو لولهای این است که میزان انتقال گرما در واحد سطحشان کم است و برای یک ظرفیت گرمایی بزرگ، ابعاد بزرگ و همچنین قیمت بالایی خواهند داشت.

بیشترین استفاده مبدلهای حرارتی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، پالایشگاهها، تصفیه گازهای طبیعی، نیروگاه ها، یخچالها، سیستم های گرمایش ساختمان ها و تهویه مطبوع و همچنین بازیابی گرمای تلف شده در فرآیندهای شیمیایی است.

همچنین مبدل ها پوسته و لوله به لحاظ شکل، متنوع بوده و تقریباً قابلیت طراحی های مختلف به منظور کاربردهای متنوع را دارا میباشند بجز موارد خاص کاربردی در مبدل های هوا خنک. This h​as ᠎be en g᠎enerated wi th the help  of GSA Conte​nt G en​er at᠎or D᠎emov ersi᠎on.

به جهت آببندی نسبت به محفظه خارج و صفحه ها دیگر، این مبدل بهوسیله واشر لاستیکی به صفحه گیر متصل میشود.

افرادی که برای سیستم گرمایشی خود مبدل های حرارتی صفحه ای را انتخاب می کنند، می بایست زمان نصب از سختی گیر مناسب استفاده کنند.

برای بیش از 25 سال APV نیاز به کارایی بالا و مطمئن را در سیستم Evaporator ها و کندانسورهای خنک شده مایع (Liquid Cooled Condensors) با مبدل های ParaWeld خود مرتفع ساخته است.

این مبدلها برای جاهایی که سطوح انتقال حرارت کوچکی نیاز داریم و یا فشار هر کدام از سیالهای گرم و سرد زیاد باشد مناسب است.

شکل اغلب استوانهای این گونه از مبدلها باعث میشود تا در برابر فشارهای مختلف کاربرد داشته باشند. صفحهای دایرهای شکل که سر لولهها بر روی آن قرار میگیرد.

لولهها ممکن است به صورت مستقیم یا راست (دو سر باز) و یا به شکل U بر روی صفحهای به نام Tube Sheet پرس یا جوش داده شوند.

به طور کلی برای سرد یا گرم کردن یک سیال به وسیله سیالی دیگر بدون استفاده مستقیم از دستگاههای مولد سرما یا گرما و همینطور بازیابی گرما و یا سرما از سیالاتی که قبلا به طریقی به آنها داده شده است، از مبدلهای حرارتی استفاده میشود.

دو دسته اصلی مبدلهای حرارتی آلفلاوال کداماند؟ فرآیند تبادل گرما بین دو سیال با دماهای مختلف که به وسیله ی یک جدا کننده صلب از هم جدا شده اند در بسیاری از کاربردهای مهندسی یافت می شود.

این صفحه برای آلفا لاوال پلیت مبدل حرارتی است که استفاده از روغن و آب خنک کننده است. در مبدلهای چند گذره (Multi-pass) از یک صفحه تقسیم کننده جریان استفاده میشود تا کانال به دو یا چند قسمت تقسیم شود.

معمولا مبدلهای دارای دیوارک با یک پاس پوسته و دو پاس لوله ، دو پاس پوسته و چهار پاس لوله نیز تولید می شوند.

کاربردهای سخت را می توان با پوسته های برنجی مبدل حرارتی، لوله های مسی ، حفره های برنجی و قطب های انتهایی انتهای برنجی جعلی مونتاژ کرد.

دستگاهی که این فرآیند تبادل را انجام می دهد به مبدل حرارتی (Heat Exchanger) معروف است. ساخت مبدل حرارتی پوسته و لوله در شرکت ما مطابق با استانداردهای روز این صنعت انجام می شود.

جنس واشرها در مبدل حرارتی صفحه ای واشردار، در انواع مختلف لاستیک بوتیلی (Butyl Rubber) یا سیلیکونی (Silicone Rubber) است؛ در ذیل انواع مواد یا متریالی که در ساخت واشر یا گسکت مبدل حرارتی صفحه ای واشردار مورد استفاده قرار می گیرند، آورده شده است.

جریان سیال در داخل مجاری مبدلهای حرارتی پیوسته یا متناوب است. در این مبدلها، لولههایی با مقطع دایرهای در داخل پوستهای استوانهای نصب میشوند و یک سیال از داخل لولهها و سیال دیگر از فضای بین لولهها و پوسته، بصورت متقاطع با لولهها یا در طول آنها، جریان پیدا میکند.

مبدل های حرارتی پره دار عمدتا برای کاربرد های “گازـ گاز” یا ” مایع ـ گاز” استفاده می شود که بصورت وسیعی در صنایع مختلف از جمله در تبرید با دمای خیلی کم مانند کندانسور و اواپراتور سیستم های سردخانه، بازیابی انرژی، صنایع فرآیندی، تبرید و سیستم های تهویه مطبوع مانند برج خنک کننده، کویل آب سرد آب گرم هواساز ها، فن کویل ها، کویل آب گرم یونیت هیتر ها و …

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال از استنلس استیل ۳۱۶ L می باشد. در مبدلهای حرارتی دو لولهای اگر در انتهای آنها یک خَم را داشته باشیم (مانند شکل زیر) نمایی شبیه سنجاق سَر و یا دو شاخه پیدا میکنند و به همین نام هم معروف هستند و به آنها مبدلهای حرارتی دو لولهای سنجاقی هم گفته میشود.

این کانال ها روی صفحات تمام استیل حرارت بالایی را ایجاد می کنند تا دو سیال بدون تماس مستقیم در کنار هم قرار داشته باشند و انتقال حرارت صورت پذیرد.

گاهی اوقات برای ازدیاد سطح تماس و تبادل حرارتی بهتر، سطح خارجی لوله داخلی با پرههای (Fins) طولی پوشیده میشود.

1- صرفه جویی در مصرف گاز موتورخانه تا 50 درصد و برق تا 20 درصد : در منابع دجداره و کویل دار دمای سطح خارجی به دلیل تماس مستقیم با آب گرم درون منبع ، حدودا با دمای آن برابر است.

در نوع غیر مستقیم: حرارت ابتدا به یک سطح جامد نفوذ ناپذیر منتقل میشود و سپس از آن به سیال سرد منتقل میگردد.

در حجم کم ایجاد سطح بزرگی برای انتقال حرارت می کنند. با وجود اینکه سرعت گرم کردن هر دو نوع یکسان است اما مبدل حرارتی تمام استیل بسیار گران تر از مبدل های مسی می باشند.

برای مثال جهت کاربری مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل آلفاچیل بعنوان کندانسور یک دستگاه چیلر تراکمی مبرد در ورود به مبدل صفحه ای باید به اتصالات بالا و سمت چپ متصل شود.

در بسیاری مواقع مبدلهای حرارتی بر مبنای ساختمان و نحوه عملکرد تقسیمبندی میشوند. مبدلهای حرارتی براساس پیوستگی یا تناوب جریان، فرآیند انتقال، نحوه ساختمان و مشخصات هندسی آن، درجه حرارت کارکرد، ساز و کار انتقال حرارت، تعداد سیال و آرایش جریان دستهبندی میشوند.

در مبدلهای حرارتی با جریان پیوسته، مجاری سیال گرم و سرد از هم تفکیک شدهاند، به طوری که سیال گرم در مجاری مخصوص خود و سیال سرد نیز در مجاری مربوط به خود جریان دارند.

این صفحات دو نقش عمده دیگر نیز به عهده دارند. دو مجرای جریان توسط یک جداره لوله یا یک ورق از هم جدا شدهاند.

شیت سمت راست، از مجرای سمت راست خارج می گردد و بنابرین در این طرح یک پاس و دو تیوب شیت وجود دارد.

و بدین ترتیب سیال دو بار مسیر رفت و برگشت را در مبدل طی کرده و فرصت بیشتری برای انتقال حرارت پیدا می کند.

سیال قرمز نیز به همین صورت اما از پشت صفحات و بصورت غیر همسو با سیال آبی جریان مییابد تا بیشترین انتقال حرارت در مبدل صورت بگیرد. ᠎This was gen erated by G​SA Conte​nt Gen᠎erator DEMO​.

تیغهها به شکل دایرهای برش خورده و یا بصورت دیسک و حلقه (Disc & Ring) ساخته میشوند. این نوع از مبدلهای حرارتی از یک یا چند حلقه لوله مارپیچ تشکیل شدهاند که ابتدا و انتهای این لوله مارپیچ به لوله اصلی ورودی و خروجی متصل میشود و محفظهای اطراف آن را میپوشاند.

این صفحات موجدار بهوسیله یک قاب مخصوص به هم فشرده شدهاند تا یک مبدل حرارتی تولید شود. یک مثال ملموس از مبدل حرارتی، تشعشع حرارت در اتومبیلها است که در آن حرارت توسط سیال خنکی از منبع حرارت (که موتور ماشین میباشد) گرفته میشود.

اتصال شیر نمونه برداری به صورت کلمپی میباشد . معمولا جنس لولههای مارپیچ از فولاد کربندار یا مس و آلیاژهای آن و یا استنلس استیل و آلیاژهای نیکل میباشد.

جنس لولهها معمولا از فولاد،استنلس استیل، مس و گاهی نیز از گرافیت یا تفلون است. انبساط یا انقباض هر یک از دو جز فوق به تنهایی ممکن است موجب شکستن و یا خمیدگی لولهها شود، لذا در این نوع اختلاف درجه حرارت دو سیالی که با یکدیگر تبادل حرارت میکنند نباید زیاد باشد.

به عبارت دیگر یکی از این دو سیال در لولهها (Tube Side Fluid) و دیگری در اطراف لولهها و در درون پوسته (Shell Side Fluid) جریان خواهد داشت.

برای افزایش زمان تبادل حرارتی بین لولهها و سیال درون پوسته از تعداد معین و مناسبی تیغه استفاده میشود. تیغهها در داخل پوسته قرار گرفته و لولهها از میان سوراخهای آنها که به تعداد لولهها است، عبور میکنند.

جریان سیال به داخل لولهها از طریق کانال صورت میگیرد. 1. به دلیل کوچک بودن لوله مارپیچ تعمیر و جوشکاری آنها مشکل و زمانبر است.

آینده در کیفیت و دوام طولانی، آنها به شما اجازه نمی کردن. در این مبدل حرارتی تعداد صفحات و اندازه اتصالات ورودی و خروجی و محل قرارگیری آنها به مواردی مانند، مشخصات فیزیکی سیالها، دبی سیالها، دماهای ورودی و خروجی، حداکثر فشار، افت فشار بخار و ظرفیت حرارت بستگی دارد.

با توجه به توانایی آنها در انطباق با اکثر نیازهای مدیریت حرارتی ، انتخاب مبدل حرارتی مناسب برای هر کاربرد ممکن است اغلب آسانتر از حد انتظار باشد.

مدل واشردار مبدل حرارتی آلفالاول معمولاً در ظرفیت های بالاتر استفاده می شود که از کاربردهای آن می توان به صنایع دارویی، صنایع غذایی، پاستوریزاسیون، گرمایش کف و سیستم های تهویه، تولید آبگرم مصرفی و جداسازی زون ها در ساختمان های مرتفع نیز اشاره کرد.

جنس، ضخامت و قطر این صفحه به جنس لولهها، تعداد لولهها و نوع مبدل حرارتی بستگی دارد. در واقع مبدل حرارتی AC1000DQ برای فرآیندهایی که به دمای بالای تبخیر نیاز دارند بسیار مناسب است.

انتخاب مبدل حرارتی مناسب با کاربری موردنیاز میتواند یک مرحله مهم در خرید محسوب شود. مبدل حرارتی دستگاهی است که برای انتقال حرارت از جریانی با دمای بالاتر به جریانی با دمای پایین تر مورد استفاده قرار می گیرد.

این مبدلهای حرارتی برای بارهای حرارتی بالا مناسب نیستند. سلام سرما در ادامه، این سیستم ها را به طور کامل بررسی و مطالعه می کند.

ناحیه انتقال حرارت صفحات به صورت موج دار موی شاهی تحت فشار قرار می گیرد. لولهها ممکن است به آن جوش داده شده یا توسط بفنج به آن متصل شوند.

به انتهای مسیر رسید، ۱۸۰ درجه تغییر جهت داده و این بار وارد نیمی دیگر از لوله ها می شود.

6. در صورت بروز نشتی در تیوب ها به راحتی می توان محل نشت را شناسایی و آن را ترمیم کرد.

به دلیل امتیازاتی از قبیل نبود نیاز به ذخیره منبع، داشتن تلاطم بالا و جنس صفحات، امکان رشد و تکثیر باکتری ها به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

ظرفیت این سپراتور به 130 لیتر در هر ساعت میرسید. شیری که در این روش پاستوریزه می شود برای ساخت پنیر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا سبب سینرزیس (Syneresis) می شود.

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *