سپاهان توانایی شکست الدحیل را دارد؟

[ad_1]

یک کارشناس فوتبال می‌گوید سپاهانی‌ها برای شکست الدحیل باید نقاط ضعف‌شان را ترمیم کنند.

مجتبی توتونی در گفت‌وگو با ایسنا درباره پیروزی سپاهان مقابل پاختاکور اظهار کرد: همیشه بهترین‌های آسیا در لیگ قهرمانان این قاره شرکت می‌کنند و با آمادگی کامل خودشان را به این رقابت‌ها می‌رسانند اما سپاهانی‌ها به دلایل زیادی با آمادگی کامل در این رقابت‌ها شرکت نکردند. تیم‌های ایرانی قالبا با ازبکستانی‌ها به مشکل نمی‌خورند چون هیچوقت مقامی نیاورند اما به هر حال تیم‌های قابل احترامی دارند. سپاهان به برد نیاز داشت تا شانس‌ اندک خودش را نگه دارد. هر چند دیر اما پیروز شدیم و کار به هفته آخر رسید. شانس سپاهان متاسفانه کم شده است.

او ادامه داد: انصافا گروه سپاهان از دیگر گروه‌های منطقه غرب آسیا سخت‌تر بود. با این حال سپاهان با این بضاعت هم می‌توانست از پس صعود از گروه بر بیاید اما برخی اشکالات در تیم وجود دارد که مربوط با بازی‌های آسیایی نیست و از قبل وجود داشته است. راه حلی برای برون رفت از این مشکلات ارائه نشد و برای همین این ضعف‌ها باعث ضربه خوردن سپاهانی‌ها شد. یک تیم برای کم گل خوردن نیاز به سازمان دفاعی دارد. اشتباه در گل خوردن از لایه‌های جلوی دفاعی شکل می‌گیرد. سازمان دفاعی باعث می‌شود همه در گل نخوردن یک تیم مشارکت کنند. این مشکل را در سپاهان همیشه می‌بینیم.

مربی پیشین سپاهان اضافه کرد: سپاهان در مساله “زمان انتقال” مشکل دارد و مسئولیت‌ها به درستی بین بازیکنان تبیین نشده است و در نهایت گل‌های ساده‌ای می‌خورند. در بازی مقابل پاختاکور هم این تیم بسیار موقعیت‌های خوبی به دست آورده بود و با آنالیز خوب سپاهان، عملکرد قابل قبولی داشت. هر تیمی نقاط قوت و ضعف دارد اما هنر مربی این است که این نقاط را شناسایی کند و برای رفع این مشکلات برنامه تمرینی مناسب داشته باشد تا بتواند به مرور این مشکلات را برطرف کند.

او درباره دیدار پیش روی سپاهان مقابل الدحیل گفت: من شنیدم بازی‌های روز آخر همزمان نیست و این اتفاق خیلی بدی برای فوتبال آسیاست. شاید بازی اول تعیین کننده باشد و بازی دوم یک تیم با خیال راحت وارد زمین شود و این مساله اصلا حرفه‌ای نیست. امیدوارم فکری برای این مساله شود اما با این وجود سپاهان باید وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد چون یک بازی ملی است و برای فوتبال ایران مهم است. امیدواریم در بازی التعاون و پاختاکور نتیجه‌ به نفع سپاهانی‌ها رقم بخورد.

توتونی در پایان اضافه کرد: تیم‌های قطری متمول هستند و الدحیل تیم دوم قطر است و سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. با این حال استعداد بازیکنان ایرانی را ندارند و این یک واقعیت‌ در فوتبال آسیاست. به شرطی که یک تحلیل درست از بازی الدحیل داشته باشند، می‌توانند این تیم را شکست دهند. باید این چند بازی را خوب آنالیز کنند و نقاط ضعف‌شان را بررسی کنند. سپاهان باید به دنبال پوشش نقاط ضعف خودش هم باشد و به هر حال مهم‌ترین وظیفه کادرفنی همین است. اگر این اتفاق بیفتد به پیروزی نزدیک می‌شویم اما اگر از نقاط ضعف خودمان چشم بپوشیم باز هم موفق نخواهیم بود.

انتهای پیام

[ad_2]
sorece

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *