روزهای پایانی غیبت مس و ملوان در لیگ برتر فوتبال

[ad_1]

نتیجه نگرفتن‌های آرمان‌گهر و خیبر سبب شده که دو تیم ملوان و مس کرمان شانس بالایی برای بازگشت به لیگ برتر پس از سال‌ها غیبت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، بعد از گذشت ۲۵ هفته از لیگ یک فوتبال ایران، ملوان و مس راه خود را از دیگر تیم‌های دسته اولی جدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد در بیست و دومین دوره لیگ برتر، دوباره شاهد بازی‌های ملوان و مس در بندر انزلی و کرمان خواهیم بود.

ملوان در ۲۵ هفته گذشته تنها یک بار شکست خورده که آن هم برابر پارس جنوبی رده پنجمی بوده است. این تیم با مدیریت و سرمربیگری دو پیشکسوت سابق خود، سطحش را نسبت به سایر رقبای خود در دسته اول بالاتر برده و حالا به نظر می‌رسد قرار است بعد از شش فصل غیبت در بالاترین سطح فوتبال ایران، دوباره به لیگ برتر بازگردد. پژمان نوری به عنوان مدیرعامل باشگاه و مازیار زارع به عنوان سرمربی، ملوان را تبدیل به قدرت اول لیگ دسته یک فوتبال ایران کرده‌اند که ۵ امتیاز با مس کرمان رده دومی و ۱۳ امتیاز با آرمان‌گهر رده سومی فاصله دارند.

قوهای سپید انزلی چه در بخش حمله و چه در بخش دفاع، جزو بهترین‌های لیگ یک هستند. با وجود پیوستن محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، دو مدافع ملی‌پوش استقلال به ملوان به عنوان سرباز، مازیار زارع بدون استفاده کردن از این دو بازیکن توانسته یکی از بهترین خط دفاع‌های برتر لیگ یک را داشته باشد و با ۱۱ گل خورده، دومین خط دفاع برتر لیگ آزادگان از این نظر باشد. همچنین شاگردان مازیار زارع با به ثمر رساندن ۳۲ گل، دومین خط حمله برتر لیگ یک را هم در اختیار دارند و این آمار نشان می دهد که سفیدپوشان انزلی در فاصله ۹ هفته تا پایان لیگ یک، شایستگی خود را برای لیگ برتری شدن اثبات کرده‌اند.

مس کرمان دیگر تیمی است که شانس بازگشت به لیگ برتر را بعد از ۸ فصل غیبت دارد. لغزش‌های مداوم آرمان‌گهر و خیبر سبب شد تا خیال مس هم تا حدودی از قرار گرفتن در رده دوم راحت باشد و با تمرکز بالا برابر رقیبان خود به میدان رود. مس کرمان هم همانند ملوان با سرمربیگری یکی از اسطوره‌های این باشگاه یعنی فرزاد حسین‌خانی در مسیر بازگشت به لیگ برتر قرار دارد و حتی توانسته با این سرمربی به نیمه نهایی جام حذفی نیز صعود کند اما در این مرحله و در وقت‌های اضافه مغلوب نساجی شد و از صعود به فینال بازماند.

مس کرمان بهترین خط دفاع لیگ را با دریافت تنها ۸ گل در اختیار دارد و نارنجی‌پوشان کرمانی در این فصل تنها ۲ بار مغلوب شده‌اند. آن‌ها همچنان در کنار ملوان و پس از خیبر، با ۳۲ گل زده جزو بهترین خطوط هجومی لیگ دسته اول هستند. ۲ شکست مس خارج از خانه برابر پارس جنوبی و سایپا بوده است و شاگردان حسین‌خانی در خانه شکست‌ناپذیر نشان داده‌اند.

در جدول ملوان با ۵۶ امتیاز صدرنشین است و مس کرمان با ۵۱ امتیاز دوم است. اختلاف ۱۳ و ۱۴ امتیازی آرمان‌گهر و خیبر با این دو تیم نشان می‌دهد که آن ها بیشتر راه صعود را طی کردند و بعید به نظر می‌رسد که نماینده‌های سیرجان یا خرم‌آباد بتوانند مشکلی را برای آن‌ها درست کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
sorece

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *