سردخانه صنعتی چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

سیستم «گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع» (Heating, قیمت فن سردخانه ای Ventilating and Air Conditioning) یا به اختصار «اچ وی اس سی» (HVAC)، از مهمترین تاسیسات مکانیکی ساختمان است که به منظور ایجاد محیطی با دما و هوای مناسب مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت فن سردخانه ای

کویل سردخانه از دو مبدل پوسته لوله تشکیل میشود که به آن اواپراتور و کندانسور می گویند ولیکن هردوی این کویل ها در انواع سردخانه های صنعتی و تجاری کاربرد دارند.اساس کار این کویل ها ایجاد سطح تبادل حرارت سرمایشی در سیستم های خنک کننده مانند سردخانه است.برای ایجاد سرمای مورد نیاز که عموما به زیر صفر یا بالای صفر شناخته میشوند از یک یا چند اواپراتور سرخانهای میتوان بهره گرفت.این محاسبات انتخاب کویل بسته میزان ظرفیت سرد خانه و ابعاد اتاقک آن دارد.اما به طور کلی این سیستم خنک کننده در تهویه دی ایکس از یک فن تا 12 فن طراحی و تولید میگردد.محاسبه ظرفیت کویل سردخانه بر اساس یک سری پارامترهای مختلف نظیر :تعداد لوله در ردیف ، سایز لوله مناسب برای کویل ، تراکم فین ، نوع فین ، تعداد ردیف استاندارد ، میزان برودت درخواستی با توجه به کاربرد سردخانه طراحی میشود.

در نتیجه سردخانه ثابت (زیر صفر و بالای صفر)، اتاقک ساکنی است که مانند یخچالی بزرگ برای نگهداری مواد غذایی، میوه، دارو، لبنیات و مواد پروتئینی مورد استفاده قرار گرفته و موجب برودت هوا می گردد.

موتور فن سردخانه

در این نوع با دمای ۱۸- درجه میتوان محصولاتی از جمله گوشت منجمد، مرغ منجمد و تمام مواد غذایی که منجمد هستند نگهداری کرد.

سردخانه ها برای اینکه محصولات غذایی بصورت منجمد و تازه حفظ و نگهداری شوند طراحی شده اند همچنین از سردخانه ها برای عملیات پیش سرمایش برخی محصولات غذایی و کشاورزی و نیز جهت بسته بندی و فرآوری مواد غذایی و نگهداری کیفیت آنها( رطوبت و ساختار مواد ) مورد استفاده قرار می گیرند.

فن سردخانه صنعتی

به عنوان مثال سردخانه ای که در یک فضای صنعتی یا نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، با سردخانه ای که در مرغداری ها اسفاده می شود یا سردخانه ای که برای حفظ ونگهداری میوه و سبزیجات طراحی و ساخته شده است ، بسیار متفاوت است.

فن سردخانه زیلابگ

اما در کنار این بازۀ عملکردی دما عواملی متعددی از جمله رطوبت، تهویه هوا و مواردی از این دست هم بسیاراهمیت دارد و در زمان طراحی سردخانه باید به آنها بسیار توجه شود.

چلم و سردخانه را

اگر خرابی غیرمنتظره ای در یکی از مدارهای خنک کننده رخ دهد، مدار دیگر می تواند سردخانه را در محدوده -70 درجه سانتیگراد تا زمان انجام سرویس نگه دارد.

فن سردخانه سه فاز

برای تعیین یک کمپرسور که یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در سردخانه است حتما باسد دقت شود .

فن سردخانه ای زیلابگ

سلام خواهرزاده من حدود سه ماهه که فوت شده یکی از خواهرام خواب دیده جایی نشستن انگاری که کسی به خواهرم گفته که خواهرزادم که فوت شده شیرینی دوست داره ببر براش ولی تا شیرینی به خواهرزادم برسه یه تیکه خیلی کمی سهمش میشه و اینکه خواهرزادم دندونای خیلی خوشگل و ردیفی داشت ولی توی همین دندون جلوش حالت شکستگی داشته طوری که جای سوال کردن داشته و ازش میپرسه که فلانی دندونت چرا اینطوری شده .

امام حسین به درد من می خورد. من و دوست دیگه ام هم بعد از چند لحظه رفتیم بیرون و در فضای سبز روی زیراندازی که دوستمون نشسته بود پیشش نشستیم.

جزء موارد ضروری است که روی انتخاب تجهیزات مناسب تاثیر گذارمی باشد . قطعات مکانیکی برای سردخانه با توجه به ابعاد، ظرفیت، نوع محصولات و شرایط محیطی انتخاب و تعبیه میشوند .

تابلو برق نقش تاثیرگذاری در عملکرد سردخانه کانکسی دارد به همین دلیل باید به درستی عایق بندی گردد ، تمامی قطعات کاربردی این دستگاه بر روی تابلو برق متصل می شود .

دستگاه سردخانه زیر صفر از قطعات با کیفیت بالا و مطابق با استاندارد های روز طراحی و تولید می شوند.

سیستم سردخانه های ثابت به گونه ای است که یک اتاق کوچک داخل ساختمان ها عایق کاری شده و تجهیزات سرمایشی داخل آن نصب می شود.

سردخانه کانکسی را می توان هم در فضای باز و هم در فضای بسته نصب نمود، بدین منظور نیازی به مکان مخصوص نداشته و خاصیت ضدزنگ و ضد ساییدگی دارد.

پس از اینکه محاسبات اولیه برای طراحی سردخانه ثابت انجام شد، نوبت به خرید و نصب تجهیزات می رسد. سردخانه های ثابت معمولا در رستوران های بزرگ، هتل ها، قصابی ها، هایپر مارکت ها، داروخانه ها و آزمایشگاه ها استفاده شده و بسیار پرکاربرد می باشند.

فن سردخانه ای

همچنین در نظر داشته باشید که تونل های انجمای از ابعاد بسیار متفاوتی برخوردار هستند و شما می توانید با توجه به نیاز خود از مناسب ترین این تونل ها استفاده کرده و در نتیجه چیلر مناسبی را نیز تهیه و خریداری کنید.

یک سردخانه 50 تنی معمولا 200 متر مکعب حجم دارد که در اندازه های مختلف قابل ساخت است. مکان ساخت سردخانه دومین مرحله است که قبل از طراحی سردخانه ثابت باید به آنتوجه نمود .

مشخصات فنی سردخانه

احداث سردخانه ثابت یا استفاده از سردخانه سیار که در قسمت بالا به ان اشاره شد از جمله گزینه های مناسبی برای صنایع است.

قیمت فن اواپراتور سردخانه

تمامی اطلاعات لازم در خصوص چگونگی خرید این محصول صنعتی را میتوان از کارشناسان فروش آلپ صنعت خریداری کرد برای این منظور لازم است با شماره های تماس آلپ تماس بگیرید.

محل سردخانه صنعتی ثابت باید در راههای اصلی قرار گیرد و مناسب باشد طوری که وسایل سنگین در فصل های مختلف در آن ها امکان پذیر باشد.

قیمت فن سردخانه ای دمنده

جهت کسب اطلاعات بیشتر با گروه صنعتی دی همراه باشید. در صورتی که سالن یا سوله و یا اتاقک از پیش ساخته شده ای داشته باشید و بخواهید آن را به سردخانه تبدیل کنید، کافیست از عایق های ساندویچ پانل و تجهیزات برودتی و سیستم های کنترل برودت استفاده کنید.

کار اصلی که در سردخانه ها جهت حفظ میوه ها و کالاهای مختلف انجام میگیرد، حفظ برودت و رطوبت متناسب با آن محصول می باشد.

از جمله نوع ماده عایق بندی سردخانه، ضخامت عایق بندی ها، انتخاب و نوع تجهیزات به کار رفته در ساخت سردخانه، شرایط اقلیمی منطقه، میزان تهویه هوای سردخانه، تعداد بارهای ورود و خروج به سردخانه و مواردی از این دست.

ازعواملی است که روی انتخاب تجهیزات ساخت سردخانه تأثیرگذار است. در واقع این سیستم ظیفه ثابت نگه داشتن دما بر روی دمای تنظیم را بر عهده دارد.

در قسمت خارجی سقف از ورق های گالوانیزه استفاده شده است که ضخامت آن بستگی به ابعاد واندازه کانکس دارد.

طراحی سردخانه ثابت نیاز به دانش فنی بالایی دارد . در این مرحله از طراحی ، محاسبات اولیه انجام می شود و به اصطلاح بار حرارتی سردخانه و بار برودتی مورد نیاز آن مشخص خواهد شد .  This  post has  been cre at ed by G​SA Content G enerat᠎or Dem oversi on!

طراحی سردخانه ای بزرگتر از چیزی که به آن نیاز داریم ، علاوه بر ان که هزینه های اولیه را افزایش می دهد، باعث افزایش هزینه های ثانویه و نگهداری نیز می شود.

می شود. برای عایق بندی نیز اغلب از موادی مانند پلی یورتان، پلی استایرن، چوب، ورقه های آلومینیومی و …

پلی یورتان، فوم، پلی استایرن، چوب، پشم و شیشه و … که تجهیزات مکانیکی شامل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، شیرهای کنترل و …

1. کمپرسور: وظیفه کمپرسور، متراکم کردن گاز و ایجاد بیشترین فشار گاز در سردخانه است که باعث بالا رفتن حرارت گاز داخلی می شود.

2. کندانسور: گاز پرفشار که توسط کمپرسور متراکم شده است را خنک می کند. همچنین این امرسبب افزایش دمای گازها می شود ، لازم به ذکر است که کمپرسور اسکرال نسبت به کمپراسور اسکرو ، حجم بیشتری از گاز را فشرده سازی می کند .انتخاب یک کمپرسور مناسب با توجه به ظرفیت سردخانه و دمای اواپراتور و کندانسور انجام می پذیرد .

برفک شامل رطوبت زدایی از مواد غذایی و رطوبت هوایی که از اواپراتور می گذرد، می باشد. بنابراین برای ذخیره مواد غذایی در وزن های بالا، گزینه بسیار مناسب و به صرفه ای می باشند.

ساخت سردخانه از گذشته های بسیار دور رواج داشته است. به همین دلیل سردخانه های بیمارستانی در دو مدل کوتاه مدت و بلند مدت ساخته می شود. Th is post was written ​by GSA  Conten᠎t ​Ge nerator DE᠎MO!

بازار عيد) به ازاي هر كيلوگرم از اين محصول هزاران ريال افزايش قيمت پيدا كند. هرچقدر DT کمتر باشد، رطوبت محصول بیشتر حفظ می شود.

مصرف برق سردخانه تنها برق تک فاز (220 ولت) می باشد، در نتیجه در هر فضایی بدون نیاز به گاز می توان از آن استفاده کرد.

در این مرحله ، نوبت به بررسی و انالیز فضای مورد نیاز برای طراحی سردخانه ثابت می رسد. پس در هنگام طراحی سردخانه ثابت باید به خوبی به این نکات توجه کرد .

برومورلیتیوم که جذب کننده خوبی برای آب می باشد به صورت جامده بوده و زمانی که نسبت به آن به ۳۰٪ مخلوط برسد به صورت محلول در می آید.

به خوبی مسلط باشد . کندانسور سردخانه در واقع قطعه ای از مجموعه کامل چیلر سردخانه ای است که بین کمپرسور و شیر انبساط چیلر قرار گرفته و وظیفه آن تغییر حالت مبرد گازی به مبرد مایع است.

3. اواپراتور: اواپراتورها به عنوان خنک کننده های داخل اتاقک سردخانه، به کمک شیر انبساط و دمنده ها، گرما را از داخل اتاق سردخانه می گیرند.

این نوع سردخانه ها دارای مزایای زیادی بوده و تنها هنگام نیاز به جابجایی باعث بروز مشکلاتی می شوند که با صرف هزینه های بالا قابل حل هستند.

آلیاژ استیلی از مناسب ترین متریال ها برای بدنه سردخانه جسد است که توسط شرکت هیمورا انتخاب می شود. اطلاعاتی نظیر دمای تقطیر TC و اخلاتف دمای تقطیر یا دلتا تی کندانسور ، بار برودتی سیستم QC و البته ظریب انتقال متریال استفاده شده برای کویل ها لازم و ضروریست.

منظور از سردخانه متحرک، سردخانه ماشین یا سردخانه نیسان میباشد. این از آن رو میباشد که این ترکیبات شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد.

این مرحله نیز باید زیر نظر متخصصین کارصورت گیرد . با این حال اغلب ساخت یک سردخانه ثابت ، با توجه به شرایط موجود گزینه ی مناسب تر و مطلوب تری به نظر می رسد که به ان اشاره می کنیم .

به عنوان مثال اگر قصد احداث یک سردخانه برای نگهداری میوه را دارید ، حداقل و حداکثر دمای محیط ، مکان ساخت سردخانه از نظر تابش نور آفتاب، شرایط اقلیمی و میزان رطوبت هوا و …

هر ماده یا محصولی باید دربازه ی دمایی مخصوص و میزان رطوبت مشخصی نگهداری شود. ولی خب توی راه جنازهی چنتا پسر جوون بود ک انگار هیچکس یا ندیده بودشون یا اینکه اصلا مردنشون واسشون مهم نبوده، همونجا ولشون کرده بودند…

موتور کاربردی در این سردخانه از سطح توان بالایی برخوردار است و معمولاً این مجموعه در طراحی این دستگاه از موتور کوپلند و یا دانفوس استفاده می نماید، مصرف موتور این دستگاه 5. 1 اسب بخار می باشد.

در بخش داخلی سردخانه از سیستم روشنایی استفاده شده که در شب فضای داخلی سردخانه را روشن نموده و مصرف کننده می تواند بعد از تاریک شدن هوا نیز از آن استفاده نماید.

15 درجۀ سانتیگراد تا کمتر از منفی 30 درجه سانتیگراد نیز قابل تنظیم می باشد. 5 درجۀ سانتیگراد بهترین بازۀ عملکردی این سردخانه است.

البته که بازۀ دمایی سردخانه ها با توجه به نوع کاربری و عملکرد و محصولاتی که قرار است در آن نگهداری شود، تنظیم می شود .

آنان با استفاده از برگ گیاهانی مانند بامبو و متصل کردن این برگ ها به دسته هایی که حرکت میکردند توانستند اختراعی به نام Punkah انجام دهند.

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *