علت پشیمانی بعد از جواب رد دادن به خواستگار چیست و چطور خواستگارم را برگردانم؟

پشیمانی بعد از جواب رد دادن به خواستگار

پشیمانی از رد کردن خواستگاران

 

پشیمانی از جواب منفی به خواستگار 

عجله کردن در پاسخ منفی دادن به یک خواستگار به خصوص اگر به شناخت درستی از شخصیت و ویژگیهای او نرسیده باشید میتواند باعث احساس بروز پشیمانی در او شود. 

پشیمانی بعد از جواب رد دادن به خواستگار یکی از مشکلاتی است که دختران زیادی آن را تجربه میکنند که ممکن است به صورت افسردگی ، احساس گناه یا سرزنش کردن بروز کند. 

مطالعات نشان میدهد که احساس پشیمانی در بلند مدت میتواند سلامت فرد را به خطر بیندازد و کیفیت زندگی و روابط بعدی را کاهش دهد. 

 

جواب رد دادنتان به خواستگار به هر دلیلی که بوده است و اگر بعدا متوجه شدید که جواب منفیتان اشتباه بوده است و به دنبال برگرداندن خواستگارتان هستید با خواندن این مقاله می توانید به راهنکارهای مناسبی برای برگرداندن خواستگاری که به او جواب منفی داده اید برسید. 

در این مقاله به بررسی دلایل پشیمانی بعد از جواب رد دادن به خواستگار و روش های برگرداندن خواستگاری که رد کرده اید می پردازیم. 

 

علت پشیمانی بعد از جواب رد دادن به خواستگار

احساس پشیمانی بعد از جواب رد دادن به خواستگار میتواند دلایل منطقی ، غیر منطقی یا احساسی داشته باشد. فهمیدن علت و آگاهی از دلیل احساس پشیمانی به شما کمک میکند که تصمیم درست تری بگیرید. رایج ترین دلایلی که باعث می شود برای جواب رد دادن به خواستگار احساس پشیمانی داشته باشید عبارتند از :

 

پشیمانی بعد از جواب رد دادن به خواستگار, پشیمانی از رد کردن خواستگاران, جواب رد دادن به خواستگار

دلایل پشیمانی بعد از جواب رد دادن به خواستگار

 

برای جواب منفی دادن عجله کرده اید

در برخی مواد با اولین ملاقات و بدون این که شناخت کافی از فرد مقابل بدست آورده باشید به خواستگاری طرف مقابل جواب منفی میدهید.  ممکن است در اولین نگاه ظاهر فرد به دلتان ننشسته باشد یا اینکه نقاط منفی او بیشتر از نقاط مثبت شخصیتی اش به چشمتان آمده باشد و همین امر باعث پاسخ منفی شما باشد ولی بعدا با تعریفهایی که از او شنیده اید باعث شود که خوبیهایی او بیشتر به چشمتان بیاید و از جواب ردی که داده اید احساس پشیمانی کنید.

 

بنابراین سعی کنید قبل از جواب رد دادن ، فرصت بیشتری برای شناخت ویژگی های منفی و مثبت طرف مقابل به خودتان بدهید و در صورت امکان با افرادی که او را می شناسند صحبت کنید تا دیدگاه دیگران را در مورد او بدانید و با ویژگی های منفی مثبتش بیشتر آشنا شوید. 

در صورتی که خیلی سریع و فقط بر مبنای ویژگی های منفی ای که به چشمتان آمده است و بدون شناخت جوانب مثبت زندگی و شخصیت فرد جواب منفی بدهید احتمال اینکه بعدا پشیمان شوید بسیار زیاد است. 

 

باید بدانید که شخص کامل و بی عیب و نقص وجود ندارد و قرار نیست که طرف مقابل کاملا شبیه شما و خواسته های شما باشد ، اگر چنین تفکری داشته باشید و علت جواب منفی دادنتان همین باشد به احتمال زیاد دچار پشیممانی خواهید شد. کمال گرایی بیش از حد در انتخاب شریک زندگی میتواند باعث بروز مشکلاتی در روابط آینده شما شود. 

 

پاسخ منفی شما از روی غرور بوده است

گاهی اوقات یک نفر به خاطر ویژگیهای خاص ظاهری ، اجتماعی یا اقتصادی دچار غرور و خود بزرگ بینی می شود که ممکن است چشمتان را به روی یک خواستگار خوب که می تواند باعث خوشبختی شما در آینده شود، ببندد و بعد از مدتی به خاطر از دست دادن او احساس پشیمانی به سراغتان بیاید. 

 

دقت داشته باشید که بالا تر بودن یا همسان بودن یک نفر مثلا از نظر اقتصادی یا جایگاه اجتماعی یا زیبایی ظاهری نمیتواند تضمین کننده احساس خوشبختی شما در ازدواج باشد بلکه شخصیت ذاتی یک نفر و هماهنگی های شخصیتی و میزان سازگاری شما دو نفر با هم است که میتواند ضامن احساس خوشبختی در ازدواج باشد. 

 

جواب رد دادن به خواستگار, نحوه جواب رد دادن به خواستگار, علت پشیمانی بعد از جواب رد دادن به خواستگار

دلایل جواب رد دادن به خواستگار

 

رد کردن خواستگار خوب به امید خواستگار ایده آل

همانطور که بالاتر هم اشاره شد کمال گرایی بیش از حد در انتخاب همسر می تواند در آینده باعث بروز پشیمانی شود. اگر به حدی کمال گرا هستید که به دنبال شاهزاده سفید بر اسب ، جفت روحی یا نیمه گمشده خودتان هستید احتمال این که فرصت های خوب زیادی را از دست بدهید ف وجود دارد. یک خواستگار خوب ممکن است دوباره نصیبتان نشود و باعث بروز احساس پشیمانی شما شود. 

 

در صورتی که خواستگاری دارید که به نظرتان خوب است ولی شما به فکر بهتر از او هستید به جای این که او را رد کنید فرصت بیشتری را برای آشنایی به او بدهید، شاید هماهنگی ها و شادی هایی که به دنبالش هستید در وجود او باشد ولی شما فقط از آن ها بی اطلاعید. یک رابطه ایده آل از ابتدا وجود ندارد ، شما میتوانید رابطه ایده آلتان را با کمک یکدیگر بسازید. 

 

پاسخ منفی به خاطر ادامه تحصیل و شرایط کاری

برخی از دختر خانمها به خاطر ادامه تحصیل یا رسیدن به موقعیت شغلی مورد نظرشان ازدواج را به تعویق می اندازند ، البته این امر برای کسی که حس جاه طلبی بالایی دارد و میخواهد از نظر شغلی و تحصیلی به مدارج بسیار بالایی برسد منطقی است و ممکن است ازدواج و بچه داری آن ها را عقب بیندازد ؛ ولی اغلب افراد چنین قابلیتی را ندارد و ازدواج نمیتواند تفاوت زیادی در آینده کاری یا تحصیلی آن ها بگذارد که در این صورت به تعویق انداختن ازدواج و پاسخ منفی دادن به خواستگار می تواند باعث احساس پشیمانی شود. 

 

در صورتی که ازدواج برایتان اهمیت دارد ولی اولویت نیست بهتر است در این گونه موارد با وجودی که هدف اصلیتان پیشرفت های تحصیلی و شغلی است نیم نگاهی هم به خواستگارتان داشته باشید و بلافاصله او را رد نکنید چون ممکن است با بالارفتن سن نتوانید موقعیت مناسب تری نسبت به خواستگار فعلیتان پیدا کنید. 

 

شما برای ازدواج نیاز به یک شوهر حامی دارید که از موفقیتها و پیشرفتتان حمایت کند و از شما نخواهد که آینده خودتان را فدای پیشرفت او یا خانه داری و فرزندآوری کنید و خیلی زود و قبل از رسیدن به اهداف تحصیلی و کاریتان بچه دار شوید. 

 

بنابراین در صورت مناسب بودن خواستگار بهتر است با او مراوده داشته باشید تا اولویت ها و دیدگاه یکدیگر را برای زندگی آینده بهتر بشناسید و در صورتی که مطمئن شدید از نظر شخصیتی فردی حمایتگر است و مانع از پیشرفت شما نمی شود و اهدافتان برای زمان بچه دار شدن یکسان است بدون فکر او را رد نکنید. 

 

دو نفر که از نظر اهداف ، جاه طلبی و بلندپروازی در سطوح تقریبا مشابه باشند میتوانند در کنار یکدیگر و به طور همزمان بهتر رشد کنند و با خیالی آسوده تر پله های ترقی را طی کنند.

 

پشیمانی از رد کردن خواستگاران, جواب رد دادن به خواستگار, نحوه جواب رد دادن به خواستگار

برگردان خواستگار بعد از جواب رد دادن به او 

 

پشیمانی از جواب رد دادن به خواستگار به خاطر حرف دیگران

شما ممکن است دلایل منطقی برای رد کردن خواستگارتان داشته باشید و ویژگیهای شخصیتی یا اخلاقی او با شما هماهنگی نداشته باشد یا از نظر ظاهری یا موقعیت اجتماعی به قدری پایین تر از شما باشد که رویتان نشود او را به دیگران معرفی کنید و به همین دلیل به او جواب رد داده باشید ولی بعد از مدتی اطرافیان شما را به خاطر از دست دادن چنین موقعیت خوبی سرزنش کنند و همین حرفها باعث شود شما دلتان بخواهد فرصت دوباره برای خواستگاری بدست آورید. 

 

در چنین مواقعی باید به خودتان بگویید که ملاک ها و اهداف اطرافیان برای انتخاب با شما متفاوت است و شناخت و دیدگاهی که شما نسبت به خودتان و خواستگارتان دارید ، را ندارند. 

 

بنابراین بهتر است دلایل منطقی خودتان را برایشان توضیح بدهید و مشکلاتی که میتوانددر آینده برایتان پیش بیایید و عدم هماهنگی های موجود را به آن ها اطلاع دهید و روی تصمیم خودتان ثابت قدم بمانید. 

 

به حرف دیگران که میگویند ظاهر مهم نیست یا علاقه و محبت بعد از ازدواج بوجود می آید توجه نکنید ، نسل آن ها و نوع تفکرشان با شما کاملا متفاوت است و دیگر نمیتواند پاسخگوی نیازهای امروزه باشد.

 

فردی که قبل از ازدواج نتواند جایش را  در دل شما باز کند و از نظر ظاهری یا اجتماعی به قدری مورد قبولتان نباشد که از معرفی او به دوستان احساس خوبی نداشته باشید و از کنار او بودن حس خوبی به شما دست ندهد ، بعد از ازدواج هم نمیتواند باعث احساس خوشبختی و آرامش در شما شود .

 

چطور خواستگارم را برگردانم

در صورتی که بعد مدتی مطمئن شدید که علت پشیمانی شما منطقی و درست است و صرفا از روی احساسات زودگذر ، حرف اطرافیان یا احساس گناه نیست ، می توانید از روشهایی برای برگرداند خواستگارتان استفاده کنید.

 

شما در این مورد بهتر است ریسک کنید و هیچ اما و اگر و حسرتی برای خودتان باقی نگذراید تا در آینده مدام خودتان را سرزنش نکنید که ای کاش این کار را کرده بودم. 

سعی کنید با روشی که عزت نفس شما را زیر سوال نبرد به طرف مقابل به طور مستقیم یا با واسطه اطلاع دهید که علت جواب منفیتان عدم شناخت درست از او بوده است و نظر طرف مقابل را برای خواستگاری مجدد جویا شوید. 

 

بهترین روش این است که از واسطه ای که شما را به هم معرفی کرده یا هر دو شما را می شناسد بخواهید که به طور غیر مستقیم به آن ها اطلاع بدهد که نظرتان برای خواستگاری مجدد مثبت است و طوری صحبت را پیش ببرد که انگار شما خودتان چنین درخواستی ندارید ولی از زیر زبانتان کشیده  است که با شناخت بیشتری که بدست آورده اید متوجه شده اید که پاسخ منفیتان عجولانه بوده است. 

 

در واقع واسطه شما باید از آن ها بپرسد که اگر دختری که به شما پاسخ منفی داده است ، نظرش نسبت به شما تغییر  کرده باشد آیا تمایل به خواستگاری مجدد یا ازدواج با او دارید؟ در صورتی که خانواده پسر یا خود پسر کاملا با این موضوع مخالف بودند ، به غرورشان برخورده بود یا متوجه شده بودند این دختر به دردشان نمیخورد ، به هیچ عنوان نباید اصرار نمایید. 

 

البته قبل از آن باید مطمئن شوید که پسر با فرد جدیدی آشنا نشده باشد یا خواستگاری جدیدی در جریان نباشد. 

در صورتی که در محیط کاری یا  تحصیلی با هم مراوده دارید میتواند به طور ضمنی او را متوجه کنید که نظرتان در مورد تغییر کرده است ، مثلا او را تحسین یا تایید کنید و طوری رفتار کنید که انگار قبلا شناخت درستی در موردش نداشتید و حالا نظرتان در موردش تغییر کرده است.

 

اگر مفهوم را به او رساندید و اقدامی نکرد شاید دیگر قصد ازدواج با شما را ندارد یا شناختش نسبت به شما و خانواده تان باعث شده باشد که متوجه شود به درد هم نمیخورید. بنابراین در این گونه موارد بیخیال طرف مقابل شوید و اصراری به برگرداندن او نداشته باشید. 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطلب پیشنهادی

فیلوفوبیا یا ترس از عشق چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

مجموعه: دانستنیهای قبل از ازدواج فیلوفوبیا یا ترس از عشق   فیلوفوبیا یا ترس از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *