آخرین وضعیت «مایسا» در باغ وحش ارم

[ad_1]

مدیر باغ وحش ارم با اشاره به وضعیت توله فیل باغ وحش ارم گفت: «مایسا» رشد طبیعی دارد و در حال حاضر از او در جایگاه زمستانی نگهداری می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ فیل آسیایی گونه‌ای در حال انقراض است.  سال ۱۳۹۲ رییس‌جمهوری سریلانکا دو زنجیر فیل آسیایی (یک زنجیرفیل ماده به نام «میهری» و یک زنجیرفیل نر به‌نام «مهاس») به رییس‌جمهوری وقت ایران هدیه داد و این فیل‌ها از یتیم‌خانه فیل‌ها در کشور سریلانکا به ایران منتقل شدند.

سال ۹۸ بود که فیل ماده در باغ وحش ارم باردار شد و برخلاف فیل‌های دیگر که بعد از ۲۰ الی ۲۲ماه فارغ می‌شوند، «میهری» بعد از گذراندن دوره ۲۴ماهه بارداری بچه فیل را به دنیا آورد.

به گفته پیمان محمدزاده – دامپزشک باغ ‌وحش ارم – نوزاد متولد شده ماده و جثه آن مقداری کوچک‌تر از حد معمول بود و همین مسئله باعث شده بود تا برای استفاده از شیر فیل مادر نیاز به آموزش و وقت بیشتری باشد.

پس از دوماه که فیل مادر و بچه فیل دوره‌های مراقبتی و قرنطینه خود را گذراندند، بچه فیل باغ وحش ارم «مایسا» نامیده شد و دامپزشک باغ ‌وحش ارم ازسلامت آن خبر داد.

پرویز قندالی حالا بعد از گذشت هشت ماه از تولد «مایسا» درباره وضعیت این توله فیل به ایسنا گفت:«مایسا» با وجود آنکه روز تولد نسبت به توله فیل‌های دیگر جثه کوچک تری داشت ولی در این مدت رشد طبیعی داشته و به طور طبیعی شیر می خورد و کاملا بازیگوش و سرحال و قبراق است.

مدیر باغ وحش ارم درباره جایگاه این بچه فیل و شرایط نگهداری آن اظهارکرد: توله فیل در جایگاه زمستانی که شیشه‌ای است، همراه با مادرش نگهداری می‌شود.

قندالی در پایان اظهار کرد: به دلیل اینکه جایگاه فیل‌ها فقط برای دو زنجیر فیل استاندارد بود، در حال ساخت یک جایگاه جدید برای توله فیل، فیل مادرو فیل پدرهستیم تا مردم بتوانند از آن‌ها در یک جایگاه بازدید کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای اقتصادی

مطلب پیشنهادی

ورق گالوانیزه: تعریف، کاربردها، و مزایا

اهمیت گالوانیزاسیون در حفاظت از فولاد در برابر زنگ‌زدگی فولاد و آهن به طور طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *