آشنایی با انواع و قیمت اینورتر های ساخت شرکت دانفوس

برای افزایش زمان تبادل حرارتی بین لولهها و سیال درون پوسته از تعداد معین و مناسبی تیغه استفاده میشود. این مبدلها برای جاهایی که سطوح انتقال حرارت کوچکی نیاز داریم و یا فشار هر کدام از سیالهای گرم و سرد زیاد باشد مناسب است.

مبدل حرارتی صفحه ای جوشی دانفوس

اما وقتی آرایش مثلثی باشد، افت فشار جریان پوسته بیشتر از وقتی است که آرایش مربعی میباشد، اما میزان انتقال حرارت در آرایش مثلثی بیشتر است.

قیمت مبدل دانفوس

معمولا ابعاد این دسته از مبدلها در مقایسه با سایر مبدلهای لولهای کمتر است زیرا انتقال حرارت در مسیرهای منحنی و پیچدار بیشتر از مسیر مستقیم است.

با ایجاد جربانهای متقاطع مقاومت فیلمی تشکیل شده روی لولهها را از بین برده و ضریب انتقال حرارت را افزایش میدهند.

قیمت مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس

در مرحله اول، ریزشبکۀ چندحاملی پیشنهادات میزان خرید و فروش انرژی ساعتی را به بهرهبردار سیستم توزیع ارائه میدهد؛ درحالیکه عدم قطعیتهای موجود در نظر گرفته نشدهاند.

گاهی آزمایشگاهها اقدام به خرید پلیتها در اندارههای مختلف چهت کشت سلول میکنند. به دلیل داشتن تنها یک عدد مبدل قیمت خرید این مدل پایین تر است.

تنها یک لوله معمولاً مسی به شکل مارپیچ با عبور مبرد از داخل خود گرمای فضای اطراف را جذب میکند.

تنها ایراد مبدل حرارتی پوسته و لوله این است که از لوله U شکل در ساخت آن استفاده می شود که به دلیل شکل خم آن امکان پاکسازی لوله با وسایل مکانیکی وجود ندارد.

خرید مبدل حرارتی صفحه ای

این نوع از مبدل های حرارتی در کاربرد های دمای بالا، فشار بالا و سیال خورنده که نقطه ضعف مبدل های حرارتی گسکت دار است به خوبی سرویس می دهند.

به دلیل کیفیت فوق العاده بالا ،بیشترین قیمت را نسبت به سایر مدل های ایران رادیاتور دارد.به دلیل مجهز بودن این سری پکیج به عیب یاب خودکار به مصرف کننده این امکان را می دهد ایراد های جزئی را تشخیص و رفع کند.سری L پکیج های ایران رادیاتور در سه سایز 24 کیلووات ،28 کیلووات،36 کیلووات تولید و عرضه شده است.این پکیج یکی از قوی ترین پکیج های موجود در بازار است.

چگونه سفارش خود را ثبت کنم؟ مبدل حرارتی زمینی، یک سیستم لولهکشی زیرزمینی شامل شبکهای از لولههای پلیاتیلنی U شکل است که با استفاده از سیال واسطۀ جاری در خود با زمین تبادل گرما میکند.

این نوع از مبدلهای حرارتی از یک یا چند حلقه لوله مارپیچ تشکیل شدهاند که ابتدا و انتهای این لوله مارپیچ به لوله اصلی ورودی و خروجی متصل میشود و محفظهای اطراف آن را میپوشاند.

قیمت مبدل حرارتی استیل

همینطور لولهها را نگهداشته و از خم شدن و ارتعاش آنها جلوگیری میکنند. همچنین حجم بالای سیال NGLو پروپان و فشار بالا از دیگر مشکلات استفاده از مبدل های حرارتی نوع پلیتی و حلزونی است.

انواع پلیت بریز

به سه شکل وجود دارند: قاب B که قاب معلق نیز نامیده شده و برای مبدل های بزرگتر کارایی دارند.

قیمت مبدل حرارتی دانفوس

صفحهای دایرهای شکل که سر لولهها بر روی آن قرار میگیرد. لولهها ممکن است به صورت مستقیم یا راست (دو سر باز) و یا به شکل U بر روی صفحهای به نام Tube Sheet پرس یا جوش داده شوند.

در مبدلهای حرارتی دو لولهای اگر در انتهای آنها یک خَم را داشته باشیم (مانند شکل زیر) نمایی شبیه سنجاق سَر و یا دو شاخه پیدا میکنند و به همین نام هم معروف هستند و به آنها مبدلهای حرارتی دو لولهای سنجاقی هم گفته میشود.

این مبدلها برای آرایشهای مختلف سری و موازی میتوانند مرتب شوند تا افت فشار و اختلاف دمای موردنظر را ایجاد کنند.

مبدل حرارتی قیمت

• استفاده از این مبدل در چیلرهای آبی باعث افزایش راندمان شده، ضریب رسوب پذیری و فشار عملکرد سیستم را کاهش می دهد.

خرید مبدل حرارتی

برای باز کردن مبدل در زمان اسیدشویی، ابتدا آب داخل مبدل را از طریق باز کردن شیر آب گرم ساختمان و بستن شیر آب ورودی به دستگاه خالی کرده و سپس مبدل را با آچار آلن شماره 4 باز می کنیم.

در این مبدلها، لولههایی با مقطع دایرهای در داخل پوستهای استوانهای نصب میشوند و یک سیال از داخل لولهها و سیال دیگر از فضای بین لولهها و پوسته، بصورت متقاطع با لولهها یا در طول آنها، جریان پیدا میکند.

جنس، قطر، ضخامت و حجم پوسته به طبیعت سیال، مقدار جریان سیال، فشار، درجه حرارت سیال و مشخصات دسته لوله (Tube Bundle) از نظر قطر و طول آن بستگی دارد.

جنس، تعداد، قطر، طول و ضخامت لولهها به طبیعت سیال (خورنده یا بیاثر، تمیز یا کثیف و …) مقدار جریان سیال، فشار و درجه حرارت سیال و همچنین بار حرارتی مبدل بستگی دارد.

در یک مبدل حرارتی که دارای دو گذر است، سیال در میان نیمی از لولهها در یک جهت و در میان نیمی دیگر از لولهها در جهت مخالف جریان مییابد.

مبدل حرارتی دانفوس

در مبدلهای چند گذره (Multi-pass) از یک صفحه تقسیم کننده جریان استفاده میشود تا کانال به دو یا چند قسمت تقسیم شود.

جریان سیال به داخل لولهها از طریق کانال صورت میگیرد. میتوان گفت که ساختمان مبدلهای پوسته و لوله شامل تعدادی لوله است که در داخل یک استوانه قرار میگیرند و دو سیال مورد نظر که یکی سرد و دیگری گرم است، بدون اینکه بطور مستقیم بایکدیگر برخورد کنند از طریق دیواره فلزی لولهها با یکدیگر تبادل حرارت خواهند کرد.

فروشگاه مبدل حرارتی

از نظر تماس داشتن دو سیال ، این تجهیزات تبادل حرارت به دو دسته ی تماس مستقیم و تماس غیر مستقیم تقسیم می شوند.

مبدلهای پوسته-لوله پُرکاربردترین و متنوعترین نوع تجهیزات انتقال حرارت غیر آتش خوار در صنایع مختلف هستند. اتومبیلها (هم در قطعات ظاهری و هم در قطعات غیر ظاهری)، موتورهای برقی، وان حمام، مبلمان اداری کاربرد دارد.

برای به دست آوردن دمای زمین، روشهای متفاوتی وجود دارد. دلیل انتخاب نام مبدل حرارتی پلیت یا صفحه ای برای این مبدل، وجود صفحات فلزی نازکی است که به کمک آن ها تبادل حرارت صورت میگیرد.

فروش مبدل حرارتی

جدیدترین تولید شرکت دانفوس، صفحات جدید با نام Enfusion می باشد که در مقایسه با انواع قدیمی تر از راندمان بالا و افت فشار کمتری برخوردار است و گزینه مناسبی جهت کاربردهای گرمایشی و سرمایشی به شمار می رود.

از مزایای این مبدلها میتوان به سطح تماس زیاد در حجم کم، طرح مکانیکی خوب، توزیع یکنواخت فشار، هزینه کم در روش ساخت و تولید و راحتی تمیز کردن آنها اشاره کرد.

پکیج ایران رادیاتورعلاوه بر گرم کردن محیط ،جایگزین آب گرمکن نیز شده و آب گرم مصرفی منازل را تامین می کند.این دستگاه از رادیاتورها و شوفاژها و تولید آب گرم ، گرمایش مورد نیازمحیط را تامین می کنند.

وظیفه مبدل اصلی گرمایش محیط و ارسال آب گرم از طریق لوله ها به رادیاتور است و مبدل صفحه ای تامین کننده آب گرم مصرفی را بر عهده دارد.

در برخی طراحیها از تیغههای طولی (Longitudinal Baffle) برای تقسیم کردن جریان پوسته به دو یا سه گذر استفاده میکنند.

جریان هوای لازم برای خنک کردن سیال داخل لولهها به وسیله یک فن تأمین میشود. عملکرد این مبدل حرارتی به نحویست که آبگرم دیگ با دمای ورودی حدودی 80 درجه سانتیگراد به عنوان سیال گرم کننده به قسمت اولیه مبدل وارد شده و آب خروجی از قسمت ثانویه بر اساس کاربردهای مختلف و دماهای مختلف خارج می گردد.

به عنوان مثال مبدل جوشاننده نوع کتری برای جریانهای تبخیر شونده در پوسته مناسب است. مبدل های حرارتی از نوع صفحه ای در طراحی چیلر تراکمی به عنوان راهی برای افزایش کارایی از طریق بهبود بازدهی جریان سیالات استفاده می شود.

از آنجا که مبدل های صفحه ای به صورت جوش مس و نیکل بین صفحات پر شده است. مبدل های حرارتی پوسته و لوله دارای آرایش های مختلف از نظر جریان سیال در سمت پوسته و سمت لوله می باشند و براساس سطح انتقال حرارت، فشار کار، افت فشارکویل، شیوه های ساخت و هزینه کنترل خوردگی و مسائل تمیز کاری، مورد انتخاب و استفاده قرار می گیرند.

در مبدل حرارتی روی لوله ها و درون پوسته مبدل برای تنظیم جهت حرکت سیال درون پوسته و ایجاد مسیر جریان و افزایش زمان و مسیر حرکت سیال و انتقال حرارت بیشتر از باخل حرارتی استفاده می شود.

بنابراین این مبدل لوله مارپیچ مناسب استفاده برای سیالات بدون رسوب و املاح بوده و بیشتر در مصارف صنعتی بکار می روند.

ساده ترین مبدل گرمایی مبدلی است که در آن سیالات گـرم و سـرد در جهتهای یکسان یا مخالف در یک ساختـار لوله ای هممرکز (tubular) حرکت می کنند.

جوش نیکل: حلالهای آمونیاک و سایر سیالات برای آب دیونیزه شده، با مس سازگار نمیباشند. واشرها درون شیارهایی که به همین منظور در صفحات تعبیه شده است، قرار می گیرند و نقش آب بندی و درزبندی صفحات را به عهده می گیرند.

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل CB جوشی از صفحات بسیار نازک استیل 50 میلیمتر که توسط جوش مس در کوره بدون هوا (خلاء) جوشکاری می شوند که قابلیت تحمل فشار و دماهای بالا را دارا می باشند.

معمولا جنس لولههای مارپیچ از فولاد کربندار یا مس و آلیاژهای آن و یا استنلس استیل و آلیاژهای نیکل میباشد.

یکی از معایب آرایش مربعی قرار گرفتن تعداد کمتر لوله در یک سطح معین میباشد. مبدلهای حرارتی صفحه ای جوشی برای استفاده در دما و فشار بالاتر و همچنین مواردی که در آن نشت مواد سیال میتواند خطرآفرین یا فاجعهانگیز باشد، مانند سیالهای سمی، مناسب میباشد.

جریان سیال ، توسط صفحات مسطح که یا به صورت صاف و یا موجدار هستند ، از هم جدا می شوند.

در یک مبدل حرارتی دو گذر لازم است که سیال از یک انتها وارد و از همان انتها خارج شود.

مناسب بودن سیال با مبدل حرارتی به نوع مبدل گرمایی مورد استفاده و مواد موجود بستگی دارد. مقاومت عالی در برابر مواد خورنده.

3. مبدل حرارتی فلکسینوکس مقاومت بالایی در برابر کلر و خوردگی دارد. مبدل حرارتی صفحه ای جوشی دانفوس (DANFOSS), مبدل حرارتی صفحه ای چیست – تاسیسات 24 ساعته, مبدل حرارتی صفحه ای چیست – قسمت اول – پیشگامان تاسیسات, مبدل حرارتی صفحه ای چیست؟

میزان 52-4 صفحه قابل جانمایی در این مبدل جوشی است. این مبدل حرارتی از دو لوله هم مرکز ساخته شده که یکی کوچکتر از دیگری است.

همانطور که می دانید یکی از مهمترترین و کاربردی ترین انواع مبدل در صنایع مختلف مبدل حرارتی صفحه ای (Plate & Frame) می باشد.

و همین مسئله موجب صرفه جویی در اشغال فضای موتورخانه می شود. انبساط یا انقباض هر یک از دو جز فوق به تنهایی ممکن است موجب شکستن و یا خمیدگی لولهها شود، لذا در این نوع اختلاف درجه حرارت دو سیالی که با یکدیگر تبادل حرارت میکنند نباید زیاد باشد.

یکی از جریانها از داخل لوله کوچکتر و دیگری از فضای بین دو لوله عبور میکند. تیغهها در داخل پوسته قرار گرفته و لولهها از میان سوراخهای آنها که به تعداد لولهها است، عبور میکنند.

جنس لولهها معمولا از فولاد،استنلس استیل، مس و گاهی نیز از گرافیت یا تفلون است. گاهی اوقات برای ازدیاد سطح تماس و تبادل حرارتی بهتر، سطح خارجی لوله داخلی با پرههای (Fins) طولی پوشیده میشود.

برای غلبه بر این مشکل معمولا از اتصالات انبساطی (Expansion Joint) روی پوسته مبدل استفاده میشود. برای انجام این کار نیاز به یک صفحه تقسیمکننده در کانال ورودی داریم.

تعداد یک یا دو کانال در هر مبدل موجود است. لولهها ممکن است به آن جوش داده شده یا توسط بفنج به آن متصل شوند.

انتخاب ترتیب جریان در پوسته بستگی به مقدار سرد یا گرم کردن و نیز افت فشار مورد نیاز و نوع کار دارد. Art᠎icle has  be en gener​ated ᠎by G SA Co​ntent Generato r DE MO​.

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *