برای رفع فقر و معیشت نامناسب مردم چهارمحال‌وبختیاری تدبیری اتخاذ شود

[ad_1]

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: فقر و معیشت نامناسب مردم از مسائلی است که در کل استان مشهود است، وضعیت اقتصادی استان نابسامان و درآمدها بسیار پایین است که باید تدبیری برای رفع فقر با رونق تولید و اشتغال در استان اتخاذ شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام چهارم آذرماه در جلسه تودیع و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت هفته بسیج و رسالت این نهاد در جهت به‌هم پیوستگی نیروی انقلابی و اسلامی در جهت تسریع و روان‌سازی کارهای نظام اسلامی، اظهار کرد: اقتضای تحقق این رسالت آن است که مسئولان و مدیران نیز مجهز به این روحیه بسیجی، آسمانی و مردمی باشند تا امور را پیش ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خوشبختانه در دولت تازه‌نفس بیش از پیش شاهد نگاه و روحیه بسیجی مسئولان هستیم که بر نیروی مردم، توانمندی‌های کشور و رهنمودهای مقام معظم رهبری تکیه می‌کنند و به ارزش‌ها و شعارهای اصیل انقلاب اسلامی پایبند هستند که به توصیه قرآن کریم در آیه وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ (ضحی/۱۱) نعمت‌های پروردگار را باید برای پاسداشت و حفظ بازگو کرد.

نکونام بیان کرد: مدیران می‌دانند که اعمال و عملکرد آنان در تاریخ ثبت می‌شود و در محضر پروردگار نیز باید پاسخگو باشند؛ مردم قاضی هستند و عملکرد مسئولان را رصد می‌کنند لذا مدیران باید خود را در حصاری دور از منیت، خودمحوری، نفسانیت و جاه‌طلبی حفظ کنند و در سایه توحید، اخلاص و خداگرایی به خدمت مشغول شوند.

امام جمعه شهرکرد با استناد به حدیثی از پیامبر(ص)، بیان کرد: مراقب باشیم که مشمول سه دسته از افراد ذکر شده در حدیث نبوی نباشیم که به جای آنکه خدا و ملائکه با آنان سخن گویند، مورد خطاب آتش دوزخ قرار گیرند، یکی از این سه دسته دوزخیان امیران و متولیان امر و مسئولانی هستند که عدالت را در جامعه پیاده نکردند، لذا مراقب باشیم و به خدا پناه ببریم و با روسفیدی این جایگاه‌ها را تحویل بدهیم.

نکونام با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های اقبال عباسی- استاندار سابق چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در حوزه آب، بیان کرد: وی در حوزه آب از موضعی جدی و شفاف به بیان و پیگیری مطالبات مردم استان پرداخت و قدردان زحماتش هستیم؛ همچنین سردار حیدری چهره‌ای بومی وشناخته شده و محبوب در میان مردم است که در مناصب گوناگون به مردم استان و کشور خدمات فراوانی را داشته است که خوشبختانه وفاق قابل توجهی برای قرارگیری این چهره در جایگاه استاندار وجود داشت.

وی تأکید کرد: در این برهه زمانی عرصه برای شکل‌گیری وفاق و همدلی بیش از گذشته در استان فراهم است و دلسوزان و دغدغه‌مندان این عرصه برایشان مهیاست که با هم‌اندیشی و هم‌افزایی و وحدت رویه برای حل معضلات و مشکلات استان راهکار بدهند و تلاش کنند، توصیه می‌شود از این فرصت به‌نفع استان بهره‌برداری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با انتقاد از خروج نام استان از فهرست مناطق محروم کشور، بیان کرد: محرومیت و فقر در استان محسوس است و آسیب‌هایی در استان وجود دارد که باید با همت همگانی و فرصت ایجاد شده در دولت جدید حل و فصل شوند.

نکونام با اشاره به چالش‌های مهم استان، گفت: آبی در استان وجود ندارد و صحبت از انتقال آب استان به دیگر مناطق مصداق کوبیدن بر طبل توخالی است که فقط صدای آن بلند است. در حال حاضر حدود ۱۶۹ میلیون متر مکعب در سد زاینده رود وجود دارد که تنها کف سد را پر می‌کند و خروجی سد دو برابر ورودی است، لذا آبی در استان برای انتقال به سایر استان‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: مدیریت آب باید در دست دولت باشد و مردم عدالت را در مدیریت آب ببینند و لمس کنند اما در گذشته مدیریت آب دستخوش لابی‌گری و اقتدارگرایی بوده که وضعیت موجود را ایجاد کرده و مردم استان و کشور را نگران ساخته است.

نکونام تأکید کرد: این استان به‌شدت تشنه است و مردم نسبت به آینده، مسائل زیست‌محیطی، انتقال ناعادلانه آب و ایجاد تونل‌ها، تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت نگرانی دارند، از دولت انتظار می‌رود که مسئله آب را روی ریل حقایق قرار دهد و این موضوع با تدبیر و مدیریت و عدالت‌محوری دیده شود.

امام جمعه شهرکرد قاچاق کالا و مواد مخدر و نیز آسیب‌های اجتماعی را از دیگر معضلات مبتلابه استان دانست و گفت: حاشیه‌نشینی همراه با مشکلات عدیده از جمله فقر و مشکلات زیستی همراه است، همچنین فقر و معیشت نامناسب مردم از مسائلی است که در کل استان مشهود است و وضعیت اقتصادی استان نابسامان و درآمدها بسیار پایین است که باید تدبیری برای تولید و اشتغال در استان اتخاذ شود.

نکونام بیان کرد: شهرداری‌های استان به‌ویژه در مرکز استان به دلیل فقر فاقد درآمد مناسب هستند و وسعت زیاد شهر شهرکرد باعث شده است که خدمت‌رسانی و پاسخگویی به همه شهروندان با دشواری همراه باشد؛ اتوبوس‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل شهری نیازمند نوسازی است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای اقتصادی

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *