شکست دروگبا در انتخابات فدراسیون فوتبال ساحل عاج

[ad_1]

دیدیه دروگبا در دور اول انتخابات فدراسیون فوتبال ساحل عاج رای نیاورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی اسپورت،  دیدیه دروگبا، مهاجم پیشین چلسی که این هفته به تالار مشاهیر لیگ برتر معرفی شد، در دور اول رای‌گیری فدراسیون فوتبال کشورش با کم‌تر از یک پنجم آرا کنار گذاشته شد.

در دور دوم، دیالو، تاجر و یکی از اعضای اجرایی فعلی فدراسیون فوتبال ساحل عاج توانست سوری دیاباته را با ۶۳ رای موافق شکست دهد.

انتخابات روز شنبه چندین‌بار عمدتاً به دلیل مسائل جاری در مورد صلاحیت نامزدها به تعویق افتاده بود. پس از این که فیفا یک کمیته عادی‌سازی را برای نظارت بر فوتبال ساحل عاج منصوب کرد، نامزدی دروگبا  که در ابتدا  رد شده بود در نهایت پذیرفته شد.

دروگبا بیش از ۱۰۰ بار برای “فیل‌ها” بازی کرد که از جمله در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ بوده است اما در آگوست ۲۰۲۰ به او گفته شد که واجد شرایط شرکت در انتخابات نیست. پس از مداخله فیفا،  دروگبا ۴۴ ساله که چهار قهرمانی لیگ برتر، چهار جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را در دو دوره با چلسی کسب کرد، به صحنه انتخابات برگشت.

با این حال، بهترین گلزن تاریخ ساحل عاج تنها با ۲۱ رای در دور اول حذف شد، زمانی که دیالو (۵۹ رای) و دیاباته (۵۰ رای) کسب کردند و رقابت این دو به دور دوم راه یافت. دستاوردها و برنامه بلندپروازانه دروگبا برای توسعه فوتبال در ساحل عاج محبوبیت او را افزایش داده بود و پس از شکست او، بسیاری از هواداران او روز شنبه خشم خود را در شبکه‌های اجتماعی ابراز کردند.

ماموریت دیالو ۴ سال است و سازماندهی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳، که ساحل عاج میزبان آن است، اولین چالش بزرگ او خواهد بود.

ساحل عاج دو بار قهرمان آفریقا شده است و هم‌چنین قهرمان جام ملت‌های آفریقا در سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۱۵ شده است. این تیم در جام جهانی قطر حضور ندارد و نتوانست سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به دست بیاورد.

انتهای پیام

[ad_2]
sorece

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *